Ik ben bezig met het printen vanaf een smart device naar een mobiele printer van HP.
Nu heeft deze printer een bluetooth verbinding met de PDA en werkt het vrijwel allemaal, echter een probleem waar ik mee zit is dat wanneer ik veel paginas print zijn buffer vol slipt.
Ik heb toen een handshake methode van VB.NET standaard gebruikt Handshake.RequestToSendXOnXOff en Handshake.XOnXOff, daarop reageerde de scanner dat hij wachten zolang de buffer weer ruimte heeft of de timeout is bereikt.
Echter print hij dan nog steeds de laatste paginas niet goed uit..
Heeft iemand hiervoor een goede methode?
Enkele details:
' Verbinding maken
tSerieleVerbinding = New SerialPort("COM9:")
tSerieleVerbinding.WriteTimeout = 30000
tSerieleVerbinding.Handshake = Handshake.RequestToSendXOnXOff
tSerieleVerbinding.Open()
' Pagina invullen & Nieuwe pagina beginnen
tSerieleVerbinding.Write(tPagina & ChrW(27) & ChrW(38) & ChrW(108) & ChrW(48) & ChrW(72))
http://www.hpprinter.nl/P...aspx?BidPartnumber=337990 staan de specs van de printer.
Drive, omvang buffer: 16 MB staat hier maar dat klopt niet volgens mij want het document is 9 paginas en stopt halverwege pagina 6. (TXT document)
Thanx.
Nu heeft deze printer een bluetooth verbinding met de PDA en werkt het vrijwel allemaal, echter een probleem waar ik mee zit is dat wanneer ik veel paginas print zijn buffer vol slipt.
Ik heb toen een handshake methode van VB.NET standaard gebruikt Handshake.RequestToSendXOnXOff en Handshake.XOnXOff, daarop reageerde de scanner dat hij wachten zolang de buffer weer ruimte heeft of de timeout is bereikt.
Echter print hij dan nog steeds de laatste paginas niet goed uit..
Heeft iemand hiervoor een goede methode?
Enkele details:
' Verbinding maken
tSerieleVerbinding = New SerialPort("COM9:")
tSerieleVerbinding.WriteTimeout = 30000
tSerieleVerbinding.Handshake = Handshake.RequestToSendXOnXOff
tSerieleVerbinding.Open()
' Pagina invullen & Nieuwe pagina beginnen
tSerieleVerbinding.Write(tPagina & ChrW(27) & ChrW(38) & ChrW(108) & ChrW(48) & ChrW(72))
http://www.hpprinter.nl/P...aspx?BidPartnumber=337990 staan de specs van de printer.
Drive, omvang buffer: 16 MB staat hier maar dat klopt niet volgens mij want het document is 9 paginas en stopt halverwege pagina 6. (TXT document)
Thanx.
[ Voor 32% gewijzigd door Josvds op 01-07-2010 15:31 ]