Problemen FTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een probleem om met een bepaalde FTP site verbinding te maken, met andere FTP sites lukt het wel.
Ik werk al jaren met deze klant en heb nooit problemen ondervonden. Als ik nu verbinding maak lukt het meestal niet. Soms kan ik verbinding maken, als ik dan aan het up of downloaden ben is het is het meestal na een paar bestanden afgelopen met de verbinding. Het gaat ook wel eens probleemloos, maar dat is zelden.

Thuis en op andere plaatsen lukt het wel om verbinding met deze FTP site te maken.

Ik heb al de Winsok en Firewall gereset, firewall en antivirus uit, maar dit heeft niet geholpen.

Ik werk met WS_FTP LE of maak verbinding met IE of Windows Verkenner. We werken op het bedrijf op XP machines met vaste ip adressen.

Alvast bedankt _/-\o_ ,

Matje Derks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Dit ziet eruit als een firewall probleem heb je gedacht aan port forwardings en firewall in de router. Wat is er verandert in het netwerk dat mogelijk hier mee te maken kan hebben

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Het enige wat in me opkomt zijn sessie time-outs.
Nu gebeurt dat normaal gesproken alleen bij UDP. Een UDP sessie is stateless dus na een X aantal seconden geen activiteit wordt aangenomen dat die sessie niet meer actief is.
Er is immers nooit een echte opbouw en geen verbreking van een sessie, zoals dat bij TCP wel is.
FTP is volgens mij wel geheel TCP, tenzij je TFTP gebruikt, maar toch lijkt het wel of b.v. de control/command sessie beindigd wordt.

Ik had wat problemen het HTTP over een ISA server waarbij het nogal lang duurde voordat ik data doorkreeg.
Ongeacht dat de sessie niet opgeheven was ging ISA er gewoon vanuit dat de sessie wel dood zou zijn en beindigde de sessie....
Hier wel een link die ongeveer het probleem aangeeft:
http://support.microsoft.com/kb/923322

Ik weet niet of je ISA server gebruikt, maar een gewone router kan hetzelfde doen.
Kijk eens of er niet zo'n idle connection time-out staat ingesteld.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34
Allereerst een schopje naar NT, want is dit echt geen "Professional" onderwerp.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een labtop rechtstreeks op het modem aangesloten, toen kon ik wel verbinding met de FTP site maken, ik vond de verbinding erg traag, over 8mb deed hij 8 minutuen.
Maandag de router eens resetten en opnieuw instellen. Ik ben benieuwd of het probleem dan verholpen is.

ik laat van me horen.