Nieuwe audio apparatuur; praktische vragen

Pagina: 1
Acties:

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:07

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hi,

Ik ga binnenkort de Canton Vento 880DC icm met een Denon PMA 1510 aanschaffen. Ik zit echter alleen nog met een paar praktische problemen / vragen waar ik nog niet helemaal uit kom of wellicht nog wat interessante feedback over kan krijgen ;).

De vorige bewoners hebben audio kabel onder het laminaat gelegd die ik niet wil gebruiken. Echter, is er geen "mooie" manier om een kabel van de versterker naar mijn laptop te krijgen. Nu ligt die oude kabel hier dus onder de vloer. Het is luidspreker kabel AWG 20 (0,81mm). Als ik daar nou een Mini-Jack->RCA connector op creeer, zou dat wellicht werken als een degelijke oplossing? (Zo niet, wat is een degelijke wireless audio variant behalve airport of dat sitecom geval wat zeer slecht schijnt te zijn? Ik kan niet echt een lijst van degelijke producten vinden, en vaak werken ze ook met USB sticks.. gewoon audio in-> audio uit zou toch wel de voorkeur hebben.)

Ten tweede, ik twijfel over de extra Denon DCD 710 CD speler. Het zou mij vooral gaan om eens wat audio af te kunnen spelen zonder dat deze laptop aan moet staan. CD/USB (beide met MP3)support lijkt me ideaal. Alleen de extra prijs is 300 euro, en ik heb niet echt CD's. Natuurlijk is het wel mogelijk om leuke compilaties te maken, dat is niet het probleem. Maar:

Nu is een gemiddelde network media tank (of alle andere termen die ervoor gebruikt worden) vaak goedkoper dan dat. Alleen moet shoutcast/icecast support toch wel een must zijn. (En geen Pandora e.d.!) Ik kan alleen niets vinden over players die dit supporten, en twijfel of de enige degelijke mogelijkheid niet een Guruplug achtig iets wordt met een Linux software media player. Of heeft iemand nog suggesties? Ik wil vooral geen TV aan hoeven zetten om een stream te kiezen ;). Ik kan bij al die networked media players nooit echt een beeld krijgen hoeveel je de TV nodig hebt om tracks uit te kiezen. En ik heb al behoorlijk wat zitten zoeken naar deze NMT's.

Veel vragen, in een compacte post. Alvast bedankt voor enige reactie :)