[PHP] pagina laadt niet met session_start

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Ik heb een raar probleem:

Onderstaande code
PHP:
1
2
3
4
5
6
ini_set("display_startup_errors", "1");
ini_set("display_errors", "1");
error_reporting(E_ALL);

session_start();
echo 'Hello world!';

werkt bij mij lokaal prima, maar op de server wordt de pagina niet geladen. Dat wil zeggen: de browser blijft zeggen 'pagina wordt geladen'. Ik krijg dan ook geen foutmeldingen. Als ik echter de browsergeschiedenis wis, doet de pagina het precies 1x. De tweede keer blijft hij weer hangen.

Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door 'session_start()', want als ik die weghaal, gaat alles goed. Op Google is men dit probleem ook tegengekomen, maar lag het in alle gevallen die ik tegenkwam toch aan andere code dan 'session_start'.

Weet iemand wie of wat dit probleem kan veroorzaken? De server draait PHP 5.2.10, maar ik kan niet bij de log-files :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tovallig heb ik zo'n beetje hetzelfde gehad op een brakke hostingomgeving. Het bleek dat ze (zonder dit te melden) de sessies op een andere machine opslaan en die zat met file-locks. Dat leverde conflicten op waardoor de pagina soms 20 seconden zat te wachten op zo'n lock. De oplossing was om het session save path te veranderen naar iets op het lokale filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Vind dat toch merkwaardig, als je filelocks hebt, dan is dat op je eigen session file. Deze deel je niet met andere gebruikers, dus dat betekend dat de server die de sessies afhandeld gewoon niet snel genoeg is.

Je session save path kun je aanpassen, je kunt ook je sessies naar DB gaan schrijven. Dan heb je het helemaal zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

wat is de returnvalue van session_start() ?

mocht de applicatie daar wel doorheen komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Matis op 01-07-2010 16:54 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lijkt me dat Cartman! op het juiste punt wijst. De eerste keer laad hij wel, dus het starten van de session gaat wel goed, blijkbaar lukt het daarna niet om de session te laden, dus zul je bij de instellingen van de session moeten zoeken. Iets met locking lijkt me geen vreemde verklaring

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Het probleem heeft zich opgelost. Ik snap niet hoe, maar de oorzaak was en brakke MySQL-tabel. Zodra iemand die probeerde te benaderen, bleef de server hangen.

Alle andere gebruikers die vervolgens session_start() op hun pagina hadden staan, kregen het probleem zoals beschreven in de TS.

Ik kwam erachter doordat de testpagina in de TS het opeens wel deed, en daarna niet meer. Vervolgens maakte ik de browsergeschiedenis schoon, opende de testpagina (werkte), opende een pagina die de tabel benaderde (werkte niet), opende de testpagina (werkte niet). Browsergeschiedenis weer schoon, testpagina (werkte), testpagina (werkte), pagina die de tabel benaderde (werkte niet), testpagina (werkte niet).

In ieder geval: de tabel is nu gemaakt, en alles werkt weer naar behoren. Toch begrijp ik er geen fluit van hoe het technisch in elkaar steekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gokje: door de brakke tabel werkte die pagina niet goed en/of liep vast, session_write_close werd niet goed uitgevoerd en je sessie blijft gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Ok, maar het is dan vreemd dat de sessie van andere gebruikers ook werd gelocked...toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Rekcor op 02-07-2010 09:50 ]

Pagina: 1