Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kroes: voor 2015 onbeperkt internetten in heel Europa voor v

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
nieuws: Kroes: voor 2015 onbeperkt internetten in heel Europa voor vaste prijs
last one from #ebsummit - I predicted companies will be offering unminited flat fee data roaming before my term ends
Neelie Kroes: there will be a flat European fee for data during my term.
Als ik het goed lees is dit hele artikel gebaseerd op deze twee tweets? Als ik dit lees staat er dat ze voorspelt (/ hoopt) dat dit zo is in 2015, er staat niets over maatregelen of dat ze er zelf uberhaupt mee bezig is om dit te realiseren. Het andere twitter bericht spreekt dat deels tegen, maar is niet van haar eigen account. Uiteindelijk blijf je dus over met twee, licht tegenstrijdige, lullige twitter berichtjes.

Is dit nu een goede basis voor een artikel?

Verder klopt de titel niet:
Kroes: voor 2015 onbeperkt internetten in heel Europa voor vaste prijs
Zou moeten zijn:
Kroes: voor 2015 onbeperkt mobiel internetten in heel Europa voor vaste prijs
Edit:
Verder heeft himlis nog een mooie reactie op het artikel:
himlims_ in 'nieuws: Kroes: voor 2015 onbeperkt internetten in heel Europa voor vaste prijs'
Door himlims_, donderdag 1 juli 2010 14:35

want?
[...]
Er is niets concreets/tastbaars, het is wat kroes verwacht (hoopt dat gaat gebeuren) 2015 is een indicatie, providers zijn zelf vrij in de visie die het bedrijf erop na houd. Dus het si geen moet (zoals dat met goedkoper bellen wel MOEST). Er zijn dan ook geen consequenties van providers die dat niet doen.

Al met al mooie uitspraak van kroes, maar zo'n verwachting kan ik ook spreken. Immers is vodafone al jaar of 2-3 bezig om dit te realiseren. (binnen eigen netwerk). Laat ze nog 2-3jr bezig zijn, en warempel 't is 2015 Maar ik denk dat 't te kort termijn is. Hoewel EU en internetten steeds belangrijker wordt is het nu een grote inkomsten bron. Net zoals sms dat 10jr terug was. toen betaalde de consument ook te veel. Dat terwijl de kostprijs van een sms 0.01ct is (jah 0.0092 of zo iets).

Neem nu terrorist KPN, die heeft in duitsland/spanje en italie (?) eigen netwerk. maar in de meeste landen is kpn afwezig. Vergelijk je dat met t-mobile/vodafone, die zijn bijna in iederland actief met een eigen netwerk. Die zullen dit wel makkelijker kunnen realiseren. KPN zal vervolgens bij de vodafone moeten aankloppen of er niet 'iets te regelen valt' om het internet flatfee aan te bieden..... ofwel; kpn moet in de buidel tasten.

Blijft toch allemaal koffie dik kijken, en HOPEN dat het gaat gebeuren.
:)

[ Voor 47% gewijzigd door roy-t op 01-07-2010 15:10 ]

~ Mijn prog blog!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
ls ik dit lees staat er dat ze voorspelt (/ hoopt) dat dit zo is in 2015, er staat niets over maatregelen of dat ze er zelf uberhaupt mee bezig is om dit te realiseren. Is dit nu een goede basis voor een artikel?
Ja. Kroes is niet bepaald de bakker om de hoek die iets blèrt waar hij geen verstand van heeft, ze is de hoogste baas in de telecomsector in Europa. Daarbij is zij vaak in gesprek met providers vanwege regelgeving. Het is vergelijkbaar met een uitspraak dat een Nederlandse minister verwacht dat NL-telco's iets gaan doen: dat komt echt niet uit de lucht vallen.
Daar komt bij dat ze politica is en daardoor weet dat al haar woorden invloed kunnen hebben. Nee, dit gaat nu eens niet over regelgeving.
Overigens was EB Business (niet van haarzelf, maar van het officiele account van de EU Business Summit) die het ook twitterde, en daarnaast ook anderen (zoals de Belgische minister Van Quickenborne, die eveneens aanwezig was).

Ik heb het idee dat aan je twijfel iets anders ten grondslag ligt, namelijk het feit dat Twitter in dit geval als nieuwsbron wordt gebruikt. En wees gerust, daar zijn we inderdaad niet al te gretig mee: we gebruiken alleen tweets van mensen die écht ertoe doen in de markt waarover ze een uitspraak doen. For better or worse gebruiken veel bedrijven en politici Twitter als middel ter communicatie - en Kroes is daar een van.

Dat 140 van zulke tekens leiden tot een nieuwsbericht op Tweakers.net, is daarom dus heel logisch anno 2010 :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hmm het leek mij een beetje willekeurige uitspraak (knap trouwens dat jullie van een bericht van 140 tekens een heel nieuwsbericht kunnen maken :P).

Maar met je uitleg erbij vind ik het inderdaad een artikel waard :). Vond het wel heel gek om als bron 2 twitter berichtjes vinden. Maar misschien heb je daar ook wel gelijk (zelf gebruik ik tweets ook gretig als informatie, dus waarom dit niet).

Bedankt voor je reactie!

~ Mijn prog blog!

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10 13:54
BAM! FAST FORWARD

en toen was het ineens 2015 =)

Heeft iemand zin om een update te doen in dit topic? Ik ben wel benieuwd wanneer er een betaalbaar mobiele fair use policy komt mbt mobiele data.

10 euro pm voor onbeperkt lijkt me netjes ^^

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
En inmiddels is ook gebleken dat de tweets van Kroes geen losse flodders waren:

1. Er bestaan abonnementen met flatfee roaming (dwz, overal in Europa vanuit dezelfde databundel internetten), Vodafone heeft Red Super of hoe dat abo ook heet
2. Kroes heeft zich tijdens haar commissariaat ingespannen om roamingkosten af te schaffen in 2015. Die deadline is niet gehaald, dankzij lobbyisten en politiek gekissebis duurt het volgens de huidige planning tot 2017.

Dus in retrospect durf ik te zeggen dat we helemaal terecht hier destijds een artikel aan hebben gewijd.

Leuk dat je dit hebt opgediept uit het archief!
Pagina: 1