Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Hoi,

Ik heb een sitecom wl-115 wlan adapter en een thomson speedtouch 780 adsl modem.
Ik heb een 'uitstekende' 54 mbps verbinding, althans met normaal surfen.
Als ik een game speel is de ping goed, maar zitten er geregeld hele korte haperingen tussen. dan schiet de ping heel kort ineens op naar >300.

netstumbler geeft mij dit grafiekje (volgens mij geven die zwarte lijntjes inderdaad het probleem weer, een soort hele korte timeout):

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/5039/naamlooszd.jpg

Ik heb al geprobeerd om antennes goed af te stellen en om kanalen te veranderen, maar het lijkt niet te helpen. Bovendien hebben we geen andere wlan netwerken in de buurt en/of andere apparaten die interferentie kunnen veroorzaken (voor zover mij bekend).
voorheen had ik met kabel nergens last van maar die is helaas kapot.
Dit moet toch op te lossen zijn? zo ja: hoe?

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er naast je AP en PC/laptop nog andere apparaten die in de buurt zitten die op dezelfde frequentieband werken? Denk aan Bluetooth muis, toetsenbord, telefoon? Of andere apparaten die misschien aanslaan (airco unit?), magnetron (unlikely als het een aanhoudend probleem is), etc.

Volgens mij kan de Speedtouch geen 802.11a aan, klopt dat? Anders kun je proberen te schakelen naar de 5Ghz band, om te kijken of het probleem dan weg is. Dat zou kunnen betekenen dat er toch een vorm van interferentie is.

Met surfen merk je het niet omdat de onderbrekingen daar te kort voor duren, dat is met online spellen natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:47
Die balkjes zien er redelijk constant uit, dus ik vermoed dat het om een apparaat gaat wat af en toe pollt. Heb je iets in de buurt wat dat zou kunnen zijn? Eigenlijk is alles wat zend een verdachte.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:46:
Zijn er naast je AP en PC/laptop nog andere apparaten die in de buurt zitten die op dezelfde frequentieband werken? Denk aan Bluetooth muis, toetsenbord, telefoon? Of andere apparaten die misschien aanslaan (airco unit?), magnetron (unlikely als het een aanhoudend probleem is), etc.

Volgens mij kan de Speedtouch geen 802.11a aan, klopt dat? Anders kun je proberen te schakelen naar de 5Ghz band, om te kijken of het probleem dan weg is. Dat zou kunnen betekenen dat er toch een vorm van interferentie is.

Met surfen merk je het niet omdat de onderbrekingen daar te kort voor duren, dat is met online spellen natuurlijk anders.
Inderdaad alleen B en G.
Ik zal morgen eens kijken of het draadloze telefoonstation de boosdoener is. Ik neem aan dat ik zowel in de buurt van modem en ontvanger moet kijken.. ?
en wat als de tel inderdaad het probleem blijkt te zijn? zijn die op andere frequenties in te stellen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ase- schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:02:
[...]
Inderdaad alleen B en G.
Ik zal morgen eens kijken of het draadloze telefoonstation de boosdoener is. Ik neem aan dat ik zowel in de buurt van modem en ontvanger moet kijken.. ?
en wat als de tel inderdaad het probleem blijkt te zijn? zijn die op andere frequenties in te stellen bijvoorbeeld?
Ik dacht eigenlijk meer aan een mobiele telefoon met BlueTooth aan. Een huistelefoon op DECT zit op een andere frequentie.

Nee, je moet niet alleen in de buurt van de ontvanger en modem kijken, want de storingsbron kan in principe vanuit je hele huis komen (of bij je buren vandaan).

Andere drivers voor de Wifi kaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is ook bij alle kanalen (ik lees dat je daar al mee gespeeld hebt :)) hetzelfde probleem? Als in: in dezelfde mate een issue?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Vermeld ook even je besturingssysteem. Indien je XP gebruikt is dit standaard als je zero config gebruikt.

De Ralink drivers van de chipsetmaker hebben dit probleem doorgaans niet

[ Voor 26% gewijzigd door Belgar op 02-07-2010 12:58 ]

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
"Ik heb een sitecom wl-115 wlan adapter en een thomson speedtouch 780 adsl modem."

Da's toevallig, heb exact het zelfde gehad.
Ik heb hierna een D-link kaart gekocht toen waren alle problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
bedankt voor alle reacties! de tip om eens originele ralink drivers te proberen blijkt de gouden te zijn geweest! heb de stuurprogrammas bijgewerkt en ziehier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/3134/naamloosx.jpg

:*)
bedankt!

Pagina: 1