Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 02:37
Heeft iemand ervaring met Dual-boot en Bitlocker? Ik vraag me af of het volgende mogelijk is:

Huidige situatie: Laptop met 1 partitie met Vista Enterprise 100% versleuteld met Bitlocker (en een kleine onzichtbare partitie die door Bitlocker gebruikt wordt).
Gewenste situatie: Dual-boot waarin een encrypted vista partitie blijft bestaan, plus een instantie van Windows 7 Enterprise (al dan niet geëncrypt)

Kan dit überhaupt en zou ik dit het beste aanpakken? Ik zou natuurlijk m'n huidige Vista partitie kunnen shrinken en van de unallocated space een nieuwe partitie aanmaken voor Windows 7. De vraag is dan, zal de nieuwe Win7 bootloader correct omgaan met de Vista Bitlocker "boot-cyclus"? Kan ik dan misschien beter eerst alles decrypten, dan tweede partitie aanmaken en Win7 installeren, en vervolgens Vista booten en Bitlocker draaien om alles te encrypten? Een andere mogelijkheid is misschien een VHD te maken van m'n gedecrypte Vista partitie en deze weer te encrypten en te gebruiken met de Win7 bootloader, maar ondersteunt Vista VHD dan wel? Als iemand me wat zekerheid kan geven word ik vast heel erg blij!