Toon posts:

Processor weggehaald tijdens stand-by laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een groot probleem, vanmorgen was ik mijn laptop van binnen stofvrij aan het maken omdat ie erg heet werd, ik haalde ook de processor eruit om de socket schoon te maken. Maar... Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn laptop nog op stand-by/slaapstand stond. Nu als ik mijn laptop aanzet staat ie aan, maar ik krijg niet eens het witte Acer logo te zien, laat staan enig ander ding..

Ik heb wel lichte haast ermee omdat ik zelf mijn pc vrij vaak gebruik en zit nu op de pc van mijn ouders.

Ik heb nog garantie bij Acer voor zo'n jaar maar het probleem is dat de identificatie-code van Acer op de onderkant niet meer leesbaar is dus kan ik dat ook niet controleren...

Mijn laatste rapport aan specificaties op 4 Februari;
Rapport van Nicky Hendriks's computer
Uitgevoerd op 4-2-2010, 18:34:27

Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/computer.gif Computer
  • Fabrikant: Acer
  • Computermodel: Aspire 7520
  • Computernaam: NICKYHENDRIKS (in werkgroep WORKGROUP)
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/motherboard.gif Moederbord
  • Fabrikant: Acer
  • Model: Fuquene
  • BIOS Fabrikant: Acer
  • BIOS Model: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 , versie V1.33
  • Aansluitingen: PCI Slot 1 (Onbekend), PCI Slot 2 (Onbekend)
  • Poorten:
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/processor.gif Processor
  • Model: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-62 (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 2100 MHz
  • Socket & Cache(s): Socket A, 1024 KB L2 Cache
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/memory.gif Geheugen
  • Grootte: 3071 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (DDR2, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2, DIMM)
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/harddisk.gif Hardeschijf
  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 223,12 GB (111,69 GB (C:) + 111,43 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 67,04 GB (8,20 GB (C:) + 58,84 GB (D:) )
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/drives.gif Stations
  • Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: WDC WD2500BEVS-22UST0 ATA Device IDE, D: Ricoh xD-Picture Card Disk Device IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N ATA Device, F: Onbekend
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/soundcard.gif Geluidskaart
  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/videocard.gif Videokaart
  • Model: NVIDIA GeForce 8600M GS
  • Beeldprocessor: GeForce 8600M GS (0x0425)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.16.11.8681
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/display.gif Beeldscherm
  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900 (Breedbeeld 16:10 WXGA+)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/mouse.gif Muis
  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: PS/2-compatibele muis
  • Aantal knoppen: 2
  • Aansluiting: PS/2
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/keyboard.gif Toetsenbord
  • Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/networkcard.gif Netwerkkaart
  • Model(len): NVIDIA nForce-netwerkcontroller (), Broadcom 802.11g-netwerkadapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.2.3, MAC: 00:24:2B:D6:E2:09, DHCP: 192.168.2.1 & IP: 192.168.76.1, MAC: 00:50:56:C0:00:01, DHCP: & IP: 192.168.244.1, MAC: 00:50:56:C0:00:08, DHCP:
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/directx.gif DirectX
  • Versie: 11.0
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/operatingsystem.gif Besturingssysteem
  • Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate
  • Versie: 6.1.7600
  • Service Pack: Geen
Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/info.gif Gegenereerd door Afbeeldingslocatie: http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool/publish/fkinfotl.gif Flitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Ik hoop dat er nog iets te doen is anders zit er niets anders op dan hem terug naar Acer te moeten sturen :(

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
probeer eerst een een bios reset, dat is vaak nodig als je hardware verandert.

gametag: estruqiarixs

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Stroom en accu eruit halen? Sowieso is het niet echt handig om een accu te laten zitten als je ergens aan klust. En een pc zou de slaapstand niet moeten kunnne onthouden zonder enige standby-stroom

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31

Cheezus

Luiaard

Als je gaat sleutelen aan een systeem dat aan staat en daarmee iets sloopt (die kans is dan vrij groot) valt dit natuurlijk ook niet onder garantie.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
Je had dus bij het schoonmaken van je laptop de batterij/accu er nog in zitten?

En voor de volgende keer: Laat de CPU in de socket! Zolang er een CPU in zit kan er ook geen stof in de socket komen. Je hoeft alleen de koeler schoon te maken.

[ Voor 51% gewijzigd door Saeverix op 01-07-2010 10:01 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 10:22
Als hij in slaapstand stond, dan moet het goed gegaan zijn, want dan is de stroom overal van af geweest, want het systeem staat dan gewoon uit, alleen windows onthoud zijn laaste status.

Was hij in standby, dan heb je grote kans dat de boel stuk is, want je laptop blijft dan gewoon onder spanning staan, cpu, mobo, geheugen enz. Dus je hebt nu onderdelen verwisseld onder spanning, grote kans dat dat fout gaat.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-02 17:05
Nou, sinds Vista kunnen we de term slaapstand ook wel overboord gooien. Je bedoelt hibernation, S4 state? (als je in Nederlandstalige Vista of Win7 slaapstand doet gaat ie namelijk in stand-by :X )

Maar idd, onder stand-by grote kans op fouten. Sowieso netter als er geen stroomtoevoer is, of het nou accu of adapter is.

Ik begrijp dat je ook niet meer de bios in komt? Misschien kan je hem via het mobo resetten? (weet niet of dat zo makkelijk gaat als bij een normale pc)

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 01-07-2010 10:05 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de accu er nog in zitten en ik geloof dat ie dan op Stand-By stond want de aan/uitknop in de binnenkant knippert altijd aan en uit (kon ik niet zien).

In de bios kan ik ook niet komen... Ik hoop dat ik dan via Mobo kan resetten maar geen idee hoe ik dit zou moeten doen want ik ken geen reset knopje ofzo...

En volgende keer laat ik de CPU in de socket, maar dan moet ie het wel gewoon doen.

Maar k heb net gelezen op http://www.techspot.com/vb/topic35051.html dat als ik mijn accu er een dag uit laat de BIOS vanzelf zou moeten resetten. Zou dit kunnen kloppen dat als ik geen stroom op me laptop heb staan dat ie zichzelf zou moeten resetten. Tijd om dat dan als ik thuis ben om te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 10:28 ]

• Giem
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:23:
Ik had de accu er nog in zitten en ik geloof dat ie dan op Stand-By stond want de aan/uitknop in de binnenkant knippert altijd aan en uit (kon ik niet zien).

In de bios kan ik ook niet komen... Ik hoop dat ik dan via Mobo kan resetten maar geen idee hoe ik dit zou moeten doen want ik ken geen reset knopje ofzo...

En volgende keer laat ik de CPU in de socket, maar dan moet ie het wel gewoon doen.
Is niet nodig.. je systeem is nu wel stuk..

Resetten kan vaak (bij o.a. dell) door, accu er uit, en de aan uit knop 1 min in te houden.. Accu er in.. en dan weer opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat dan eens bij mijn Acer proberen :>

En als het niet werkt... Zou het dan duur zijn om een nieuwe Socket A processor te kopen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 10:32 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 22:27

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:32:

En als het niet werkt... Zou het dan duur zijn om een nieuwe Socket A processor te kopen?
Vergeet het maar, je hebt je laptop gesloopt en fat chance dat dit (terecht) onder user abuse valt en geen garantie is

En het is waarschijnlijker dat je je mobo gesloopt hebt en niet persee je processor

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 01-07-2010 10:35 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Denk eerder dat je mainboard dood is dan je CPU, en ik denk dat Acer je prima gaat vertellen wiens schuld dat is, en net zo zal reageren op je verzoek hem te repararen... Maar ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat de mobo ineens kapot is gegaan? :S

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk ook wel dat die stuk is.
**SNIP**
Modbreak:Wat je hier roept is aanzetten tot garantiefraude, puur en simpel :/

Op GoT willen we geen illegale dingen besproken zien, en al helemaal niet als "advies" voor een ander. Een Tweaker doet van alles en nogwat dat mogelijk garantie in gevaar brengt, maar als hij daarbij pech heeft is hij gewoon een vent en accepteert hij z'n eigen risico.

Garantiefraude is bovenal laf en slap... check je mail

[ Voor 60% gewijzigd door dion_b op 01-07-2010 22:59 ]

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:40:
Nou ja, ineeens zou ik het niet willen noemen. Grote kans dat je kortsluiting hebt veroorzaakt tijdens het lukraak installeren en verwijderen van componenten waar spanning over staat.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 22:27

Rmg

Serieus?

Je zit, terwijl de stroom er nog opstaat, aan gevoelige elektronische componenten te prutsen als je dingen uit sockets haalt en er instopt als er nog stroom opstaat dan kan je kortsluiting krijgen. Zo te horen heb je niet veel kennis/ervaring met aan computers sleutelen (anders had je de batterij er wel uitgetrokken op zijn minst) dus is het ook nog heel goed mogelijk dat je gewoon iets fout hebt gedaan (processor verkeerd erin geforceerd/met een schroevendraaier je mobo geraakt terwijl die aanstond etc etc)

überhaupt snap ik al niet waarom je je proc uit zijn socket haalt als je de stof uit je laptop wil halen maar goed

Verwijderd

Topicstarter
Oh op die manier... Ik probeer nog wel dan bij Acer of ze dit willen repareren want deze laptop is niet meer te krijgen..

• Giem
Omdat je er onder spanning dingen uit hebt gehaald.. Het is geen USB waar dat wel mee kan.. vroeger kon je geen enkele stekker uit je pc trekken zonder het risico van een stuk moederbord. Regelmatig dat er nog een seriele of ps2 poort stuk dingen door onder spanning er stekkers uit te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:44:
[...]

Serieus?

Je zit, terwijl de stroom er nog opstaat, aan gevoelige elektronische componenten te prutsen als je dingen uit sockets haalt en er instopt als er nog stroom opstaat dan kan je kortsluiting krijgen. Zo te horen heb je niet veel kennis/ervaring met aan computers sleutelen (anders had je de batterij er wel uitgetrokken op zijn minst) dus is het ook nog heel goed mogelijk dat je gewoon iets fout hebt gedaan (processor verkeerd erin geforceerd/met een schroevendraaier je mobo geraakt terwijl die aanstond etc etc)

überhaupt snap ik al niet waarom je je proc uit zijn socket haalt als je de stof uit je laptop wil halen maar goed
Kan toch gebeuren? Ik dacht dat ik hem uit had gezet, bleek dat ik op stand-by had gedrukt. Ik heb niet met schroevendraaier op mobo gezeten, heb niet geprobeerd processor er in te forceren, heb alles gewoon heel voorzichtig gedaan. Ik dacht dat het zou kunnen dat er stof in de socket zou kunnen komen en toen bleek dat ie nog aan stond.

Kan gebeuren toch? :S

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:50:
[...]
Kan toch gebeuren? Ik dacht dat ik hem uit had gezet, bleek dat ik op stand-by had gedrukt. Ik heb niet met schroevendraaier op mobo gezeten, heb niet geprobeerd processor er in te forceren, heb alles gewoon heel voorzichtig gedaan. Ik dacht dat het zou kunnen dat er stof in de socket zou kunnen komen en toen bleek dat ie nog aan stond.

Kan gebeuren toch? :S
Nee, het zou niet mogen gebeuren. Sowieso is het onmogelijk dat er in een afgesloten ruimte ( lees: de socket) stof komt terwijl de CPU erin zit (dan zou het stof door je CPU de socket in moeten tunnelen of diffunderen). Daarnaast haal je altijd de voeding eruit, hetzij de accu van een laptop, hetzij de stekkert bij een vaste pc.
Geloof me maar, dit gebeurt je nooit meer ;). Helaas een dure les, dat wel.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-02 17:05
Het kan ook op andere manieren kapot dan fysiek het moederbord beschadigen. Wel eens gehoord van ESD? En misschien heb je wel ergens sluiting gemaakt. Het resultaat is hetzelfde, wat componentjes krijgen er een hoop stroom doorheen gejast waar ze niet op zijn gemaakt. Dat er nog stroomtoever beschikbaar is (accu) is al niet handig, dat het moederbord nog werkende is (stand-by) is helemaal risicovol. Allemaal schade die je niet ziet met het blote oog.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:32:

Socket A, hoe oud is die laptop dan wel niet? Overigens zal je processor het nog wel doen, maar is het moederbord of iets anders kapot gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 01-07-2010 11:20 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
Hoe krijg je het voorelkaar?
als je de laptop uit elkaar haalt mot je immers wel de accu en en de voeding connector loshalen toch ? :S

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:20:
[...]

Socket A, hoe oud is die laptop dan wel niet? Overigens zal je processor het nog wel doen, maar is het moederbord of iets anders kapot gegaan.
Ik heb hem sinds Mei 2009

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 16:03
Probeer een bios reset, zoek in het boekje oid op hoe dit moet.

Het is idd wel dom de accu te laten zitten wanneer je met hardware loopt te prutsen. Altijd stekker eruit, accu eruit, dan nog een keer de aan en uit knop indrukken zodat 100% zeker alle spanning eraf is.

Als er iets kapot is gegaan is dit je moederbord waarschijnlijk, garantie proberen te claimen zou ik proberen ook al is dit niet echt netjes.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
ennuh hoe komen jullie bij socket a ?
het is S1 :P

TL-62

[ Voor 56% gewijzigd door osmosis op 01-07-2010 11:31 ]

• Saeverix
Dat hij gewoon maar gelooft wat zijn system profile tooltje hem zegt geeft al aan wat de kennis is van de topicstarter. Socket A is inderdaad al lang verleden tijd. Zoals jterpstra zegt is het inderdaad Socket S1.

Iemand die ervaren genoeg is om zijn pc/laptop uit elkaar te halen weet op zijn minst wat er allemaal in zit en wat de namen van alle componenten zijn.

Het enige wat je nu kunt proberen is inderdaad ongeveer 60 minuten de accu en eventueel bios batterij verwijderen. Daarna terug plaatsen en dan hopen dat alles weer werkt.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31

Cheezus

Luiaard

Reepje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:41:
Ik denk ook wel dat die stuk is.
Verder niet meer aan klooien, en terugbrengen voor de garantie. Gewoon zeggen: gisteren deed ie het nog, en vandaag doet ie helemaal niets. Dan lieg je nogeens niet, als je verteld wat je gedaan hebt, dan kan je garantie in ieder geval vergeten en word het een nieuwe laptop kopen.
Je hebt alleen garantie op een product dat onder normaal gebruik defect raakt. Op het moment dat je garantie vraagt op een product waarvan je weet dat je hem zelf hebt gesloopt lieg je al.

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:38:
Dat hij gewoon maar gelooft wat zijn system profile tooltje hem zegt geeft al aan wat de kennis is van de topicstarter. Socket A is inderdaad al lang verleden tijd. Zoals jterpstra zegt is het inderdaad Socket S1.

Iemand die ervaren genoeg is om zijn pc/laptop uit elkaar te halen weet op zijn minst wat er allemaal in zit en wat de namen van alle componenten zijn.
Ik weet wat wat is, niet welk model alles is en dergelijke, dit programma wat mijn specs scant haalt alles uit de DXDiag en ziet dus alles wat daar in staat.

Jullie zijn wel lekker negatief tegen mij over dat ik het niet had moeten doen en dat het dom was enzo, maar het punt is dat ik gewoon zoek naar een mogelijke oplossing, ik weet zelf ook wel dat ik zo dom ben geweest, dus dat hoeft mij niet nog eens de kop in gedrukt te worden :| }:|

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:44

Aganim

I have a cunning plan..

Ik denk dat de TS inderdaad inmiddels wel genoeg heeft gehoord hoe onhandig het is geweest om een CPU uit de socket te trekken terwijl er nog spanning op het systeem staat. Jammer, maar zo'n fout maak je maar 1 keer.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook een gevalletje "pech gehad" is en dat het moederbord vervangen zal moeten worden.
Als een biosreset niet helpt, dan heb je je opties zo'n beetje wel gehad. Als je geen andere processor kan regelen om mee te testen, dan is een RMA je enige optie vrees ik.

Wees dan gewoon eerlijk, geef toe dat je stom bent geweest en kijk of de winkelier je uit coulance misschien wilt matsen. Zo niet, dan heb je gewoon pech en zal je (terecht) de volle pond moeten betalen.
Natuurlijk kan je doen alsof je van niets weet, zoals gesuggereerd, maar kom op.. Wees even flink en neem gewoon je verantwoordelijkheid. :)

• Saeverix
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Ik weet wat wat is, niet welk model alles is en dergelijke, dit programma wat mijn specs scant haalt alles uit de DXDiag en ziet dus alles wat daar in staat.

Jullie zijn wel lekker negatief tegen mij over dat ik het niet had moeten doen en dat het dom was enzo, maar het punt is dat ik gewoon zoek naar een mogelijke oplossing, ik weet zelf ook wel dat ik zo dom ben geweest, dus dat hoeft mij niet nog eens de kop in gedrukt te worden :| }:|
Zo negatief bedoelde ik het niet. Sorry dat het zo over kwam. Ik zei het meer als tip voor de volgende keer.
Verdiep je iets meer in de hardware en hoe je er mee om moet gaan. Dit kan je een hoop ellende besparen.

Wat betreft je specs programma of DXDiag. Het is leuk, maar zoals ook in dit geval hebben zulke programma's het "meestal" goed. Het lijkt erg handig, maar als je niet zeker weet dat de informatie klopt heb je er niets aan.

Beter toets je het merk en type van (in dit geval) je laptop in op Google. Op die manier heb je bijna alle informatie die je nodig hebt en dat is bijna net zo gemakkelijk :)

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:42:
[...]

De oplossing hier is in ieder geval niet door je je te storten op de garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Aganim schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:16:
Ik denk dat de TS inderdaad inmiddels wel genoeg heeft gehoord hoe onhandig het is geweest om een CPU uit de socket te trekken terwijl er nog spanning op het systeem staat. Jammer, maar zo'n fout maak je maar 1 keer.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook een gevalletje "pech gehad" is en dat het moederbord vervangen zal moeten worden.
Als een biosreset niet helpt, dan heb je je opties zo'n beetje wel gehad. Als je geen andere processor kan regelen om mee te testen, dan is een RMA je enige optie vrees ik.

Wees dan gewoon eerlijk, geef toe dat je stom bent geweest en kijk of de winkelier je uit coulance misschien wilt matsen. Zo niet, dan heb je gewoon pech en zal je (terecht) de volle pond moeten betalen.
Natuurlijk kan je doen alsof je van niets weet, zoals gesuggereerd, maar kom op.. Wees even flink en neem gewoon je verantwoordelijkheid. :)
Ik heb al besloten om een desktop te halen, heb voor 425 euro een desktop samengesteld en is op een ander forum goedgekeurd dus die ga ik dan halen, zitten geen disc-drives bij omdat ik die uit een oude desktop haal die ik hier nog heb liggen.

Dit is de set:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[194669]=1&product[267092]=1&product[207293]=1&product[258369]=1&product[236070]=2&product[213590]=1&product[217557]=1&product[258819]=1&product[253395]=1
Saeverix schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:35:
[...]

Zo negatief bedoelde ik het niet. Sorry dat het zo over kwam. Ik zei het meer als tip voor de volgende keer.
Verdiep je iets meer in de hardware en hoe je er mee om moet gaan. Dit kan je een hoop ellende besparen.

Wat betreft je specs programma of DXDiag. Het is leuk, maar zoals ook in dit geval hebben zulke programma's het "meestal" goed. Het lijkt erg handig, maar als je niet zeker weet dat de informatie klopt heb je er niets aan.

Beter toets je het merk en type van (in dit geval) je laptop in op Google. Op die manier heb je bijna alle informatie die je nodig hebt en dat is bijna net zo gemakkelijk :)
Oh okee, das dan wel fijn, lastige is dat ik bijna nergens de laptop meer kan vinden op internet omdat ie erg onbekend en moeilijk te krijgen is. Ik heb net ook twee desktops uit elkaar gehaald en ben er nu mee bezig om die in elkaar te zetten :) Mijn kennis bij hardware ligt goed genoeg voor zoiets, bij desktops haal ik de stroomkabel er altijd uit maar bij de laptop was ik de accu helemaal vergeten, keek er zo langs :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 21:48 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dan heb je misschien nog wat aan dit topic: [BBG aanschaf] Basissysteem juli-augustus 2010 ;)

Ik zou sowieso die huntkey-voeding eruit gooien, is een baggermerk, liever een 350W-voeding van een A-merk dan een 500W-voeding die ook bij je volgende pc kortsluiting kan veroorzaken! (niet dat dat met een slechte voeding zeker gaat gebeuren, maar de kans is al een stuk groter)

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 03-07-2010 09:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Oei, ik zou zelf toch ook wel de stroom en accu losmaken voor ik een laptop open maak. Maar je gaat nu dus op een desktop werken, dat is sowieso handiger met sleutelen ;)

Misschien dat je op marktplaats ofzo eenzelfde laptop met een kapot scherm kan vinden die je goedkoop over kan nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Met een desktop kan je de zelfde fout maken... Maar ik heb het zelf ook ooit gehad met een geheugenmodule verwisselen. Bleek dat de laptop ook nog in stand-by stond. Gelukkig bleef het bij mij wel werken.

Je zou de processor er nog eens uit kunnen halen, goed in de socket blazen (liefst zonder kwijl) en de processor zelf ook de pinnetjes voorzichtig met een kwastje. en dan opnieuw proberen.

Volgens mij heeft het eruithalen van de accu etc. niet veel zin om de bios te resetten want meestal zit daar wel een batterijtje voor op het moederbord en die houdt het soms maanden vol voordat deze leeg raakt (maar ik ken niet alle modellen dus schiet me er niet op af...).

• Saeverix
Als ik je nog twee tips mag geven:

1. Inderdaad de Huntkey voeding vervangen voor een merkvoeding. De voeding is het laatste waar je op moet besparen. Een slechte voeding kan een onstabiel systeem of kapotte hardware opleveren.
2. Maak van die 1GB geheugen minimaal 2GB of nog beter 4GB. 1GB geheugen wil je tegenwoordig niet meer hebben. Dat verschil zul je echt gaan merken. Voor ongeveer 20 euro extra heb je een 2GB module die je eventueel later kunt uitbreiden naar 4GB.

Verwijderd

acer 7520g heeft geen socket a maar socket s1

• Saeverix
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:48:
acer 7520g heeft geen socket a maar socket s1
Uuh als je even de moeite had gedaan om het HELE topic te lezen dan wist je dat we daar al lang achter waren. :O

Verwijderd

Bij interesse, kan ik je wel voorzien van service guide van genoemde laptop.

Verwijderd

Allereerst, briljante actie.. Sorry TS, het moet gezegd worden.
Mijn laatste rapport aan specificaties op 4 Februari;
Rapport van Nicky Hendriks's computer
TS: Dag ik ben Nicky Hendriks, mijn moederbord doet het ineens niet meer.
Engineer: Ja dat weet ik, ik heb het topic ook gelezen.. :)

Erg slim als je, zoals je IMO suggereerde, dit onder garantie wilde claimen. :D
Ik ben het er overigens niet mee eens dat dit onder garantie geclaimd kan worden.. dat het duidelijk is.. Dan betaald iedereen die een Acer koopt er de rekening van..

2GB geheugen is niet heel veel.. Een voeding is erg belangrijk, die je gekozen hebt is bagger. Ik ben wel fan van Antec, redelijk goedkoop en betrouwbaar. Die HD die je hebt gekozen is erg groot maar niet erg snel. Meer bedoeld voor opslag van bijvoorbeeld multimedia.. Als je deze toch wil kopen raadt ik je de 1,5TB aan, die kost nauwelijks meer, de prijs per GB is lager. Als bootdisk raad ik je toch iets aan dat op 7200 toeren draait, dan maar wat kleiner.. Op je laptop kon je vast ook geen TB's kwijt.. Deze bijvoorbeeld is slechts 500GB, tja je moet ergens wat inleveren.., maar is wel rete snel voor de prijs.. Let niet alleen op de sequential read snelheid maar vooral op random read en average access time, 4,17ms is lager dan de 5.52ms van jouw gekozen schijf.
Pagina: 1