domeinnaam beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hi,

IK ben al een tijdje op zoek naar een domeinnaam met mijn eigen achternaam.
Liefst een .be (debruyn.be)
Maar als het een andere extensie is dan zou het natuurlijk ook geen kwaad kunnen, zolang het maar een geen ander land word (.com, org etc.)
Weet iemand of er een bot is die dagelijks de domainnamen controleerd?
Want ik ben al enkele jaren op zoek naar een domeinnaam, maar kan ze zijn altijd bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
nvm. beetje te snel gelezen

[ Voor 78% gewijzigd door Sjaakmeister op 01-07-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
:F

Je kan dan kijken of die nog niet geregistreerd is.

Jammergenoeg voor denwilly is zo'n beetje alles al bezet.

[ Voor 33% gewijzigd door Bolletje op 01-07-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je bedoelt dat de gewenste domeinnaam al is geregistreerd en je een seintje wil zodra deze vrij komt?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

denwilly schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:03:
Want ik ben al enkele jaren op zoek naar een domeinnaam, maar kan ze zijn altijd bezet.
Ze zijn al bezet, maar als iemand een foutje maakt en het domein niet snel genoeg verlengt wil je het snel inpikken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

https://bestel.hostnet.nl/ en dan even voor alle extenties kiezen. Dan krijg je gewoon een lijst welke domeinnamen nog vrij zijn. Het .nu domein zou nog prima kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
Kan ik deze dan gratis gebruiken voor google apps standard als ik deze koop bij hostnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het beste via transip.

Het enige wat je daarna nog nodig hebt is een virtueele server, waarna je na bestelling de DNS aanpast van je domeinnamen naar je virtueele server.

Transip kan je ook prima extensies mee bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je daar aandelen in ofzo ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
DeeJee schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:11:
Je bedoelt dat de gewenste domeinnaam al is geregistreerd en je een seintje wil zodra deze vrij komt?
Dit is dus exact wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

DeeJee schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:11:
Geen idee of het automatiseren hiervoor legaal is, anders zouden domainsquatters het nog makkelijker hebben.
Je zou natuurlijk hiervoor naar de leasetijden van de domeinnamen kunnen kijken, en het staat je ook vrij om een bod te doen op een domein als je het address van de eigenaar hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door kKaltUu op 01-07-2010 15:28 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
denwilly schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:24:
[...]

Gewoon zelf een scriptje bouwen?
Of kies een andere naam: je voornaam in de domeinnaam bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

denwilly schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:24:
[...]

Mag je dus wel 24 uur per dag wakker blijven want niet elke domeinnaam loopt daadwerkelijk af op de dag van expiration; veel registrars houden uit coulance een naam nog dagen of weken vast voor de klant en daarna gaat het domein weer de vrije markt op.

Houdt dus in dat je in sommige gevallen echt binnen 5 seconden na vrijgave je hele registratie-formulier moet hebben ingevuld en betaald.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

denwilly schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:20:
Kan ik deze dan gratis gebruiken voor google apps standard als ik deze koop bij hostnet?
Nee, hostnet rekent ~6 euro per jaar extra om Google Apps te kunnen gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Tsurany schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:29:
[...]

Nee, hostnet rekent ~6 euro per jaar extra om Google Apps te kunnen gebruiken.
http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html de Standard versie is gratis. Dus als je een domein hebt waarbij je het DNS zelf kan beheren dan is het volgens mij prima mogelijk Google Apps Standard daaraan toe te voegen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja Google Apps wel, maar om dat bij Hostnet in te kunnen stellen moet je, aldus hun helpdesk, ~6 euro per jaar betalen voor domein doorlinken. Ik heb toevallig zelf vandaag naar hun geinformeerd.

Zelf zit ik nu bij mijndomein.nl, misschien iets duurder maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Tsurany schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:56:
Ja Google Apps wel, maar om dat bij Hostnet in te kunnen stellen moet je, aldus hun helpdesk, ~6 euro per jaar betalen voor domein doorlinken. Ik heb toevallig zelf vandaag naar hun geinformeerd.

Zelf zit ik nu bij mijndomein.nl, misschien iets duurder maar werkt prima.
:F

Om google apps te gebruiken moet er alleen een dns instelling gedaan worden (MX records). Wanneer hij een domein bij TransIP of een andere aanbieder koopt kan hij zelf de dns instellingen wijzigen. Dat Hostnet hier 6 euro per jaar voor vraagt is pure geld winst aangezien ze dit één keer instellen en nooit weer iets hoeven te wijzigen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, MX records en een paar cname records. Maar hostnet slaat daar inderdaad een slaatje uit, voor mij een reden om niet naar hostnet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Tsurany schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:35:
Inderdaad, MX records en een paar cname records. Maar hostnet slaat daar inderdaad een slaatje uit, voor mij een reden om niet naar hostnet te gaan.
Ach het ligt er maar net aan hoe je het ziet. Voor 6 euro is het ook een koopje dat Hostnet dus Google Apps voor je instelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
denwilly schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:03:
Hi,

IK ben al een tijdje op zoek naar een domeinnaam met mijn eigen achternaam.
Liefst een .be (debruyn.be)
Maar als het een andere extensie is dan zou het natuurlijk ook geen kwaad kunnen, zolang het maar een geen ander land word (.com, org etc.)
Weet iemand of er een bot is die dagelijks de domainnamen controleerd?
De kans dat zo een domain name terug vrij komt is klein, de meeste worden dan toch gehijacked door domain kapers.

Waarom geen domain zoals : debruyns.be of thebruyns.be? Mijn achternaam is Collier, ik heb als domain name thecolliers.be

Al deze zijn nog vrij voor registratie

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:23:
[...]

Ach het ligt er maar net aan hoe je het ziet. Voor 6 euro is het ook een koopje dat Hostnet dus Google Apps voor je instelt. :)
Volgens mij mag je het alsnog zelf instellen, is het puur voor de mogelijkheid het in te stellen. Maar zelf is het in 5 minuten te doen, inclusief uitzoeken.

Pagina: 1