Creative TravelSound X-Fi: krakend geluid via audio jack

Pagina: 1
Acties:

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:14
Hallo

ik heb sinds vorig jaar een Creative TravelSound X-Fi in mijn bezit. Echter als ik de draagbare speakers op mijn Creative Zen X-Fi 8 GB aansluit gaan ze perfect, maar sluit ik ze aan via een 3,5mm audio jack op mijn gsm (Nokia 5530 XpressMusic) dan beginnen de speakers te kraken. Valt hier wat aan te doen? De audio jack kabel is pas nieuw (3 weken oud) en is speciaal gekocht om mijn gsm toch maar aan te kunnen sluiten op die speakers. Zonder kabel gaat het niet omdat het plastic van de speakers in de weg zit. Het liep alleen niet zoals ik had gehoopt. Als ik mijn gsm beweeg naar bepaalde richtingen valt de bass soms weg, beweeg ik naar een andere richting gaat hij gewoon normaal.

Dank bij voorbaat

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Waarschijnelijk is de 3.5mm jack van je Nokia een beetje verrot aan het worden, heb je hem al lang? Klinkt alsof je wat brakke contactjes hebt. Dan heb je twee opties, inleveren voor de garantie of zelf proberen te repareren door hem open te schroeven!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:14
W.Zijlstra. schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:07:
Waarschijnelijk is de 3.5mm jack van je Nokia een beetje verrot aan het worden, heb je hem al lang? Klinkt alsof je wat brakke contactjes hebt. Dan heb je twee opties, inleveren voor de garantie of zelf proberen te repareren door hem open te schroeven!
de speakers zijn van maart 2009, de nokia is van oktober 2009 en via mijn philips in-ear headphones (maandag gekocht) gaat de nokia perfect. normaalgezien zou het toch allemaal moeten werken? denk dat mijn speakers een beetje naar de filistijnen zijn maar dan is nog de vraag waarom mijn speakers wel werken met mijn ZEN.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is er kans geweest dat er een jackplug in de jack van de nokia zat en dat de boel in een tas heeft gezeten? Daar kunnen die aansluitingen erg slecht tegen.