[css] css-conflict bij importeren externe site

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik met een derde partij ga samenwerken, wil ik een gedeelte van hun site binnen mijn header/footer hangen. Simpelste oplossing zou een iframe zijn, maar ik zou het graag echt willen includen.
Probleem dat zich daar voor doet zijn de css-conflicten. Stylesheet van header/footer beinvloedt de content van externe partij en vice versa.

Aangezien het niet te doen is om alle elementen een andere naam te geven, vroeg ik me af of er een andere oplossing is. Is het bijvoorbeeld mogelijk om stylesheets te definieren voor een bepaalde gedeelte van de site? Of is een iframe dan echt de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je moet sowieso al de content van de pagina gaan aanpassen, anders zit je met dubbele html/head/body tags en overige rotzooi. Dus dan kun je de pagina wellicht zo strippen dat je alleen het relevante overhoudt en daar zelf een CSS voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:10:
Probleem dat zich daar voor doet zijn de css-conflicten.
Ook al gedacht aan head/body elementen e.d. die je waarschijnlijk helemaal niet halverwege de pagina nog eens wil hebben?
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:10:
Aangezien het niet te doen is om alle elementen een andere naam te geven, vroeg ik me af of er een andere oplossing is. Is het bijvoorbeeld mogelijk om stylesheets te definieren voor een bepaalde gedeelte van de site? Of is een iframe dan echt de enige oplossing?
Je zou kunnen kijken of je de specificity wat hoger kan krijgen, maar als je integraal content van derden opneemt in je eigen pagina hou je nou eenmaal dat de browser geen verschil zal zien wat "jouw content" en "andere content" is; met een iFrame voorkom je dat.

Misschien is het handiger om alleen een bepaald deel uit de site van de derden te peuteren; het deel dat voor jou relevant is. En kijk ook eens naar andere manieren om hun content binnen te krijgen zoals een (misschien beschikbare) API, RSS feed of weet ik wat.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 02-07-2010 09:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Hoe ga je e.e.a. trouwens technisch aanpakken, met PHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Als ze geen feed aanbieden van de data die ze bieden, dan is een iframe toch echt de beste oplossing.

Want niks gaat meer werken in die site natuurlijk. Links werken niet meer, formulieren werken niet meer, afbeeldingen/css werken niet meer, de html klopt niet meer.

Je moet die hele site dynamisch gaan herschrijven en dat is kortgezegd geen doen, tenzij je echt niks beters hebt te doen met je tijd.

[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit zo allemaal lees, dan is mijn voornemen om een iframe te gebruiken inderdaad de beste optie :) Ik kwam wel een mooi Javascript tegen om de grootte van het iframe dynamisch te bepalen.

Heb een ander topic geplaatst over hoe de hoogte echt dynamisch is te maken, zie [javascript] hoogte iframe aanpassen bij vergroten pagina
En ik heb dat topic hieronder weer aan gemerged. Ik zie niet waarvoor daar een nieuw topic nodig zou zijn; het is gewoon een vervolgvraag op dit topic en staat hier (zeker dankzij je karige topicstart van het nieuwe topic) hier op z'n minst al wat meer in context

Ik maak gebruik van een iframe en ik kwam een mooi Javascript tegen waarmee de grootte van het iframe aangepast kan worden aan de grootte van de pagina (zie http://www.codeproject.co...ust_An_iFrame_Height.aspx).

Maar de pagina in mijn iframe kan in grootte veranderen door toedoen van de gebruiker (uitklapmenu's, div's die verschijnen, etc). Hebben jullie een idee of ik dan ook de grootte van het iframe kan aanpassen, zodat scrollbars niet nodig zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 02-07-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan middels de CSS je height en width toch in procenten opgeven? En anders in de HTML als het niet meegroeit of -krimpt, via de HTML is in principe not done, maar hey, als het werkt, why bother? ;)

Heb je zelf ook al wat meer gezocht, ik krijg een beetje het idee, dat dat niet gebeurd is, terwijl deze vraag geregeld voorbij komt, ook hier.

Op zich is een iFrame niet nodig, dus wellicht dat je zoiets ook kan fixen voor een div, lijkt mij om eerlijk te zijn makkelijker. Scratch that, ik lees net je andere topic... ([css] css-conflict bij importeren externe site)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik begrijp uit je vorige topic dat het om externe content gaat (dus een ander domein?); dan kan je dynamische resizing wel vergeten omdat scripts niet cross-domain (mogen) werken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:44:
Ik begrijp uit je vorige topic dat het om externe content gaat (dus een ander domein?); dan kan je dynamische resizing wel vergeten omdat scripts niet cross-domain (mogen) werken.
Ik slurp de externe site binnen en wordt dus geserveerd vanaf eigen domein.

Ik heb het werkend zodat het iframe resized bij elke refresh van de pagina (of link naar volgende pagina), maar ik krijg het niet voor elkaar om het iframe te laten resizen als de pagina in het iframe zonder refresh van grootte verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:47:
maar ik krijg het niet voor elkaar om het iframe te laten resizen als de pagina in het iframe zonder refresh van grootte verandert.
En dus moeten wij maar in onze glazen bol kijken? Hoe verwacht je dat we hier iets zinnigs op kunnen zeggen zonder relevante(!) code te zien? En waarom zie ik alleen maar "het lukt niet" overal, zonder daarbij te vertellen wat er niet lukt? Zonder dat we zien wat je dan (concreet) geprobeerd hebt?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:05:
[...]

En dus moeten wij maar in onze glazen bol kijken? Hoe verwacht je dat we hier iets zinnigs op kunnen zeggen zonder relevante(!) code te zien? En waarom zie ik alleen maar "het lukt niet" overal, zonder daarbij te vertellen wat er niet lukt? Zonder dat we zien wat je dan (concreet) geprobeerd hebt?
Als ik je zo hoor, dan was mijn verhaal toch niet helemaal duidelijk ;)

Ik heb er dus voor gekozen om een iframe te gebruiken. Daar wordt pagina1.php in geladen. Op het moment van loaden van het iframe wordt een javascript-functie aangeroepen die de hoogte van het iframe bepaald. Dit javascript zie je hier: http://www.codeproject.co...ust_An_iFrame_Height.aspx.
Vanuit pagina1.php kan ik doorklikken naar pagina2.php, pagina3.php, etc en elke keer wordt keurig de hoogte van het iframe aangepast aan de lengte van de pagina.

Maar ik heb nog 1 struikelblok: als de gebruiker pagina1.php bezoekt, dan kan hij kiezen om bepaalde div's te tonen, waardoor de pagina langer wordt en er dus toch scrollbars ontstaan. Ik zou juist willen dat in dit geval het javascript wederom wordt uitgevoerd, waardoor de hoogte van iframe weer correct is en geen scrollbars nodig.

Voor de duidelijkheid, het javascript staat in de parent-pagina en aan de iframe-tag is het onLoad() toegevoegd. Ik heb al iets geprobeerd met OnChange(), maar dat was tegen beter weten in :)

Hoop dat het hiermee een stuk duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:14:
Ik heb al iets geprobeerd met OnChange(), maar dat was tegen beter weten in :)
Wát heb je dan geprobeerd met onchange? Wat heeft window.onchange gedaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan de iframe-tag de onChange() toegevoegd, dus:
<iframe src="pagina1.php" onLoad="adjustFrameHeight()" onChange="adjustFrameHeight()">
Maar deze onchange wordt niet uitgevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Wanneer verwachtte je dan dat die onchange uitgevoerd werd?
Pagina: 1