Overclock moederboard bsod

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 13:11
Ik heb vandaag een nieuw systeem in elkaar gezet met windows 7.
Zie hier de specs http://specs.tweak.to/17948
Nu is het probleem dat hij een paar keer een blue screen error heeft gegeven, dit gaat te snel om precies te weten wat er staat maar er staat wel memory management error.
Nu dacht ik dat dit wel eens met de bios instellingen van het mobo te maken kan hebben aangezien die allemaal ingeboude overclock functies heeft. Wat zouden fail-save instellingen voor mijn memory kunnen zijn? Zodat ik kan zien of het inderdaad met de memory te maken heeft?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Je kunt onder de eigenschappen van "Mijn computer" ergens de optie om te rebooten bij BSOD uitzetten. Dat moet je in ieder geval een hint geven.

En de "juiste" instellingen voor een overclock zijn niet te geven. Je zou eens kunnen proberen om dat standaard overclock spul in je BIOS uit te zetten als je denkt dat dat de veroorzaker is. Wat zijn je huidige instellingen? Standaard staat dit volgens mij vrijwel altijd uit...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Neem eerst even de belangrijkste punten door uit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Zet inderdaad het automatisch rebooten uit. Fail-safe options laden in je bios. zoveel mogelijk hardware verwijderen, en dan zijn er nog 100000 dingen die een BSOD kunnen veroorzaken. En dat is niet direct overclock gerelateerd.
Dus ga even aan de slag, want nu is het compleet onbekend waar de storing vandaan komt. En daar kunnen we geen topic voor maken.

Dit topic is gesloten.