Inmiddels ben ik er al uit hoe het zit met de voorwaardelijke opmaak. Echter ik krijg de melding: dat ik geen verwijzingen naar andere werkmappen en of andere werkbladen kan maken voor de voorwaardelijke opmaak criteria.
Ik zal even wat duidelijker zijn:
In het statusoverzicht houden we bij hoe ver een status van een klant is. Iedere actie van de werknemer resulteert in een status verandering. Er zijn ongeveer 10 status stappen.
Die statusstappen worden nu handmatig ingevoerd (I know het kan allemaal veel mooier makkelijker en sneller, maar niemand wil er tijd in steken, dus excel wordt daarvoor gebruikt) door gebruik te maken van standaard cellen die boven in de sheet staan. Deze worden 'geplakt' als de status aangepast wordt.
Daar wil ik dus nu die dropdown voor inzetten. Dat werkt dus maar het overzicht verdwijnt omdat de kleuren niet meer zichtbaar zijn. Rood zou actie moeten betekenen. groen afgerond en andere kleuren verschillen per status. zodat je in 1 oogopslag kan zien welke klanten in welke status zitten.
Dirk schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:57:
[...]
Dan hoop ik voor je dat je duidelijke voorwaarden hebt wanneer een cel een bepaald format krijgt, want je kunt niet met standaard Excel functies onder voorwaarden het format van een andere cel overnemen. Je kunt alleen onder voorwaarden een bepaald van te voren gedefinieerd format instellen. Wil je perse dynamisch het format van een andere cel overnemen, dan zul je met vba aan de gang moeten.
Standard formats zou goed genoeg zijn denk ik. Ik zal eens even verder pielen om te kijken of ik die kan selecteren of gebruiken.
De voorwaarden zijn eigenlijk gewoon vooraf gedefinieerd.
Als status is 1 moet hij rood zijn
Als status is 2 moet hij geel zijn
Als status is 3 moet hij oranje zijn etc
Die statussen staan vast in de range op blad 2.
Maar als ik de voorwaardelijk opmaak gebruik en zeg als status is 1 dan moet de cel rood worden geeft hij dus aan dat hij dat niet kan omdat de verwijzing van de inhoud van de cel naar blad 2 staat.
[
Voor 34% gewijzigd door
911GT2 op 02-07-2010 11:11
]