Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 19:21
Ik heb een Samsung LE40C650 die is aangesloten via DVI->VGA op een MSI windbox windows 7 home premium. Perfect beeld, zuiver 1920x1080, 60 Hz 32 bit kleuren.

De VGA aansluiting zal later voor een andere toepassing gebruikt worden en daarom had ik een kabel DVI-->HDMI gekocht om zo de Windbox aan te sluiten.

Als ik echter die kabel gebruik, dan is het beeld onscherp, wazig. Resolutie nochtans native 1920x1080 en frequentie 60Hz, 32 bit kleuren.

Tests
  • Update van de drivers van de videokaart (Intel 945 chipset): geen verbetering
  • Tweede kabel dvi-->hdmi: het zelfde resultaat
  • Zonder wijzigen van instellingen terug dvi-->VGA: terug perfect beeld
  • Cleartype en calibratie tool van windows 7 aangepast: geen succes
  • settings van het beeld op de samsung proberen aanpassen --> lichte verbetering maar onvoldoende
  • overscan staat op 0%
  • TV staat op just scan
Ik heb geen ander scherm met HDMI ingang dus dat kan ik niet testen, ook het aankopen van een switchbox op de vga poort zou ik liever vermijden aangezien de TV nog 4 ongebruikte hdmi poorten heeft.

Verdere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 19:21
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Misschien eens proberen "Game mode" aan te zetten op die HDMI interface in de instellingen van je Samsung?

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:01
Probeer eens via de tv-menu opties HDMI2 poort op PC te zetten. Vervolgens eventueel je display settings aanpassen (scaling) om beeld te vullen. HDMI2 is bij de LE32A552 de enige poort voor de PC via HDMI en geeft DVI kwaliteit. Bij HDMI1 en HDMI3 werkt dat niet.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz