GeForce 2 MX: Ik wil memory voltage verhogen.

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Hallo,

Ik heb een MSI GeForce 2 MX (MS-8817):
Afbeeldingslocatie: http://tw.msi.com.tw/showroom/vga/pic/8817.jpg
Verdere informatie over deze kaart:
http://tw.msi.com.tw/showroom/vga/eng/8817.htm

Ik wil nu dus graag de voltage van mijn memory van deze kaart verhogen, omdat ik mijn memory niet boven de 195 MHz krijg.
Ik heb 6 NS geheugen.
Ik heb de I/O voltage omhoog gegooit voor een beetje extra winst (1/2 MHz was dat) en met de koeling zit het ook goed (2 ventilators naast elkaar).
Er komt binnenkort een Blue Orb en een heatsink + Ven op mijn memory en een heatsink + Ven boven op mijn kaart op de plek van de core.

Maar ik wil alvast van te voren weten hoe ik de voltage van mijn memory kan verhogen. Om die van de core te verhogen weet ik al, maar dat is het probleem niet, want de core krijg ik makkelijk op 215 MHz.

Hopelijk weten jullie het.

P.S er zijn al een paar Topic's langs geweest, maar iedere keer leidde het tot niets.

Nu heb ik alles duidelijk weergeven en in de hoop dat jullie het weten.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
[topic=140150]

crossposting :(

Die-hard Brexiteer

• frennek
Helemaal niet, want dat gaat over de BIOS en dit gaat over een hogere voltage van je memory.

Ik wil A.U.B geen slotje want dat oude topic zinkt helemaal weg en zet anders maar op dat andere Topic een slotje en laat deze verder gaan.

Dus A.U.B niet verder zeuren over crosspost.

Verwijderd

Je kaart aansluiten op een ander voedingsbron is volgens mij de enige optie. Moet je wel zeker weten dat de andere voedingsbron niet je moederbord gaat beinvloeden. 't lijkt me een hele studie om dit uit te vinden... Maar mischien is er een techneut....

Verwijderd

[topic=134386]

• frennek
Je kaart aansluiten op een ander voedingsbron is volgens mij de enige optie. Moet je wel zeker weten dat de andere voedingsbron niet je moederbord gaat beinvloeden. 't lijkt me een hele studie om dit uit te vinden... Maar mischien is er een techneut....
Ja, ik weet echt niet waar je zoiets moet aansluiten.
Iemand proberen: geforce2 voltage mod
Deze had ik al eens gezien, maar dit is de voltage van de core en niet van het geheugen helaas :(.

• frennek
weet niemand het?

• frennek
Ik weet dat het een lastige vraag is die niet iedere tweaker weet, maar ik haal hem toch maar weer even omhoog.

Verwijderd

De makkelijkste manier om dat te proberen, is om de I/O voltage van je moederbord te verhogen, deze voltage is namenlijk ook die van het geforce geheugen.
Je had dit al gedaan las ik maar je moet gewoon proberen of je ergens een I/O voltage mod voor jouw type moederbord kan vinden, zodat je die tot 3,8 volt (misschien 4 volt als je alles goed koelt)kan zetten.Als je dit niet kan vinden, dan zou ik proberen om ergens het componenten schema van het voedings circuit van jouw moederbord te vinden.
Dan kan je er iemand na laten kijken die er verstand van heeft. Het I/O voltage circuit is meestal vrij simpel, het probleem is om het schema daarvan te vinden. Mischien bij je moederbord leverancier, waarschijnlijk zullen ze die niet geven, of anders op een of andere tweakers site.

Veel succes.

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je trouwens ????

• frennek
een MSI K7T Pro.

De I/O heb ik tot het maximale van 3,45 gezet. Dit leverde 1 MHz meer op.

Maar als je bij mijn GeForce kaart de voltage van de core kan opkrikken door hem te modden, verhoogt het memory dan automatisch mee?
En ik weet echt niet waar je zo'n schema kan vinden. Maar ik ga wel zoeken.

• frennek
Nope,

Ik heb al even zitten te zoeken, maar met weinig resultaat.
Ik heb al wel iets gezien hoe je de Core voltage boven de 2 volt kan krijgen, maar daar heb ik weinig aan.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ennuh... ramsinks? ook al geprobeerd? Bij mijn TNT2 werkte dat nl erg goed...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Dat is alleen een oplossing als het geheugen te warm word (doormiddel van voltage verhoging), en dat word het standaard ook wel,maar het resultaat is niet dramatisch.
Het scheelde bij mij iets van 30MHz, ik ging van 380MHz naar 410MHz.Wel een fan er opzetten.

• frennek
Ik ga ook ramsinks erop plakken.

Maar ik wil de voltage wel verder op kunnen schroeven.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
sarge, welk moederbord heb je? Als je het AGP voltage verhoogt, verhoog je ook (in)direct het voltage van het geheugen volgens mij.

Heb je een BIOS waar dit in kan??? :)

Heb je zin om te solderen aan je mobo??? :)

(lijkt net landmacht reclame :+)

• frennek
Ik heb een MSI K7T Pro en ik heb de I/O voltage al maximaal gezet (3,45 volt) maar als het soldeerwerk makkelijk is, ga ik er nog wel over nadenken.

Maar mij leek het makkelijkste om gewoon de voltage in mijn Videokaart te veranderen.

Als dit mogelijk is, lijkt me solderen op mijn videokaart beter dan op mijn mobo.

• frennek
Ik heb nog steeds niks gevonden.

• frennek
Kom op Tweakers.

• LosserNL
ff kijken. Zoek even op de site van de geheugenfabrikant naar het chiptype. Daar moet je ff in een datasheet kijken wat het voltage is van die chip.

Bij mijn Geforce2mx krijgt het 1.5V sap van de AGP4x bus. Als het geheugen nu 3.3V vraagt, kan je evt zoeken op de kaart naar de AGP aansluiting voor de stroom van 1.5V (kijk op intel.com bij developer -> technologies -> AGP) en vervolgens kijken waar die stroom allemaal naar toe gaat. Maar volgens mij geldt: hoe meer spanning, hoe minder stroomsterkte. Maar ik hoop dat je nu wat verder kan

• frennek
Ik heb Samsung geheugen en van die AGP bus snap ik helemaal geen fuck.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik heb op hardforum.com wel eens iemand gezien die dat heeft geprobeerd. Je moet proberen of je kan klooien met de voltage regulator die ergens op de kaart zit (klein IC'tje met een paar pinnetjes). Met een beetje geluk kan je dan aan één pootje een weerstandje hangen, maar dat is allemaal nog niet zo simpel om het maar zacht te zeggen...

• frennek
Zover was ik ook ja, maar ik weet dan niet welke pinnetjes voor het geheugen, de core heb ik al gevonden.

• frennek
Niemand :'(??

• frennek
mwah, laat ik hem maar eens uppen.

Ik sta op het punt om een Blue Orb en Arctic Silver Thermal Adhesive te bestellen.

Maar ik weet dus nu hoe ik de voltage van mijn core moet verhogen doormiddel van een weerstandje tussen 2 pootjes te solderen, maar ik weet niet welke van de memory is. En ik wil het liefst dat ik alleen de memory voltage verhoog (van mijn 3D kaart) maar niet de rest van mijn systeem.

Hopelijk weten jullie nog een oplossing.

• LosserNL
laatste redmiddel:

zoek in je geheugendatasheet op waar er stroom in de chip komt (de +). Volg de lijntjes op de printplaat tot je een chip, regulator oid tegenkomt, meestal kan je daar ook weer een datasheet van opvragen, en zo ga je verder, tot je een regulator oid tegenkomt wat echt zorgt dat het memory 3.3V krijgt....

Dit duurt lang, maar tja, kan niet anders heb ik het idee als je geen AGP voltage tweaking op je mobo hebt. :'( (heb ik ook niet btw)
Pagina: 1