Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:06
Ik heb altijd hibernate ipv shutdown gebruikt omdat die sneller opstartte en hij je windows open laat staan. Echter, sinds ik een paar weken geleden een cardreader heb ingebouwd duurt het ontwaken uit hibernate een minuut langer. Net voordat hij klaar is blijft hij hangen op het resume scherm. Het booten duurt sindsdien ook langer: voordat het Windows XP logo verschijnt duurt het +/- 30 seconden langer. Aangezien het toch wel irritant begint te worden, wil ik dit graag verhelpen.

Via google ben ik op KB816746 uitgekomen, maar deze zou in met SP2 opgelost moeten zijn (ik heb alle updates, dus SP3). Nu is SP3 wel geinstalleerd (geslipstreamd) voor de cardreader, dus ik weet niet zeker of hij die fix heeft meegenomen. Is dit nog handmatig te installeren? Of is het een andere reden dat het booten zo lang duurt?

Specs:
AMD PhenomII X2 550 BE + GigaByte GA-MA785GMT-UD2H + 4GB ValueRAM.
Kaartlezer is een goedkope procase 14-in-1 van 16 euro. Gekocht bij Alternate, maar is uit assortiment verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zijn de drives die deze cardreader aanbiedt permanent aanwezig of worden ze pas getoond zodra je er een storage device inplugt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk je eventviewer eens na op meldingen tijdens de resume.
Disable je procase device(s) in de device manager om absoluut zeker te weten dat die het probleem is. Wellicht heb je 4 drives en gebruik je maar 1 ervan en scheetl dat al 75% van de tijd als je die uitschakeld?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
alt-92 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:50:
Zijn de drives die deze cardreader aanbiedt permanent aanwezig of worden ze pas getoond zodra je er een storage device inplugt?
Zijn permanent aanwezig. Het is trouwens een 14-in-1 cardreader met 4 sloten, ook nog met een Firewire en een USB poort, welke allemaal op de headers op het moederbord zijn aangesloten.
leuk_he schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:56:
Kijk je eventviewer eens na op meldingen tijdens de resume.
Disable je procase device(s) in de device manager om absoluut zeker te weten dat die het probleem is. Wellicht heb je 4 drives en gebruik je maar 1 ervan en scheetl dat al 75% van de tijd als je die uitschakeld?
Event viewer staan geen meldingen in van tijdens een resume.
edit: nee, disablen maakt ook niks uit. ik weet toch haast wel zeker dat het de cardreader is, want voordat ik die erin had gebouwd had ik hier geen last van.

[ Voor 7% gewijzigd door hostname op 02-07-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het dus ook weer weg als je 'm loskoppelt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
alt-92 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:49:
Is het dus ook weer weg als je 'm loskoppelt?
Heeft even wat tijd gekost om te testen aangezien cardreader in een ingebouwde PC zit, maar dit is inderdaad het geval. Als ik hem loskoppel duurt de resume slechts enkele seconden ipv minuten. Als ik alleen FireWire aansluit op het moederbord heb ik ook nergens last van.
Pagina: 1