conflict ip???

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25
Hallo, ik zit hier bij iemand anders, als de pc aanstaat krijg je voordurend, het volgende bericht.
Windows
Er is een conflict aangetroffen tussen ip adres 213.51.162.200 en het system dat hardware adres 00:10:D7:OA:4F:90 heeft.
Weet iemand wat het is, en hoe het t verhlpn is? Ikz elf d8 dat het misshcien eraan lag, dat zowel een modem, als kabel netwerkkaart geinstalleerd zijn.
alvast bedankt, mzzl

• El Jefe
  • Niet online
Verkeerd forum.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 15:13
ja verkeerde forum
maar dit houd in dat 2 pc's in het netwerk het zelfde ip adres hebben
dus even ip's veranderen

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Is de pc aangesloten op het @home netwerk? Schijnt het ook af en toe bij voor te komen!

• bokkie11
  • Laatst online: 04-08 15:13
ok als op @home zit dan zit de dhcp server te klooien deelt ie jouw ip 2 keer uit..

een keer rebooten helpt dan anders even bellen he

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

'even' bellen?

optimist :)

Verwijderd

@home is IP adressen aan het wijzigen voor vast, dus moet je DHCP weer effe aanzetten om te kijken wat je nieuwe is

• FFF
k thx voor alle reacties, maar hoe zet je die DHCP zo dat hij dat kan oplossen?
bedankt allemaal iig.
mzzl

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op zondag 11 maart 2001 18:05 schreef Jaromir het volgende:
@home is IP adressen aan het wijzigen voor vast, dus moet je DHCP weer effe aanzetten om te kijken wat je nieuwe is
dit komt omdat er sukkels zijn die hun ip vast ingeklopt hebben.
die dhcp server ziet dat niet, gooit een nieuw ip in de wereld omdat hij die niet uitgedeelt heeft of de lease was verlopen en niet verlengd.
kort gezegd er zitten hier nononono's die gewoon stom zitten te doen met domeinnamen of weet ik wat voor server ze draaien........

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

doe es server

192.168.0.10

client

192.168.0.20

etc..

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• FFF
het is gewoon 1 peecee, met @home kabel. en hij heeft dus telken dit conflict, helemaal geen gek gedoe zoals servers of andere dingen. gewoon een standaard huis tuin en keuken pc (hoewel tuin ?!?!?)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 11 maart 2001 13:26 schreef FFF het volgende:
[..]
Er is een conflict aangetroffen tussen ip adres 213.51.162.200 en het system dat hardware adres 00:10:D7:OA:4F:90 heeft.
[..]
Vreemd MAC adres! >:):)
Maar dit betekend dus dat iemand anders het zelfde IP krijg (van de DHCP?). Dus gewoon ff bellen met de ISP!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

winipcfg en dan "renew"

Verwijderd

winipcfg..
release all
renew all

als dit niet help ff een ipadres "lenen" en die "hard" in je TCP-IP properties zetten >:)

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op Monday 12 March 2001 16:51 schreef Niels Saarloos het volgende:
dit komt omdat er sukkels zijn die hun ip vast ingeklopt hebben.
die dhcp server ziet dat niet, gooit een nieuw ip in de wereld omdat hij die niet uitgedeelt heeft of de lease was verlopen en niet verlengd.
kort gezegd er zitten hier nononono's die gewoon stom zitten te doen met domeinnamen of weet ik wat voor server ze draaien........
Lekker gefundeerde mening heb jij :P
Het is logisch dat je je ip-adres statisch invult, zodat je geen problemen hebt met dhcp-servers die plat zijn enz. Daar komt nog bij dat @home sowieso geen 1 ip aan 2 mensen moet toewijzen, of dat nu statisch of met dhcp is, als iemand al een ip in gebruik heeft, mag het niet zo zijn dat iemand anders dat ip aan zichzelf toewijst of toegewezen krijgt door de dhcp-server.

• backupdevice
  • Laatst online: 18:35

backupdevice

No Risk , Full Push

Dit probleem had ik ook. Ik heb ge-eist dat ik een andere computernaam zou krijgen. Dit is gebeurt, en heb geen meer melding gehad.

Alleen vanmorgen geen verbinding :(
Het rare aan dit verhaal is dat bij @home ze niet weten wat er aan de hand is.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Ik denk datik ongeveer het zelfde probleem heb .

ik heb ook @home kabel .

ik heb mijn kabel modem op mij router aangesloten .
En daar heb ik nu 2 pc's op aangesloten .

maar hij zegt de heletijd : IP-conflict . en zegt dan dat een andere computer het zelfde IP adres heeft .

als ik van 1 pc het IP adres wijzig kan ik met die niet meer op internet. wtf hoe zorg ik dat dit corect werkt :'(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Geen oude topics schoppen aub.
Open een nieuw topic met alle relevante (ip) instellingen

message 2

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.