Probleem met twee netwerkkaarten in een pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (macbook osx10.5) is via een ethernet kabel verbonden aan mijn desktop (win xp).
Deze bedrade verbinding gebeurt via 192.168.1.xxx. De verbinding wordt gebruikt om te vnc'en tussen de mac en de pc.

Daarnaast is op beide computers een draadloze netwerkkaart actief, verbonden met de router, 192.168.2.xxx
Op die manier hebben beide computers ook internet. Alleen, dit is nu het probleem.

De draadloze netwerkkaart van de desktop is wel verbonden (controle in taakbalk en ipconfig), maar het internet werkt niet. Lokaal werkt alles.
De prioriteit van de netwerkkaarten van de pc moet worden aangepast. Ik zet de draadloze netwerkkaart als eerste, daarna de bedrade (via netwerkverbindingen > geavanceerd > geavanceerde instellingen). Maar dit helpt niet.

Dit moest ik ook doen op de macbook, maar daar werkt het wel, alleen niet als er een proxyserver ingesteld staat.

Hoe krijg ik alsnog verbinding met het internet met de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je bij je bedrade netwerkkaart in de PC een standaardgateway ingevuld staan? dan moet je deze er even uit gooien..

ik zou zeggen....dump de output van een ipconfig /all in je post, geeft wat meer om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

zet je macbook eens in dezelfde range maar wel aparte ip-adressen ? alles in 192.168.2.x dus

[ Voor 15% gewijzigd door w4rguy op 01-07-2010 11:55 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ipconfig /all resultaat :

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 12:47 . Reden: afbeelding gewist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standaard gateway verwijdert en het probleem is opgelost.
Ook het gebruik van proxy werkt nu.

bedankt voor de input
Pagina: 1