Toon posts:

Televisie op 2de tv zonder extra mediabox van UPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

TV in woonkamer met HD box van UPC.
TV in slaapkamer

Nu wil ik graag op de TV in de slaapkamer televisie signaal hebben, maar ik heb geen zin om een extra box van upc te nemen en kabels door men muur te trekken. Wat is nou de beste oplossing hiervoor? Internet TV?

Ik zou het echt niet weten..... ik zoek me suf! :O

Wie kan mij helpen?

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
je kan toch gewoon analoog doorlussen? beter lezen: Je kan zo'n draadloos ding halen maar de meningen daarover zijn erg verdeeld. http://www.eshop.nl/categorie/Beeld/Draadloos_TV_kijken.html

als je HD wil dan zal je toch een tweede box moeten hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door pyrofielo op 02-07-2010 09:17 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57
digitenne... Ook voor analoog moet je kabels door de muur trekken. Die marmitek dingen werken best aardig, als je in een houten huis woont. Heb het ook een keer geprobeerd, maar het signaal kwam niet eens over 1 verdieping goed over.

[ Voor 55% gewijzigd door Poltergeist op 02-07-2010 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat draadloos is een goeie optie natuurlijk, maar het moet wel goed werken. En internet TV? Werkt dat een beetje?

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 12:38

Theck88

If it's hard just KISS!

Draadloos, wordt gepresenteerd als een goede oplossing. Zoals hierboven al eerder gezegd hangt de beeldkwaliteit enorm af van de afstand, dikte muren, hoeveelheid staal in huis etc.

Bedraad is altijd het beste. Daarnaast als je gewoon SD wilt kijken op je TV en geen HD dan kun je overwegen om digitenne te nemen. Mocht je de mogelijkheid hebben om een CI module te gebruiken dan is dit ook een optie. Scheelt weer een kastje bij de TV. Als je in de toekomst op je 2e TV toch HD wilt onvangen dien je een UPC box te nemen en een kabel te leggen. Dit is blijft dan ook de beste oplossing.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx! en internet TV is (nog) geen goede optie?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Dan moet er ook een kabel naar TV2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Topicstarter
CeesKees schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:56:
Dan moet er ook een kabel naar TV2
netwerk kabel bedoel je? maar dat kan draadloos :)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Niet als je een beetje kwaliteit wilt...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 12:38

Theck88

If it's hard just KISS!

Viper je moet een ding onthouden. Alles wat draadloos verbonden is, heeft een grote kans op storing van buitenaf en kans op verlies in kwaliteit.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke mogelijkheden/beperkingen heb je (al) op de betreffende kamer?

Ethernet/stopcontact(voor ethernet ;))/gewapend beton. Dat kan belangrijk zijn bij het bepalen van de beste oplossing. Draadloos is enorm onderhevig aan overige apparatuur/muren/afscherming...stopcontact ethernet is een leuke oplossing als beide ruimtes op dezelfde groep zitten..vervolgens heb je nog een video-over-ethernet/streaming oplossing nodig.

Digitenne kan natuurlijk leuk zijn met een raam in de buurt en als je die 7 euro over hebt voor tv kijken op een kamer boven.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar alleen een stopcontact :) verder niets. Niet eens kabel.

Ik denk dat ik gewoon de kabel doortrek, en dan gewoon tv kijk via de kabel... en misschien dat ik later nog wel een extra upc box voor 4,- de maand aanschaf.

Dit lijkt mij de beste oplossing... De beeld kwaliteit is dan niet super, maar goed.
Pagina: 1