[feat] notificatie dat er intussen alweer gepost is

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 10:13

mux

99% efficient!

Topicstarter
Hé, ik bedacht me net iets, misschien ben ik hier spuit 11 mee, maar het lijkt me wel iets leuks:

In GMail heb je zoals jullie ongetwijfeld weten een notificatie-bar die rechtsonder in beeld verschijnt om je te vertellen dat er een nieuw bericht is, nog voordat je de e-mailconversatie kunt verversen. Is het niet een geweldig idee om dat ook op GoT te hebben? Ik bedoel dus een balkje dat zegt dat er alweer een reactie is sinds jij begonnen bent met replyen. Dat scheelt voor mij iig een hoop ge-edit als ik weer eens de noodzaak zie om met iemand inhoudelijk in discussie te gaan en belachelijk langdradige posts produceer.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een nuttige feature lijkt he me wel, maar in plaats van een positie rechtsonder lijkt het me beter om een dergelijke notificatie tussen laatste post en quick replay (of op de pagina met het grote formulier onder het formulier) te hebben. De melding zou dan de nieuwe posts moeten weergeven als je erop klikt.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56
Krijg je dan niet een debiel aantal notificaties als je er weer ergens een reply plaatsvind in een topic waar je ooit in hebt gereageerd, of zou het dan alleen moeten gelden voor topic waar je van op de hoogte wilt worden gesteld.

Het idee overigens staat me wel aan.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij juist alleen als je _in_ een topic een reply aan het typen bent, net als in Gmail.

Conversatie open => Nieuw(e) bericht(en) => Melding rechtsonderin met inpage verversmogelijkheid om de nieuwe replies te zien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07

wontcachme

You catch me? No you wont

Cardinal schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:05:
Krijg je dan niet een debiel aantal notificaties als je er weer ergens een reply plaatsvind in een topic waar je ooit in hebt gereageerd, of zou het dan alleen moeten gelden voor topic waar je van op de hoogte wilt worden gesteld.

Het idee overigens staat me wel aan.
Hij bedoelt wanneer je iets typt in bv het plaatjes topic en terwijl je bezig bent post er iemand anders iets in dat topic, dat je een melding krijgt voordat je post verwerkt wordt.

EDIT:
Damn. Wiethoofd en ik hebben nu het perfecte voorbeeld

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 02-07-2010 00:08 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zou een kleine melding met 'Er is een nieuwe post' of 'Er zijn nieuwe posts' als je in een topic zit te lezen anders ook geen gek idee vinden :) Dus niet alleen als je een reply aan het tikken bent.

The devil is in the details.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:22

crisp

Devver

Pixelated

Aardige feature ja, alleen een hoop werk om te maken :P

Intentionally left blank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik voorzie een hoge load op de webservers als ze opeens 10x zoveel requests moeten verwerken door al die "is d'r nog een update?!?"-checks client-side.. :P

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mute schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:08:
Ik zou een kleine melding met 'Er is een nieuwe post' of 'Er zijn nieuwe posts' als je in een topic zit te lezen anders ook geen gek idee vinden :) Dus niet alleen als je een reply aan het tikken bent.
In dat geval zou ik me eerder iets kunnen voorstellen wat gewoon het nieuwe bericht onderaan erbij zet. Een notificatie dat ik maar beter kan F5'en lijkt me ook zo nutteloos...
Osiris schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:17:
Ik voorzie een hoge load op de webservers als ze opeens 10x zoveel requests moeten verwerken door al die "is d'r nog een update?!?"-checks client-side.. :P
Waarom, aparte webserver met aparte varnish oid erop. Het lijkt me een leuk / handige feature maar mission critical zou ik het nou niet echt noemen.

Het lijkt me niet echt een wereldramp als vanwege te hoge load op deze losse webserver de notificatie niet echt 100% direct is. Ik voorzie eerder een probleem in de load-balancer als die ook DDOS-detectie etc doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Gomez12 op 02-07-2010 00:22 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

wontcachme schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:07:
Hij bedoelt wanneer je iets typt in bv het plaatjes topic en terwijl je bezig bent post er iemand anders iets in dat topic, dat je een melding krijgt voordat je post verwerkt wordt als je het topic doorleest.
Je hoeft zoals Mute zegt idd geen post aan het typen te zijn om te kunnen/mogen zien dat er nieuwe berichten zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 07:07

Sebazzz

3dp

Osiris schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:17:
Als ik me niet vergist kan het gepushed worden, zo doet Google Docs en GMail het ook als ik me niet vergis,

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 10:13

mux

99% efficient!

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:16:
Aardige feature ja, alleen een hoop werk om te maken :P
Mja, dat bedacht ik me ook al toen ik het aan het schrijven was. Misschien iets om op de lange baan te schuiven?

Een andere optie, die misschien minder zwaar is op de database-server, is dat je op de hoogte wordt gesteld van nieuwe posts zodra je op 'reply' drukt en de mogelijkheid krijgt om je reactie aan te passen. Dat is natuurlijk heel erg Web 0.9, maar lost het probleem even goed op IMO.

@hierboven: met een persistent connection kun je het pushen ja, maar dan heb je alsnog een hoop keepalive-verkeer (toch?) en de webserver moet een miljard verbindingen openhouden in plaats van dat hij elke keer na een request je verbinding kan afhakken en enkel de session data hoeft vast te houden.

[ Voor 21% gewijzigd door mux op 02-07-2010 08:11 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:22

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:56:
Een nuttige feature lijkt he me wel, maar in plaats van een positie rechtsonder lijkt het me beter om een dergelijke notificatie tussen laatste post en quick replay (of op de pagina met het grote formulier onder het formulier) te hebben. De melding zou dan de nieuwe posts moeten weergeven als je erop klikt.
En dat is wat we vandaag gelanceerd hebben :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.