Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(W7) Sony Handycam DCR-HC51 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 13:35
Geen idee of ik in het juiste forum zit tee posten, maar goed.

Ik heb hier nog een Sony Handycam DCR-HC51 liggen en wilde eindelijk wat filmpjes over gaan zetten met Windows Moviemaker. Ik heb hem aangesloten met een Firewire dw. een iLink kabeltje.
Wat ik ook probeer W7 herkend hem niet, geen pingetje niets, het blijft gewoon stil. Ik heb de pc opnieuw opgestart, de camera aan en uit in alle volgordes die je maar kunt bedenken. Op de Sony site kan ik geen drivers vinden.
Het is een verse W7 installatie, met Windows Moviemaker.

Wie heeft een oplossing?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat de camera in "Play mode"? Zo ja, dan zal je capture-software moeten gebruiken die "zelf" over FireWire praat. MovieMaker is daar niet het beste voor; mogelijk kan je even Googlen naar freeware/trial pakketten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Misschien dat 't komt door de nieuwe firewire drivers in Windows 7. Probeer eens via apparaatbeheer de driver te updaten/veranderen naar '1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)'.

• Cobb
@ Max, Gaat dat iets uithalen? W7 herkend de camera geeneens.

@ Nielson, de 1394 OHCI Compliant Host Controller is geinstalleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Cobb op 01-07-2010 17:11 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Cobb schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:10:
Ga ik doen Max.

@ Nielson, de 1394 OHCI Compliant Host Controller is geinstalleerd.
De legacy versie?

• Cobb
Ik kan ipv. Legacy (oude driver) installeren, maar helaas dat geeft ook geen sjoege.

[ Voor 71% gewijzigd door Cobb op 01-07-2010 17:23 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik moet toegeven dat ik zo 123 ook niet precies kan zien waar dit topic hoort, maar EL is iig niet de goede plek. Ik schop 'm naar OH toe.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik kwam dit soort problemen heel vaak tegen met kaduke kabeltjes. Probeer eerst een andere firewire kabel, en/of probeer hetzelfde setje (kabel + camera) op een andere pc. Een ander firewire kaartje/poort als dat een optie is proberen, of een andere camera lenen en die op jouw pc met jouw kabel proberen kan ook. Dan zie je vanzelf waar het probleem zit.

En mocht je in de buurt van Deventer wonen: computer, firewirepoorten en -kabels genoeg hier om uit te proberen ;)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 03:47
Heb je MAX zijn suggestie al uitgeprobeerd? Sony cams moeten in Play mode staan. Pas dan wordt er een signaal over de kabel gestuurd en kan je PC de camera detecteren.

• Cobb
Hij staat in de playmode, ik heb nog geen andere software geprobeerd. Maar het is een driver of hardware probleem. Ik zal het binnenkort eens proberen met een ander kabeltje etc.

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Zit met zelfde issue vandaag te stoeien. Op XP machine werkt het: camera inderdaad op play, en wordt herkend als SONY HC51. Op Win7/32bits geen bliepje of geluidje. T/m Vista nooit problemen gehad, en enkele maanden terug nog stukjes video in Pinnacle ingelezen. Lijkt dus op een recente patch ergens, maar die haal ik niet uit het update-lijstje. Ook de HC40e die onder Win7 heeft gewerkt zelfde probleem.

Vreemd is ook dat ie het apparaat niet ziet; dat driver niet herkend/gevonden wordt zoals met oude hardware kan ik me nog voorstellen.

/edit: oja, alle 1394 drivers inclusief bovenstaande (ook de sony's onder Sony Corporation en zelfs een Sony driver onder Texas Instruments) geprobeerd maar allen zelfde resultaat.

http://social.technet.mic...5f-4fff-bffc-593db5b4f601 -> Cobb, heb je toevallig net als ik een Dell? Lijkt iets die kant op, heb 1 W7 en 1 XP bak van Dell. Bizar is dat het vandaag op de XP-machine ineens ook niet meer werkt....

[ Voor 30% gewijzigd door tweaktubbie op 29-07-2010 13:48 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1