Vodafone vroegtijdig opzeggen ivm slechte dekking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Teddy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 00:15
Beste tweakers.

Vandaag na al meer dan een half jaar rond te lopen met dit probleem besloten maar eens actie te ondernemen. Mijn probleem is als volgt.

Ben vorige zomervakantie verhuisd naar de campus bij de Universiteit Twente. Hier is het bereik met een vodafone abonnement zo belabberd dat ik sowieso in de flat en andere flats geen/haperend bereik heb en ook buiten op veel plekken nauwelijks en vaak wegvallend bereik heb.

Ik heb al getest of dit aan de telefoon lag door een ander toestel te proberen maar dit maakt geen verschil.

Aangezien ik nog tot half januari aan mijn abonnement vast zit vraag ik me af of er mogelijkheden zijn vodafone in gebreke te stellen of iets anders te ondernemen. Of misschien heeft iemand een wondermiddeltje om het signaal hier te verbeteren.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening en/of tips over dit probleem.

Ik heb het bericht hieronder al naar de klantenservice van vodafone gestuurd en wacht nog even op antwoord. Ik verwacht echter geen toezeggingen over de mail maar wil eerst graag wat verschillende reacties horen voordat ik iets schriftelijk ga ondernemen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste klantenservice.

Sinds ik iets meer dan een half jaar geleden verhuist ben naar de campus van de universiteit Twente heb ik erg slecht bereik. Binnen het huis ben ik onbereikbaar en zelfs op het balkon valt het signaal regelmatig weg. Dit ligt niet aan het toestel want dit is met meedere toestellen getest.

Ik zit officieel nog tot januari volgend jaar vast aan mijn abonnement maar u zult begrijpen dat ik het ondertussen zat ben. Ik heb weinig zin om nog een half jaar lang EUR 27,50 te betalen voor een dienst die hier totaal niet voldoet aan wat je zou mogen verwachten. Vodafone geeft aan een buiten dekking van meer dan 99% te hebben, hoe kan het dan dat ik zowel in en om mijn huis als op verschillende andere plekken op de campus niet of nauwelijks bereik heb.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is Vodafone in gebreke te stellen en zodoende mijn abonnement vroegtijdig te beëindigen.

Ik verwacht en hoop op een vlot en vooral eerlijk antwoord.

Groeten Jeroen Koster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:16
Er is een site waarop globaal de dekking staat die de providers aanbieden, als daar ergens te vinden is dat het bereik daar inderdaad niet zo goed is had je je beter moeten laten informeren en is Vodafone niet in gebreke, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij zou het in dat geval nog steeds kunnen, omdat hij verhuist is en hij dat niet per se bij het afsluiten van het abonnement zou weten. (Ik meende ergens te hebben gelezen dat verhuizen -> slechte dekking, wel een geldige reden is voor een contract-ontbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Teddy
Heb tot nu toe alleen dekkingskaarten kunnen vinden over mobiel internet. Daarbij kon ik inderdaad ten tijde van het afsluiten van het contract niet weten dat ik naar Enschede zou gaan, ook al kan vodafone daar ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Mijn vriendin en ik hebben hetzelfde probleem. Nadat we beide met de klantenservice hadden gebeld kregen wij, na een aantal nutteloze tips, het volgende te horen: Vodafone garandeert geen dekking binnenshuis. Dat was voor ons al het meest vervelende, want om nu elke keer te bellen in de tuin :s.

Vodafone gaf bij ons aan dat als ze genoeg klachten krijgen over het bereik, ze actie ondernemen (hier hoor je niks over, of ze het nu wel of niet doen).

Ondertussen Ben ik geswitcht omdat mijn abo was afgelopen en gaat mijn vriendin ook eenzelfde poging doen om haar contract tussentijds te beëindigen, want dit is geen doen.

Succes met je brief en ik blijf dit topic volgen...

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Teddy
Zelfs als ze alleen buitenshuis garanderen ben ik benieuwd hoe ze gaan reageren aangezien ik op een groot deel van het balkon en op het plein bij de voordeur ook geen bereik heb ;)

Was gisteren bij de vodafone winkel en die bevestigden dat mijn adres buiten het "binnendekking" gebied viel. Ze wisten me niet te vertellen of ik hierom van mijn abonnement af kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik denk dat je wel een kans maakt maar het feit dat je een half jaar hebt gewacht met een klacht indienen maakt je zaak wel een heel stuk zwakker. Waarom nu pas bij Vodafone aankloppen? Nu zullen ze al snel denken dat dit een smoesje is om makkelijk onder je contract uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Armada. schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:37:
Er is een site waarop globaal de dekking staat die de providers aanbieden, als daar ergens te vinden is dat het bereik daar inderdaad niet zo goed is had je je beter moeten laten informeren en is Vodafone niet in gebreke, lijkt me.
Dat zou volgens mij niet uit mogen maken. Met T-mobile had ik iets soortgelijks, daar heb ik het contract kunnen beëindigen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Vodafone dekking's kaart heb ik optimale UTMS en zelfs mobiel breedband dekking, maar ik mag binnen en soms ook buiten blij zijn dat ik kan bellen, laatstaan op internet.. Nu heb ik wel het idee dat dit mede door me HTC Touch Pro komt, me Nokia N73 had een stuk beter ontvangst..

Ook vreemd soms krijg ik ook van Vodafone een sms dat ik me in Duitsland bevind (dat is minimaal 35km verderop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Teddy
Polster schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:23:
Ik denk dat je wel een kans maakt maar het feit dat je een half jaar hebt gewacht met een klacht indienen maakt je zaak wel een heel stuk zwakker. Waarom nu pas bij Vodafone aankloppen? Nu zullen ze al snel denken dat dit een smoesje is om makkelijk onder je contract uit te komen.
Heb je een punt, ik heb inderdaad het laatste half jaar mijn balkon afgelopen als ik wou bellen zoekend naar een mooi plekje. Daarnaast kan ik niet ontkennen dat ik ook zonder problemen graag van mijn abo af zou willen maar dat doet er hier natuurlijk niet toe. Vraag is of ik recht heb op beëindiging van het abonnement en niets anders natuurlijk.

Verder even een weinig toevoegende update:
Ik had woensdag al en mail gestuurd waar volgens hun website uiterlijk binnen 2 werkdagen op wordt gereageerd. Die lijken mij na vandaag toch wel om dus als ik vandaag niets hoor ga ik morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Vreemd ik heb ook het zelfde probleem gehad op een andere locatie.
Waar ik overdag op dat moment erg veel was.

Ze gaven mij aan dat ze het netwerk gingen testen, en mits binnen niet genoeg bereik dit zouden aanpassen.
Helaas ook geen vergoeding gekregen voor de tussenliggende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone heeft over het algemeen een prima dekking, het is dan ook redelijk uitzonderlijk dat je geen bereik hebt. T-Mobile heeft naar mijn weten wel een regeling als je geen bereik hebt binnenshuis. Volgens mij krijg je dan korting op je abonnement. Via de klantenservice wordt je niet veel wijzer, aangezien deze mensen weinig kunnen beslissen en alleen doen wat er op hun "papiertje" staat. een aangetekende brief naar Vodafone met een duidelijke omschrijving van het probleem zou het beste zijn in dit geval (denk ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Evil_Teddy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:35:
Of misschien heeft iemand een wondermiddeltje om het signaal hier te verbeteren.
Bij een vriend op kantoor was hetzelfde probleem. Ik heb een Nokia Carkit geinstalleerd met een Nokia 6310i telefoon erin. Op de antenne aansluiting heb ik een buitenantenne aangesloten (te vinden op eBay). Telefoon is 2 watt zendvermogen, carkit is 8 watt zendvermogen. Daarbij kun je een buitenantenne buiten plaatsen (duh) waardoor je het nog goede signaal kunt ontvangen. Je kunt een duo sim aanvragen zodat je intern met de carkit belt en extern met je normale telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 06-07-2010 10:21 ]

Pagina: 1