MOV File repareren

Pagina: 1
Acties:

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Hallo,
Ik heb een aantal filmpjes gemaakt met een Canon Ixus 100, ik heb die filmpjes op de camera bekeken en toen deden ze het. Deze heb ik maandagavond via een sd kaartlezer naar mijn laptop gekopieerd. Het kopieren was klaar, ik haalde het SD kaartje eruit, ik haal de stekker uit mijn laptop (zonder accu, dus mijn laptop valt uit).

Nu kom ik erachter dat de laatste 2 (van de 6) filmpjes niet meer geopend kunnen worden. Het zijn de juiste hoeveelheid MB's, en via een tooltje kan ik ook zien dat de aantal seconden ook overeen komen.

Maar het probleem is dus dat ik ze niet meer kan openen. Quicktime zegt "It's not a file that Quicktime understands". VLC, Media Player, Realplayer en Winamp pakken ze ook niet. Die zien nog niet eens hoelang het bestand duurt.

Ik heb ze proberen om te zetten met 10,000 verschillende converters, maar die kunnen het bestandstype ook niet vinden.

Deze guide lijkt me wel wat: http://echoone.com/filejuicer/formats/mov-repair
Alleen heb ik geen Mac en krijg ik die tools niet gevonden.

Kan iemand mij nog helpen?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Volgens de link die je geeft kan je de mov repareren met Dumpster (ook een Windows versie van) en een Hexeditor, daar zijn er talloze van op Windows (xvi32 bijv.)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ImmortalSoul
Herby schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:14:
Volgens de link die je geeft kan je de mov repareren met Dumpster (ook een Windows versie van) en een Hexeditor, daar zijn er talloze van op Windows (xvi32 bijv.)
Dumpster voor Windows kan ik niet vinden:
http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Die DRM Dumpster heb ik al geprobeerd maar dat is niet de goede.
Hier kan ik wel dumpster downloaden (maar alleen voor de Mac): http://developer.apple.com/quicktime/download/

Ik zal die Hexeditor eens proberen.

• Herby

Herby

Stalknecht

Hier is dumpster voor Windows.

• ImmortalSoul
Dankjewel, maar Dumpster werkt niet op mijn laptop (Win7 x64). Ik zal eens kijken of hij het op mijn Windows XP pc wel doet.
MP4Box heb ik al eens eerder geprobeerd, werkt jammer genoeg ook niet.

De filmpjes heb ik eens geopend met een Hexeditor, ik heb de niet werkende filmpjes vergeleken met werkende filmpjes. Op het eerste oog zie ik niks raars, maar ik heb verder totaal geen idee waar ik naar moet kijken of wat ik moet doen.

[ Voor 22% gewijzigd door ImmortalSoul op 02-07-2010 13:02 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

ImmortalSoul schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:57:
[...]

Dankjewel, maar Dumpster werkt niet op mijn laptop (Win7 x64). Ik zal eens kijken of hij het op mijn Windows XP pc wel doet.
MP4Box heb ik al eens eerder geprobeerd, werkt jammer genoeg ook niet.

De filmpjes heb ik eens geopend met een Hexeditor, ik heb de niet werkende filmpjes vergeleken met werkende filmpjes. Op het eerste oog zie ik niks raars, maar ik heb verder totaal geen idee waar ik naar moet kijken of wat ik moet doen.
Tja je eigen link bevat al ontzettend veel informatie over headers van MOV bestanden, daar moet je je eerst in verdiepen voordat je snapt waar je naar kijkt. Als je daar inzicht in hebt kun je de filmpjes wel redden vermoed ik.

Pagina: 1