[Dualboot] Windows 7 + Linux - Schijfpartitie niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist twee partities op mijn schijf gemaakt:
- 15 Gb voor Linux
- 131 Gb voor Windows 7

Na de installatie van windows zie ik alleen de linux partitie niet meer?
Ik moet om een dualboot te maken eerst een schijfletter toekennen aan de Linux partitie, maar dat kan niet..
Volgens windows kan ik alleen 'partitie verwijderen'.. iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/743/screenpartities.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Windows kan geen linux partities lezen (zonder hulpmiddelen). Om dual boot te verkrijgen moet je bij de linux installatie kiezen dat je bootloader (grub) in het master boot record van je harddisk geinstalleerd wordt. Dan krijg je bij het opstarten een menutje zodat je kunt kiezen wat je wilt opstarten.
Welke linux versie heb je? Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Eerst windows installeren, vervolgens van de linux cd starten en de juiste partitie kiezen. Linux zou de dual boot automatisch moeten aanmaken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik EasyBCD om de dualboot te maken.. ik krijg wel een dualboot te zien bij het opstarten, alleen wanneer ik linux kies krijg ik de melding dat er geen besturingssysteem gevonden wordt. 'Chain Booting Error..'

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EasyBCD maakt de volgende bootfile aan:
Entry #1

Name: Windows 7
BCD ID: {current}
Drive: C:\
Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe
Windows Directory: \Windows

Entry #2

Name: Linux
BCD ID: {613b0ea1-851d-11df-8e24-f7b402993f34}
Drive: C:\
Bootloader Path: **
Linux wordt ook van drive C:\ geboot terwijl de linux partitie niet eens een letter toekenning heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:59:
Ik gebruik EasyBCD om de dualboot te maken.
Niet nodig als je je Linux distro ná Windows installeert, dan maakt Grub zelf een bootloader aan die de keuze biedt tussen Linux & Windows.

Daarnaast doet Linux niet aan schijfletters dus voorkom je daar ook je eigen verwarring mee.
Allemaal basis informatie die je heel snel kan vinden met de gemiddelde opdracht als [google=Windows Linux dualboot howto]

Waarmee heb je die partities gemaakt?

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 01-07-2010 19:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
alt-92 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:44:
[...]

Niet nodig als je je Linux distro ná Windows installeert, dan maakt Grub zelf een bootloader aan die de keuze biedt tussen Linux & Windows.

Daarnaast doet Linux niet aan schijfletters dus voorkom je daar ook je eigen verwarring mee.
Allemaal basis informatie die je heel snel kan vinden met de gemiddelde opdracht als [google=Windows Linux dualboot howto]

Waarmee heb je die partities gemaakt?
Volgens mij met schijfbeheer van Windows 7 zelf.
En waarom doen mensen zo moeilijk? :? De ubuntu installer bevat een geweldig simpele partitie maker. Veel minder gedoe.
Pagina: 1