Tijd en tijdzone syncen in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijne middag allemaal,

Hopelijk kan iemand me hier helpen, want ik heb me al behoorlijk blauw gezocht :)

Ik werk aan boord van een schip, en bijgevolg veranderen we hier regelmatig eens van tijdzone. 1 computer in het netwerk is aangesloten aan allerhande navigatieapparatuur, en krijgt dus zijn UTC tijd van onze GPSen. Nu is het simpelweg mijn bedoeling om regelmatig alle computers in het netwerk hun tijd en tijdzone gelijk te stellen aan de instelling van die eerste computer.

Ik had al in de startupfolder van de andere computers een batchje gezet die via NET TIME de tijd ophaalde van de ander en zo synchroniseerde, maar zoals je waarschijnlijk wel weet is dat enkel UTC die gesynct wordt, zonder tijdzone info.

Ik dacht misschien om automatisch de registersleutels met tijdszone parameters te laten exporteren naar de server om die dan sporadisch te laten importeren door de andere computers, maar hoe ik daar aan zou beginnen...

Ik zit dus een beetje vast :)

We draaien hier trouwens op XP SP3, mocht dat van belang zijn.

Alvast bedankt!
Dieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa450660.aspx

icm met reg.exe (zit in windows, doe maar eens reg.exe /? ) mik dat in een scheduled task en klaar ben je

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Qua tijd moet je eens zien of je ergens een NTP server en NTP client vandaan kan halen,
als je dit puur gaat exporteren en importeren dan zullen de ontvangers hun tijd een offset hebben.

De tijdszone is een pak minder precies dan de tijd zelf dus die kan je eventueel wel exporteren en importeren,
zie de link van Powershell.

[ Voor 29% gewijzigd door TaraWij op 01-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Zelf nooit geprobeerd maar misschien kun je ook nog iets met timezone.exe uit de rk tools.

/edit: Laat maar, doet heel wat anders (zomer/wintertijd) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 01-07-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JA! Ik kon zo blijven zoeken maar dat REG commando was precies wat ik nodig had. Klein scriptje gemaakt die tijdzone kopieert naar het lokale register, tijd gelijk met net time en zo in de scheduler. Klaar.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Misschien al opgelost, maar misschien komt dit wel handig voor jou uit of anderen die dit nodig hebben, hij heeft namelijk zelf een SNTP server geschreven om zijn probleem op te lossen, ook staat er een andere NTP server gesuggereerd.

http://superuser.com/ques...ing-time-within-workgroup
Pagina: 1