Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Artifacts op YouTube met HD content

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik heb sinds kort een Hauppauge HD PVR voor het opnemen van HD content van mijn playstation 3.

Dit werkt allemaal prima. Echter, ik heb een filmpje geupload naar YouTube, maar dat zit nu vol met artifacts. En als ik het filmpje hier zelf op de pc afspeel is er niets aan de hand. (Alhoewel het enkel wil afspelen met de TME player en vreemd genoeg niet met Media Player Classic HC). Ik heb de meest recente K-Lite codec pack (full version van filehippo) geinstalleerd.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik heb al wat lopen zoeken op "YouTube" en "Artifacts", maar kon geen zinvolle informatie vinden. :?

In Total Media Extreme (Het meegeleverde programma bij de HD PVR) kun je opnemen naar m2ts, ts of mp4. Voor YouTube doeleinden leek mp4 me het meest geschikt. Overigens kun je met TME enkel opnemen met de 1080 resolutie.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wtV6K_5mMks]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sSWuE1uMJkc]

Het filmpje is de officiele Battlefield 1943 trailer, opgenomen van de ps3 in mp4 formaat.

edit:
Inmiddels heb ik op diverse bronnen gelezen dat voor het beste resultaat op YouTube je beter 720p kunt aanhouden. TME bevat tevens een MediaConverter. Daar ga ik nu even het een en het ander mee proberen. :)

edit:
Ja, het klopt blijkbaar. Voor YouTube kun je beter 720p gebruiken. Zie het 2e filmpje. :)

Probleem is nu opgelost. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Snowwie op 02-07-2010 00:54 ]

Mijn YouTube Channel

• fikst
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-12-2021
Ik heb vroeger een Hauppauge PVR USB2 gehad en samen met Mythtv gebruikt.

Als ik me het goed herinner zitten er doordat de output van de PVR een constante stream is die op de PVR zelf reeds ge-encode wordt, geen keyframes.

Vandaar dat je de bestanden niet met eender welke player kan afspelen.

Mijn ervaring is enkel onder Linux en in combinatie met Mythtv dus ik weet niet of mijn opmerking relevant is voor jouw probleem.