[iPod] Ruimte besparen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 21:23
Hey,

Ikzelf ben in het bezit van een iPod video 30g, en deze begint ondertussen vol te geraken. Ik probeer dan ook op een aantal manieren ruimte te besparen.
Vandaar ook mijn vragen:

1) In iTunes zit er de mogelijkheid om muziek hoger dan 128kb/s om te zetten naar AAC met een 128kb/s codering.
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8013/knipselt.png

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben nu bezig met deze functie te proberen, maar het gaat enorm traag omdat hij alle muziek moet hercoderen... Bespaart dit veel ruimte? Ik heb al gegoogled naar dit probleem, maar vond niet veel informatie...

2) Vroeger zat er in iTunes een mogelijkheid om muziekafbeeldingen niet mee te synchroniseren, zodat ik ongeveer 300 mb zou besparen. Sinds enkele updates is dit niet meer te vinden in het menu, weet iemand een omweg om toch hetzelfde effect te verkrijgen?

Alvast bedankt!

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb die optie op Iphone ook aangezet en bespaard echt veel ruimte omdat ik veel muziek heb die 320kbps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De kwaliteit van een 128Kbps AAC bestand komt ruwweg overeen met die van een 192Kbps MP3 bestand. Je kan er dus inderdaad best wel wat ruimte mee besparen. Ik zou het persoonlijk wel niet doen met mijn originele MP3 bestanden, omdat je toch enigszins kwaliteitsverlies gaat hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-07-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Ok, dan ga ik hem even laten doen. Bedankt voor de feedback! Hij is nu al drie uur bezig en is nog maar 625 nummers ver, maar ik zal hem laten doen :D Iemand tips voor die schermafbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:56:
De kwaliteit van een 128Kbps AAC bestand komt ruwweg overeen met die van een 192Kbps MP3 bestand. Je kan er dus inderdaad best wel wat ruimte mee besparen. Ik zou het persoonlijk wel niet doen met mijn originele MP3 bestanden, omdat je toch enigszins kwaliteitsverlies gaat hebben.
De originele bestanden worden niet aangetast hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:24:
[...]

De originele bestanden worden niet aangetast hoor
Inderdaad, ik laat het allemaal aan iTunes over, die ze enkel hercodeert en dan op mijn iPod zet, de originele bestanden blijven lekker zoals ze zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Vooruitgang: af en toe blijft hij hangen wegens een onbekende error, maar na enkele keren aandringen doet hij verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het duurt behoorlijk lang maar loont uiteindelijk wel, op die manier heb ik nog wat gb over inplaats dat alles vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Weet iemand wat je kan doen tegen die errors, want hij weigert nu ondertussen consequent twee liedjes erop te zetten? Verder nog iemand info over die afbeeldingen?
Thanks voor de feedback!

** Update:

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7043/knipselq.png

Meer dan 9 gig bespaard! :D

[ Voor 23% gewijzigd door Houbie op 02-07-2010 11:55 ]

Pagina: 1