Toon posts:

Tijd voor een nieuwe geluidskaart, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Op dit moment maak ik gebruik van de Trust 5.1 surroud SC-5250, helaas heeft deze problemen met het geluid onder digitaal, volgens velen op forums komt het omdat de standaard drivers het niet ondersteunen.., dus wil ik morgen een nieuwe geluidskaart kopen, maar weet niet wat voor.

Ik luister veel muziek, games wat minder, en films ook vaak.
Ik zoek een kaart die DD/DTS/DDL ondersteund en geïnstalleerd word via PCI (aangezien mijn moederbord geen PCI-e 1x heeft)
Nou heb ik met behulp van de pricewatch wel wat leuke geluidskaarten gevonden!
- Asus Xonar D2
- Club3D Theatron Agrippa DTS
Alleen weet ik nog steeds niet zeker wat voor kaart ik zal nemen..
Misschien dat jullie nog een leuke geluidskaarten kunnen opnoemen die bij mij interesses passen?
Mijn budget is ongeveer €127 Max. Het liefst rond de €80.

Voor het geval dat, zal ik wat pc specs van mij meegeven:
(Moederbord zoals hier boven in een link al is geplaatst): hier
Geheugen: Weet even de naam niet, maar het is in iedergeval 2x 2GB DDR2 800MHz
CPU : Intel Quad Core 9550 (niet overgeklokt)
Videokaart: N260GTX Lightning Black Edition
.
De geluidskaart gaat in combinatie met mijn Logitech Z-5500 setje.

Verwijderd

Hey

Heb hier een xonar d2/pm erin zitten samen met een z-5500
Moet zeggen kwa geluid tegenover me onboard soundkaart (Mobo x58-ud5) scheelt het niet heel veel,
het geluid is wel wat helderder en niet zo grof.
En kan hem volledig op 5.1 instellen gewoon met de 3 3,5mm kabels.
Alleen merk ik dat er niet veel liedjes/spellen/films zijn met 5.1 geluid wat jammer is,
maar als je het hebt is het wel mooi ;)

je kan ook gewoon de achterste speakers het geluid van je voorspeakers laten spelen
zodat je wel overal geluid hebt. en er is ook nog te regelen hoeveel per box.
Maar ik vind het wel een goed kaartje ;)

Groeten is niet nodig, zie Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 02-07-2010 17:05 ]

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:17:
...
Alleen merk ik dat er niet veel liedjes/spellen/films zijn met 5.1 geluid wat jammer is,
..
Speel je games/films uit 1980 af? :P In bijna iedere game/film zit wel 5.1 of het is wel heel amateuristisch ;)

Heb zelf nu een X-Fi icm z5500 en klinkt erg goed, weet niet of dat PCI of PCI-e is maar ik heb mijn kaartje voor 60eu ofzo op V&A overgenomen; X-Fi platinum pro met front panel..

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het niet mogelijk om een onboard aansluiting te gebruiken als je toch digitaal aansluit? Voordeel van geluidskaarten is dat zij goede digitaal naar analoog converters hebben. Als je voor de geluidstechnieken als DD/DTS/DDL wilt gaan, kun je kijken naar een Club3D theathron Agrippa DTS. Dit is een gerelabelde Auzentech x-Plosion. Ik heb deze zelf ook, heb echter geen ervaring met de geluidstechnieken aangezien ik voornamelijk muziek luister via een headset.

Ik zag er eentje op vraag en aanbod staan: V&A aangeboden: Club3D Theatron Agrippa DTS

De drivers werken overigens perfect onder windows 7.

[ Voor 4% gewijzigd door tdn135 op 02-07-2010 12:48 ]

Verwijderd

@ Jarnowtje

nee de zin klopt niet als ik hem zo lees :P
bijna iedere nieuwe game/film komt met 5.1
maar ik dacht aan muziek toen had ik er ook film/games bij gezet zonder na te denken ;)
maar speel ook oudere games ja, zal het ook wel door komen.

maare back ontopic ;)