[Sony HT-DDWG800] Schakelen tussen HDMI inputs == dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb sinds vorige week een HT-DDWG800 en was opzich blij verrast met de prijs/kwaliteit verhouding. Wie voor 300 euro een homecinema systeempje koopt moet natuurlijk geen topproduct verwachten maar in feite is het dat wel. Ik heb er op aangesloten mijn Sony Bravia KDL-40W4500 LCD TV via HDMI (op output van de receiver) en op de inputs (wederom HDMI) van de receiver heb ik aangesloten een UPC HD DVR set-top box en een AC Ryan Playon!HD. Alle bekabeling (volledig HDMI) is van hoge kwaliteit.

Alles leek in eerste instantie perfect te werken, echter onstaat er regelmatig een probleem bij het schakelen tussen bronnen. Stel ik ben TV aan het kijken (een voetbalwedstrijd) en ik schakel tijdens de rust de receiver op de tuner-stand om even een muziekje te luisteren, en ik schakel vervolgens weer terug naar de set-top box dan valt het geluid compleet weg in 9 van de 10 gevallen. Ook met geen mogelijkheid krijg ik het weer terug. Enige wat dan helpt is ALLES uit zetten (ook TV en randapparatuur), stekkers eruit en het hele systeem resetten. Ronduit irritant.
Ook zeer regelmatig (zoals vanochtend) krijg ik zowel geen beeld als geen geluid direct bij het opstarten van het systeem. Heen en weer schakelen tussen de bronnen helpt dan niet, alleen een harde reset.

Heeft iemand ook maar enig idee wat het probleem is / kan zijn???

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb ondertussen contact gehad met de Sony klantenservice en ze hadden de gouden tip. "Controle voor HDMI" ofwel "Bravia Sync" moet UIT? Vreemd genoeg was dat één van de redenen dat ik graag een Sony HT wilde, zodat ik niet nóg een afstandbediening erbij hoefde maar schijnbaar gooit de UPC box roet in het eten. Die ondersteund geen controle voor HDMI en gaat dan dus in sommige gevallen flippen. Heb het nu zowel op de TV als op de receiver uitstaan en sindsdien geen problemen gehad.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Tsja, HDMI CEC klinkt in de theorie leuk maar het is echter mogelijk dat apparatuur met HDMI CEC niet altijd met elkaar kan communiceren en dus werkt. Fabrikanten zijn volledig vrij om hun eigen codes te implementeren, waardoor apparaten van verschillende merken niet, of niet volledig met elkaar samen werken. Iets waar jij inderdaad last van lijkt te hebben...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.