Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinner
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 22:44
Hallo Medetweakers,

Volgende week ga ik naar New York 8) . Mijn oude MP4 is kapot dus wil ik een iPod Touch V3 8gb kopen.
Je voelt hem al aankomen, ik wil er een uit Amerika halen, omdat de iPod daar (veel) goedkoper is €130 i.p.v. €180. Alleen heb ik een paar vragen:

Kan ik 'm zomaar meenemen uit Amerika met de doos en het bonnetje, hoef ik geen invoerbelasting te betalen?

Zo ja, hoeveel procent betaal ik daar dan voor?

Hoe zit het met het opladen (de stopcontacten)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:01
Je mag tot 400-450 euro zelf meenemen vanuit het buitenland, dus dat is geen probleem.

Je zult er sowieso een USB-kabel bij krijgen, dus opladen zal geen probleem zijn. Als je hem via het stopcontact wilt opladen, kun je nog zo'n adapter kopen als je terug bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 17:00
Opladen is geen probleem, je krijgt er toch geen normale stekker bij alleen een USB oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik houd nooit zo van het klakkeloos een link dumpen waar je dat kan vinden maar komop hee. Een beetje initiatief etc etc.

http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

Wat je nog wel eens ziet dat doos en bonnetje worden weggegooid in USA of eventueel via post opgestuurd en dat er bij binnenkomst in NL wordt beweerd dat het apparaat in NL is gekocht,

Wat betreft het opladen. Opladen bij een touch gaat via usb.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinner
Bedankt! :)
Garantie is gewoon internationaal toch?

[ Voor 65% gewijzigd door Gerwinner op 01-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 12:12

epic_gram

undercover moderator

Gerwinner schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:41:
Bedankt! :)
Garantie is gewoon internationaal toch?
ja

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:09

MsG

Forumzwerver

Maar je profiteert aan de andere kant weer niet van het Nederlandse gunstige garantiesysteem, maar van het veel mindere Amerikaanse. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb je dan een stuk korter garantie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 12:12

epic_gram

undercover moderator

MsG schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:11:
Maar je profiteert aan de andere kant weer niet van het Nederlandse gunstige garantiesysteem, maar van het veel mindere Amerikaanse. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb je dan een stuk korter garantie.
ja, binnen de EU zijn er richtlijnen die zeggen dat je mag verwachten dat een ipod wel 5 jaar mee mag gaan bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe dat zit in de vs, en ik weet ook niet in hoeverre je er echt wat mee kan in de EU.

edit: dus ik bedoel dat je in de EU kan zeggen als je garantie is afgelopen: ja maar ik kan er toch vanuit gaan dat hij minsens twee jaar mee gaat? En dat ze hem dan alsnog repareren. ik weet verder niet precies hoe dat zit.

[ Voor 17% gewijzigd door epic_gram op 01-07-2010 20:15 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Je weet dat de 8GB V3 hetzelfde is als de 8GB V2, maar standaard met iPhone OS 3.0 geleverd wordt in plaats van 2.0. Qua hardware zijn ze exact hetzelfde. De 8GB V2 en 16GB V3 verschillen wel van elkaar qua hardware en OS

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04:02

Metten

ik hou het graag simpel

inderdaad, de iPod Touch 32GB is veel sneller/beter/etc, apart van het feit dat er 4x zoveel op kan. Dit betekent onder andere dat de 32 en 64MB versies wel alle functies van iOS 4 aankunnen. En dat voor een lousy 100 dollartjes :)

[ Voor 23% gewijzigd door Metten op 02-07-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gerwinner schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:34:
Hallo Medetweakers,
Je voelt hem al aankomen, ik wil er een uit Amerika halen, omdat de iPod daar (veel) goedkoper is €130 i.p.v. €180. Alleen heb ik een paar vragen:
BTW: de adviesprijs is $199.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:40
epic_fail schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:13:
[...]

ja, binnen de EU zijn er richtlijnen die zeggen dat je mag verwachten dat een ipod wel 5 jaar mee mag gaan bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe dat zit in de vs, en ik weet ook niet in hoeverre je er echt wat mee kan in de EU.

edit: dus ik bedoel dat je in de EU kan zeggen als je garantie is afgelopen: ja maar ik kan er toch vanuit gaan dat hij minsens twee jaar mee gaat? En dat ze hem dan alsnog repareren. ik weet verder niet precies hoe dat zit.
Zelfs al zijn de richtlijnen in de EU zo, in realiteit hanteert apple dit niet.
In nederland wordt gewoon strict de 1 jaar garantie die apple geeft gehanteerd, en dat weet ik omdat ik zelf bij een reparatie bedrijf werk.
Zelf heb ik geen contact met klanten en de winkels handelen dit meestal zelf gewoon af, maar apple zegt gewoon 'nee' na het eerste jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinner
Wiethoofd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:17:
Je weet dat de 8GB V3 hetzelfde is als de 8GB V2, maar standaard met iPhone OS 3.0 geleverd wordt in plaats van 2.0. Qua hardware zijn ze exact hetzelfde. De 8GB V2 en 16GB V3 verschillen wel van elkaar qua hardware en OS
Wist ik niet, maar bij Walmart zijn geen 8GB V2's te koop. Maar als ik geluk heb weet mijn oom een adres.
Icelus schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:15:
[...]
BTW: de adviesprijs is $199.
Bij Walmart niet ;)
Pagina: 1