USB to Esata converter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een externe hardeschijf kopen en die van western digital my book studio series spreekt me erg aan. Nou kwam ik door te googlen erachter dat je beter esata aansluiting kan gebruiken voor snelheid. En aangezien ik veel grote bestanden heb is dat eigenlijk wel een must.

Nu heeft mijn pc heel fijn een esata aansluiting, maar ja hoor die externe schijfen dus mooi niet!
Nu kwam ik erachter dat er ook omvormkables/converters zijn. (als is het hard zoeken)

zoals op http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1280

Is het dan zo dat ik die externe schijf met usb aansluiting dan kan omvormen tot esata en dan vervolgens op mijn esata aansluiting op mijn pc aansluiten?
En behoud ik dan de esata snelheid? Of heb ik dan de usb snelheid?

Alvast bedankt,
Hoitjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Met een beetje discursief denken was je er achter dat als je iets via usb aansluit, dat je dan ook usb-snelheid krijgt.

Maar ik snap in zijn geheel eigenlijk al niet waarom je niet gewoon een externe schijf koop met een esata-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sefyu schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:20:
Met een beetje discursief denken was je er achter dat als je iets via usb aansluit, dat je dan ook usb-snelheid krijgt.

Maar ik snap in zijn geheel eigenlijk al niet waarom je niet gewoon een externe schijf koop met een esata-aansluiting.
idd vrees dat er dan niets anders op zit dan een schijf met esata aansluiting kopen. Maar zoals ik zei ik zou graag 1 uit de my book studio serie van western digital halen maar die heeft dan weer geen esata aansluiting wat erg jammer is. Al kwam ik hier op tweakers wel 1 tegen maar die bestaat niet meer.

Dus denk dat ik dan maar af moet stappen van de my book serie, bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 16:07
Of beter, koop een externe behuizing met esata aansluiting. Dan kan je zelf nog bepalen welke harde schijf je erin wil hebben. Bij USB maakt het niet uit welke harde schijf je gebruikt, aangezien de snelheid gebottleneckt wordt door de USB aansluiting. Maar bij esata is de harde schijf zelf de bottleneck wat snelheid betreft.