Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VLC code veranderen voor versneld afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 14:50
Beste Tweakers,

Met de laatste versie van VLC kan je video's versnellen in stappen van 1.00x, 1.50x, 2.00x, 3.00x, 4.00x, 8.00x en 16.24x.

Nou wil ik in de code peuteren zodat ik de stap van 4.00 naar 8.00 kleiner kan maken, dus naar 5.00x, 5.50x etc.

Ik kan alleen de code voor versnelling niet vinden voor vlc?

Iemand enig idee hoe het heet?

• melkislekker
Niemand!!!? :-(

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Heb er zelf verder weinig verstand van, maar je zou een feature request kunnen doen bij de ontwikkelaars.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CSA

Wise enough to play the fool

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je kan de code niet vinden?
ohai

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 16:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zo te zien hier een bug hierover. http://trac.videolan.org/vlc/ticket/1273 In de patch staat denk ik wel waar je de aanpassing zou kunnen doen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Kan het niet via command line parameters? vaak kan je daar losse getallen meegeven?

Even niets...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:52:
Zo te zien hier een bug hierover. http://trac.videolan.org/vlc/ticket/1273 In de patch staat denk ik wel waar je de aanpassing zou kunnen doen.
Gefeliciteerd, een patch van 3 jaar geleden. Ik heb een flauw vermoeden dat die feature ondertussen al wel in de stable release zit ;) (mijn VLC heeft inderdaad een slider als je op de "1.00x" klikt in de statusbalk)

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 02-07-2010 00:56 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 16:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Osiris schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:55:
[...]

Gefeliciteerd, een patch van 3 jaar geleden. Ik heb een flauw vermoeden dat die feature ondertussen al wel in de stable release zit ;) (mijn VLC heeft inderdaad een slider als je op de "1.00x" klikt in de statusbalk)
Volgens de TS zit het er niet in. Hij wou weten waar in de code het stond, dus ik denk dat hij hiermee misschien wel op weg is geholpen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
als je op ']' van je toetsenbord drukt in VLC verhoogt hij de afspeelsnelheid met 0.10, daarmee is het resultaat ook behaalbaar toch?
Al vraag ik me af waarvoor je 5x wilt versnellen, op 1.3 wrodt het al lastig om dingen goed te volgen...

[ Voor 4% gewijzigd door consolefreak op 02-07-2010 01:00 ]

• melkislekker
Je kan de code niet vinden?
ohai
Die heb ik onlangs gevonden, toch bedankt.

Maar hoe verder? De handleiding is onduidelijk en ik ben nooit een pro geweest met c code, ergens een file met de command line zodat ik handmatig in kan stellen hoevaak het versnelt als ik op de versnellingsknop klik?
Die staat inderdaad bij de nieuwste, helaas gaat ie niet verder dan 4 keer de versnelling... vandaar dta ik die zelf handmatig wil instellen.
als je op ']' van je toetsenbord drukt in VLC verhoogt hij de afspeelsnelheid met 0.10, daarmee is het resultaat ook behaalbaar toch?
Al vraag ik me af waarvoor je 5x wilt versnellen, op 1.3 wrodt het al lastig om dingen goed te volgen...
Gewoon een kwestie van wennen ;)
Wilde zelf gewoon series van pakweg 100 afleveringen een stuk sneller bekijken. Ik ben vaak pas 11 uur thuis, en met 6-7 uur in de ochtend opstaan, is het heel moeilijk om nog iets te kijken, of het moeten echt maar -2 afl. zijn.

Ik begon met 1.5, de piepstemmetjes moet je maar voor lief nemen, ik kan snellezen dus zolang er ondertiteling staat begrijp en volg ik alles. Inmiddels kan ik op 4 keer de normale snelheid filmsseries kijken :D

Maar de meesten lukt het niet meer dan 2 keer, maar dat is ook goed!

De volgende stap met de versnellingsknop bij vlc is 8x, en dat volgt niemand. Vandaar dat ik een feature wilde incoden zodat ik tenminste stappen van 4,25 en 4,50 kan maken. De ] knop werkt wel met stappen van 0.10, maar ik lig met mijn lasermuis in bed tot ik in slaap val, de toetsenbord is helaas niet draadloos...

Iemand idee hoe ik bovenstaand probleem verhelp?

• melkislekker
niemand hier ook verstand van? :p

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zoek je nou de source-code of de key-code om dit te doen?

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36

Comgenie

Soms heb je dat

melkislekker schreef op zondag 04 juli 2010 @ 01:33:

De volgende stap met de versnellingsknop bij vlc is 8x, en dat volgt niemand. Vandaar dat ik een feature wilde incoden zodat ik tenminste stappen van 4,25 en 4,50 kan maken. De ] knop werkt wel met stappen van 0.10, maar ik lig met mijn lasermuis in bed tot ik in slaap val, de toetsenbord is helaas niet draadloos...

Iemand idee hoe ik bovenstaand probleem verhelp?
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/cDU/OSK.png
Astublieft. Een on-screen keyboard. Standaard in Windows om ook met uw muis de ] toets te kunnen indrukken.

No animals were harmed in the making of this comment.

• melkislekker
Bedankt allen _/-\o_
Pagina: 1