2de hands Macbook Pro verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil een Apple laptop kopen en heb niet veel zin op dit moment de hoofdprijs te betalen voor een laptop. Hierdoor kijk ik al een tijdje rond naar een 2de hands Macbook Pro.

De meeste die ik tegenkom zijn rond de 2/3 jaar oud.

Nu heb ik geen enkele ervaring met 2de hands notebooks van die leeftijd. Moet ik er bang voor zijn dat ze snel sneuvelen of valt dit mee? Ik ga er dan natuurlijk wel van uit dat iemand de laptop fatsoenlijk behandeld heeft, anders wordt het wel heel lastig..

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja het grootste verschil met 2ehands desktops is natuurlijk de batterij. Deze kunnen na een jaar of 3 (en zeker bij "verkeerd" gebruik) aardig hebben ingeleverd op prestatie gebied.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ViNyL
  • Niet online
Ja dat vindt ik het grootste punt niet, die kan je vrij goedkoop vervangen. De laptop zelf is dan een stuk duurder..

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dat is voor mij ook het enige punt, natuurlijk wel de laptop werkend zien, maar naar mijn ervaring gaat er niet zoveel stuk aan die dingen, tenzij er gewoon onfatsoenlijk mee omgegaan word. De rest is altijd vrij duidelijk; problemen met het scherm zie je, harde schijf kan soms nog nukken hebben, maar ook die kun je goedkoop vervangen. De rest van de hardware is in mijn ogen vrij degelijk en ik heb er nog geen problemen mee gezien (even ter illustratie ik had 30+ MacBook (Pro) in beheer met wisselende leeftijden).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ViNyL
  • Niet online
Ok daar kan ik wel wat mee, het gaat me toch om 'het ding' de losse zaken als accu/harddisk zijn altijd nog te vervangen.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf tweedehands een MacBook Pro gekocht van ongeveer 1 jaar oud. Ik heb daar nu nog steeds geen spijt van ondanks dat ie inmiddels 2 generaties verouderd is. Ik moet ook zeggen dat de MacBook Pro die ik kocht echt in mint staat was en het een prachtige deal was. Mijn tip: niet haasten maar rustig rondkijken en blijven zoeken naar een mooie deal! :)

• gulie
  • Laatst online: 12-12-2024
ik zelf maak nog wekelijks gebruik van mijn iBook, die inmiddels al weer 6 jaar oud is. nog steeds gewoon de dingen op te doen zoals internet en MSN, merk wel dat met de nieuwste VLC speler de hogere resolutie filmpjes heel soms niet helemaal meer trekt, maar ja dat vind ik ook niet heel gek.
Dus denk ook wel dat je er nog makkelijk 2 jaar volop van kan genieten als je niet al te veel zware dinge er mee doet.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Daarvoor mag je een advertentie op de frontpage plaatsen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2010 20:53 ]

Verwijderd

Dit kun je via email of DM afhandelen.

[ Voor 102% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2010 20:53 ]

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:26
kijk eens op www.macbizz.nl
Verkopen ze ook gebruikte macs

• ViNyL
  • Niet online
Ik houdt de meeste kanalen in de gaat, oa macbizz en tweedehandsmac.nl. Ik hoor hier iig goede signalen dat een oudere macbook pro (2/3 jaar) nog best wat jaren meegaat.

Het gaat mij om photoshop/dreamweaver en ontwerpen in gif/pdf etc meenemen naar de klant. Prive wat video kijken en internetten in de tuin met een muziekje op. Aangezien mijn Mac Mini dit ook kan (zelfde leeftijd) verwacht ik geen problemen.

Verwijderd

De kanalen die je net noemt ben ik persoonlijk erg tevreden over.

Even over de degelijkheid van een mac: Ik heb een witte macbook uit eind 2007 (ja ik weet het niet een unibody :P )

Ik ben er het eerste jaar heel voorzichtig mee geweest. Daarna zijn er een aantal dingen gebeurd:
- Er is bier overheen gevallen (geen schade)
- Gevallen van tafel (kleine haarscheurtjes)
- Gevallen van 1,5 meter hoog 8)7 (schade aan zijkant verder niets mis)
- Het laatste jaar heel lax mee omgesprongen(wel in laptoptas) en overal mee naartoe.

Gezien mijn gebruik, en dat ik alles nog doe op dit beestje mag ik nog best tevreden zijn.

Er zijn genoeg mensen die hun mac als een heilig object _/-\o_ zien en er dus enorm voorzichtig mee zijn. En deze laptops zijn dan is keurige staat. Ook wanneer de laptop bijna altijd thuis heeft gestaan aan de lader is de batterij vaak nog erg goed.

Nog even een tip: als je particulier koopt, kijk dan even naar de leeftijd van die persoon en waarvoor de laptop is gebruikt, dan kun je een goede laptop versieren O+

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
En lees je ook in over de eventuele specifieke problemen van dat model, zoals de pre-unibody Macbook Pro modellen en de nVidia 8600m kaart die problemen gaf, zie hier: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=f02a489900690b99

En met een beetje geluk scoor je een Macbook (Pro) met Applecare garantie, waarmee je tot 3 jaar garantie hebt. Ik ga er normaal mee om, afgezien van het feit dat ik op dag 1 de boor in mn Macbook zette omdat er 1 schroefje geen normale schroefkop had om, zodat ik mijn geheugen niet zelf kon verwisselen. Had al lang gewacht en had geen zin om hem terug te sturen, dus besloten om die schroef uit te boren. Uiteraard ben ik ook een beetje uitgeschoten, maar dat is niet zichtbaar (pas als je de kap van de HDD/accu eraf haalt).

Instagram / YouTube

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Persoonlijk zou ik geen MBP kopen zonder resterend Applecare. Als ik naar mijn eigen MBP kijk ben ik er zeer tevreden over. Toch is er al een hoop vervangen onder garantie, terwijl ik er zeer zorgvuldig mee omga. Ondertussen ben ik aan mijn derde batterij bezig in 2 en half jaar, is de Superdrive (ik brand nooit) en het complete logicboard vervangen. Zeer fijn apparaat maar met mijn zorgvuldigheid en reparaties in ogenschouw genomen zou ik geen tweedehands kopen zonder AC.

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04-2025
Een nieuwe batterij heb je voor ~125 euro's, kwam ik laatst achter. (dat ging om een 2 hands macbook pro van 2 a 3 jaar geleden). Als je dat de meerwaarde niet waard vindt, dan zou ik wél voor de hoofdprijs gaan.

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
Ik heb wel een 2e hands mac gekocht, maar dan wel via 2ehandsmac.nl
Van de verkoper kreeg ik alle tijd om het apparaat te controleren en te testen.
Heb nu wel alleen mac os x upgrade gekocht om het een en ander legaal te krijgen.
Dit is mijn eerste mac ooit, en moet nu al zeggen, dit had ik veel eerder moeten doen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1