[XP] Geen internet icoontje IE 8.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Op mijn computer heb ik recentelijk de recovery dvd toegepast. Alle updates van Windows rollen langzaam aan binnen. Ook IE 8.0 Nu heb ik alleen geen icoontje meer op mijn bureaublad, kan hem nergens meer vinden.

Heb uiteraard op google gekeken.

http://www.tech-notes.nl/...-icoon-op-bureaublad.html

Dit geprobeerd, regedit is nieuw voor mij.

Als ik ga naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel] staat er:

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/3214/newstartpanel.jpg

Als ik naar: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\ClassicStartPanel] ga staat er:

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/9551/classicstartpanel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 08:47
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar je kan niet gewoon een nieuwe snelkoppeling maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12

alm

Welk OS gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Chillosophy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:23:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar je kan niet gewoon een nieuwe snelkoppeling maken :?
in de verkenner zoeken naar iexplorer.exe, snelkoppeling maken op bureaublad et voila

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Eigenschappen van Bureaublad -> Bureaublad -> Bureaublad aanpassen -> Internet Explorer aanzetten

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

IE staat toch ook in je startmenu, daar kun je hem ook vinden en dan een snelkoppeling maken, en kijk eens bij snelstarten.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12

alm

TS bedoelt natuurlijk een IE icoon die je kunt rechtsklikken en dan de eigenschappen van IE kunt opvragen ipv de eigenschappen van de snelkoppeling. Een gewone snelkoppeling kan iedereen maken, maar een zoals genoemd is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

@alm: In het Windows XP Startmenu kan je - als ik mij niet vergis - door met de rechtermuisknop op het IE icoontje te klikken een icoon op het bureaublad laten zetten, en dan is het geen snelkoppeling..

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

AFAIK kan dit niet meer sinds de hele 'browserkeuze' affaire van Microsoft.
Je maakt sindsdien een gewone snelkoppeling op je bureaublad net als iedere andere software van een derde partij. (IE mag niet meer integreren met het OS).
Je ziet dit ook aan het feit dat de optie bij Bureaublad eigenschappen is verdwenen om "Internet Explorer" op je bureaublad neer te zetten.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
IE staat niet in mijn start menu. Ook via Program Files mapje Internet Explorer is geen snelkoppeling te vinden. Ik heb nu via Windows Live messenger Internet Explorer geopend. Vervolgens ben ik naar m'n startpagina gegaan en heb toen vervolgens een snelkoppeling van de website gemaakt. Zo ga ik tegenwoordig op IE.

Ik draai overigens XP
Alex) schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:30:
Eigenschappen van Bureaublad -> Bureaublad -> Bureaublad aanpassen -> Internet Explorer aanzetten
Werkt niet zie niet eens Internet Explorer er tussen staan.
@ Alm nee dat bedoel ik dus niet :P

Ik wil gewoon een snelkoppeling van IE. Hij is niet op mijn bureaublad, niet in het start menu. En dan vertellen jullie mij waar hij nu is ;) Kijk ook eens even naar de link in mijn eerste post. Dat omschrijft precies het probleem. Heb ik vervolgens geprobeerd, als nog het probleem.

[ Voor 46% gewijzigd door Ciedric op 06-07-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Open kladblok

Zet het volgende in dit bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\ClassicStartMenu]

Sla op als ieiconshow.reg en dubbelklik het bestand om het te importeren in het register. Je hebt nu weer een icoontje als vanouds op je bureaublad. Indien niet even bureaublad verversen (vernieuwen) of even af- en weer aanmelden.

Om het weer te verbergen kladblok openen en dit in het bestand zetten.
code:
1
2
3
4
5
6
7

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\ClassicStartMenu]
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"=dword:00000001

Bestand opslaan als ieiconhide.reg en importeren in het register.

En ja in dit geval overschrijven de user settings de machine settings zie het maar als policies :p

Dit gebeurt tevens automatisch als je het start menu op klassiek start menu zet (als het goed is)

Kijk anders in Software\Windows onderdelen toevoegen/verwijderen of Internet Explorer wel is aangevinkt.

Weet je trouwens zeker of Internet Explorer 8 wel correct geïnstalleerd is? Download anders de offline installer en installeer hem even opnieuw.

Het kan zijn dat de Browser Choice update je icoontje verwijderd anders gewoon even terugzetten snelkoppeling(en) maken moet geen moeite zijn >_>

[ Voor 25% gewijzigd door Starke op 06-07-2010 12:10 . Reden: more info's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Ik wil gewoon een snelkoppeling van IE. Hij is niet op mijn bureaublad, niet in het start menu. En dan vertellen jullie mij waar hij nu is Kijk ook eens even naar de link in mijn eerste post. Dat omschrijft precies het probleem. Heb ik vervolgens geprobeerd, als nog het probleem.

Wanneer u alleen een snelkoppeling wilt hebben van Internet Explorer volg dan deze stappen.

1. Ga naar Start
2. Ga naar Deze Computer
3. Dubbelklik Lokaal station (C:\) indien Windows op de C schijf geinstalleerd is
4. Open de map Program Files
5. Open de map Internet Explorer
6. Maak een snelkoppeling van iexplore (iexplore.exe bestand met Internet Explorer logo) naar het bureaublad

Indien deze niet terug te vinden is de map Internet Explorer dan is Internet Explorer niet geinstalleerd.
Download en installeer dan Internet Explorer 8 opnieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:00:
quote:
Ik wil gewoon een snelkoppeling van IE. Hij is niet op mijn bureaublad, niet in het start menu. En dan vertellen jullie mij waar hij nu is Kijk ook eens even naar de link in mijn eerste post. Dat omschrijft precies het probleem. Heb ik vervolgens geprobeerd, als nog het probleem.

Wanneer u alleen een snelkoppeling wilt hebben van Internet Explorer volg dan deze stappen.

1. Ga naar Start
2. Ga naar Deze Computer
3. Dubbelklik Lokaal station (C:\) indien Windows op de C schijf geinstalleerd is
4. Open de map Program Files
5. Open de map Internet Explorer
6. Maak een snelkoppeling van iexplore (iexplore.exe bestand met Internet Explorer logo) naar het bureaublad

Indien deze niet terug te vinden is de map Internet Explorer dan is Internet Explorer niet geinstalleerd.
Download en installeer dan Internet Explorer 8 opnieuw.
Icoon is niet te vinden. IE 8 is zeker wel geïnstalleerd. Deze is te vinden in Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 08:47
Ciedric schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Icoon is niet te vinden. IE 8 is zeker wel geïnstalleerd. Deze is te vinden in Software.
Dan zoek je even op de computer naar iexplore.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Chillosophy schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:28:
[...]

Dan zoek je even op de computer naar iexplore.exe.
Had ik al gedaan, niks gevonden.

@ Starke mag helaas niet baten, misschien doe ik het verkeerd heb alles gekopieerd

En later zelfs zonder Windows Registry Editor Version 5.00 erbij. Pc geeft fout meldingen en dergelijke

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/7214/foutmeldingh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/9567/foutmelding2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3443/probreg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/190/welie8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/4476/welie82.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Toch even bij "Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen" of Internet Explorer hier aanstaat

Het register bestand zou die moeten pakken. Teministe ik heb ze zo op m'n USB stick staan en als ik op een XP/XP-64-bit VMWare machine importeer werken ze. Als ik het op m'n broertjes PC zou doen werkt die ook.

Indien dit niet zo is zou ik eerst ook maar is scannen mbv Malwarebytes Anti-Malware, Super Antispyware en Spybot Search & Destroy.

Mogelijk ook een sfc /scannow uitvoeren indien je ergens nog een XP CD hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
heb alleen een recovery dvd. deze heb ik trouwens recentelijk uitgevoerd.
Icoontje verdween pas bij het installeren van SP3

[ Voor 25% gewijzigd door Ciedric op 07-07-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Ciedric schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:04:
heb alleen een recovery dvd. deze heb ik trouwens recentelijk uitgevoerd.
Icoontje verdween pas bij het installeren van SP3
Sinds SP3 update KB?????? is het IE icoon inderdaad van het bureaublad verdwenen vanwege de EU regels en dankzij de fantastische Browser Keuze update is het mogelijk dat je het helemaal laat verdwijnen. Als je IE8 op hetzelfde moment als de Browser Keuze update installeerd namelijk krijg je IE8 instellen op het moment van de Browser Keuze update, als IE8 is ingesteld en gestart krijg je de icoontjes (snelkoppelingen etc.) van IE8 pas terug. Als je in het Browser Keuze scherm dan voordat IE8 is gestart een andere browser selecteerd ben je snelkoppelingen van IE8 (omdat die dan verborgen wordt als installatie: hence kijk Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen na) permanent kwijt.

Maar ik zeg niet voor niet de spyware scans ik heb namelijk idee dat er mogelijk wat policies in je Windows verkeerd staan (en Spybot S&D pikt deze er meestal uit).

[ Voor 8% gewijzigd door Starke op 07-07-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de Internet Explorer 8 installatie corrupt of Internet Explorer 8 is verwijderd.
Om het probleem mogelijk te verhelpen wil ik u vragen de volgende stappen uit te voeren.

1. Sluit alle programma's af.

2. Klik op Start en klik op Configuratiescherm.

3. Dubbelklik Software icoon

4. Vink de optie updates weergeven. aan

5. Zoek in de lijst Internet Explorer 8 en verwijder deze

Opmerking Als Windows Internet Explorer 8 niet wordt weergegeven in de lijst met geïnstalleerde updates, kunt u gebruikmaken van de Alternatieve manier van verwijderen van Internet Explorer 8

6. Klik in het dialoogvenster Een update verwijderen op Ja.

Alternatieve manier van verwijderen van Internet Explorer 8

Volg de volgende stappen om Internet Explorer 8 te verwijderen:

1. Selecteer en kopieer de volgende opdracht:

c:\windows\ie8\spuninst

2. Ga naar Start -> Uitvoeren en plak deze tekst hierin

3. Druk op OK

4. U ziet nu een map met bestanden

5. Dubbelklik op het bestand SPUNINST.EXE of SPUNINST

6. Dit programma verwijderd IE8 doorloop deze stappen

7. Herstart nu uw computer

8. Installeer Internet Explorer 8 opnieuw via: http://www.microsoft.com/...cdecd8852b&DisplayLang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ciedric,

Is uw probleem met Internet Explorer reeds verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Helaas werken de stappen niet :(

Zie de foto

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/3134/naamloosx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijder alle IE8 updates en installeer vervolgens IE8 over IE8 heen.
Maak daarna opnieuw een icoontje aan.
Pagina: 1