[EXCEL 2003] Om een test mee te scoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Ik wil graag een test kunnen scoren in Excel op werkblad 1, en vervolgens hier een soort van rapportage van maken op werkblad twee.

De bedoeling is dit. Iemand maakt een keuze uit vier stellingen (op de papieren versie van deze test) en kruist deze aan. Ik wil vervolgens deze stellingen kunnen scoren op de computer en de aangekruiste stellingen copieëren naar een ander werkblad. Ik heb echter weinig ervaring met excel en weet niet wat voor formule ik nodig heb. Kan iemand helpen?

Ik excel wil ik graag het volgende doen (in lekentaal omschreven):

(Werkblad 1)
......A...............B
1...Stelling 1.....0
2...Stelling 2.....1
3...Stelling 3.....0
4...Stelling 4.....0

(werblad 2)

in een bepaalde cel: FORMULE Als Werkblad1.B1=1 Dan Copiëer text Werkblad1.A1

Het gaat dus om text (een string) te copieëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kopieren is, gezien je vraag, waaay out of your league en vereist dat je eerst een boek over Excel leest (serieus, niet negatief bedoeld). Dus kopieren is niet wat je zoekt, je wilt juist vanuit een cel op het doelwerkblad (waar een lijst staat van de juiste antwoorden), zoeken in het bronwerkblad. Kijk in de helptekst (en/of in oude topics hier in OFF) eens naar 'horizontaal zoeken'.
Kan misschien zelfs nog makkelijker, afhankelijk van de inrichting het doelblad, door gewoon ALS (bron.B2 = 1) DAN (A2) te nemen. Zie de uitleg van ALS().

Alternatief is wat voorbeeldbestanden te zoeken via Google en die eerst te begrijpen voor je het echt gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
F_J_K schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:54:
Kopieren is, gezien je vraag, waaay out of your league en vereist dat je eerst een boek over Excel leest (serieus, niet negatief bedoeld). Dus kopieren is niet wat je zoekt, je wilt juist vanuit een cel op het doelwerkblad (waar een lijst staat van de juiste antwoorden), zoeken in het bronwerkblad. Kijk in de helptekst (en/of in oude topics hier in OFF) eens naar 'horizontaal zoeken'.
Kan misschien zelfs nog makkelijker, afhankelijk van de inrichting het doelblad, door gewoon ALS (bron.B2 = 1) DAN (A2) te nemen. Zie de uitleg van ALS().

Alternatief is wat voorbeeldbestanden te zoeken via Google en die eerst te begrijpen voor je het echt gebruikt.
Thnx! De functie maakt me verder ook niet zozeer uit, zolang het effect uiteindelijk maar ongeveer hetzelfde is. Ik zal me eens in de als() fucntie verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Nog even een bericht terug. Ik ben er vandaag weer mee bezig geweest en met de volgende functie is het mij gelukt:
=ALS(Blad1!C8=1;Blad1!B8)

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1