Verwijderd

Topicstarter
Sinds krot een setje bij elkaar weten te sprokkelen echter nog een probleempje

Gaat om een
p6t deluxe v2
I7 930
corsair xms3 C8

Werkte een weekje prima... Aldus een spelletje , echt stres testen en OC geen tijd voor gehad. Echter sinds eergister ineens enorm instabiel, veel BSOD e.a.

Na nog wat testen en vogelen memtest vannacht laten draaien en 10 000+ fouten gevonden. Om toch nog een beetje te kunnen rond klikken in windows een enkel rammetje erin gedaan... 1 voor 1 gestets (10 á 20 min stress prime 95 , in tri channel werkt dat nog geen 3 sec en dat gaat tot dus ver goed )...

Instellingen in bios zijn allemaal auto... Kan het zijn dat ik hier e.e.a. moet instellen.

Heb voornemens om elke DIMM een run te laten doen met memtest echter gaat daar nogal veel tijd overheen... En misschien vult iemand hier heel wijs aan dat ik iets moet aanpassen en werkt het 1,2,3, :>

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

heb je het voltage van het geheugen op specs lopen? En de timings, snelheid enzo ook? Als je dat handmatig instelt, en gelijk in de bios ook het voltage en snelheid van de cpu op stock handmatig instelt zou dat je wat ellende kunnen besparen.

Daarnaast, ben ik bang dat je toch je latjes 1 voor 1 moet gaan draaien. Maar als er 10000 fouten voorkomen, denk ik niet dat dat langer dan een uurtje gaat duren. Zodra je 1 fout ziet, kun je stoppen en de volgende nemen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
hmm ... iemand hier ervaring met de corsair rma? Zit hier in Nederland een rma punt ( om naar op te sturen) maar hoe snel kan ik het setje terug verwachten...