Surround set met Wireless achter speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 17:27
Ik ben op zoek naar een surround set voor mijn nieuwe huis, en ik zoek iets waarbij de achter speakers draadloos zijn.
Het mag dus een complete set zijn, of een receiver met speakers, of zelfs alleen losse speakers, als de achter speakers maar draadloos zijn.
Daarnaast graag reacties over of het geluid enigszins redelijk is bij dat soort sets. Let op: ik ben geen audiofiel, wil graag een redelijk geluid, waarbij het surround en draadloze belangrijker is dan super geluid (altijd moeilijk om uit te leggen hoe goed iets moet zijn ;-))

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Die zijn er genoeg:

Deze bijvoorbeeld http://www.samsung.com/us...x.idx?pagetype=prd_detail

Google gewoon ff dan vind je genoeg..ook gebruikerservaringen. Probeer eerst even wat zelfonderzoek te doen voordat je een topic start. Doe onderzoek en als je dan iets wil weten kun je het vragen. Ben bang dat je zo geen goede reacies gaat krijgen. ;)

• datadevil
Edje040 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:05:
Die zijn er genoeg:

Deze bijvoorbeeld http://www.samsung.com/us...x.idx?pagetype=prd_detail

Google gewoon ff dan vind je genoeg..ook gebruikerservaringen. Probeer eerst even wat zelfonderzoek te doen voordat je een topic start. Doe onderzoek en als je dan iets wil weten kun je het vragen. Ben bang dat je zo geen goede reacies gaat krijgen. ;)
heb best wel wat zitten google'n, maar kon niet zoveel vinden, waar heb je op gezocht, wireless of een andere term? En ervaringen hier zijn me meer waard dan zomaar wat reacties vooral omdat ik ook zei dat het lastig is om aan te geven hoe goed goed moet zijn, en hier kun je een 'gesprek' aangaan ipv alleen lezen

• Edje040
Ik heb gezocht op "draadloze achterluidsprekers" Je krijgt dan genoeg pagina's met allerlei merken. Gewoon een beetje fantasie brengt je heel ver ;)

Als je dan een bepaald type hebt gevonden plak je dat in de zoekbalk en gooi er de term "review"of "test" overheen. Overigens zul je qua geluidskwaliteit toch zelf moeten gaan luisteren. Dit is veel te persoonlijk. Wat ik mooi vind kun jij geen gehoor vinden en andersom. Check ook even of die dingen storingsgevoelig zijn. Dit zal afhankelijk zijn van de afstand maar ook van de frequentie en hoe druk het dara is. Kan me nl voorstellen dat het 2,4ghz is waar ook routers, dect-telefoons, babyfoons etc. opzitten (ook die van de buren..)
Ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee..hou het liever bij draad >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Edje040 op 01-07-2010 16:18 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:01

CeesKees

I rest my Kees

Speakers bekabeld aansluiten of niet. Ik zou in jou geval voor een goede 2.1 (of 3.1) set gaan. Speakers zonder kabels zijn zeer storingsgevoelig. Bovendien zijn de meeste setjes met wireless speakers nu niet het beste wat er voor dat geld te koop is.

Koop gewoon een goede surround-reciever, 2 luidsprekers voor links en rechts, eventueel een center en een goede sub-woofer. Daar kan geen enkel "wireless" setje tegenop!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Edje040
CeesKees schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:35:
Speakers bekabeld aansluiten of niet. Ik zou in jou geval voor een goede 2.1 (of 3.1) set gaan. Speakers zonder kabels zijn zeer storingsgevoelig. Bovendien zijn de meeste setjes met wireless speakers nu niet het beste wat er voor dat geld te koop is.

Koop gewoon een goede surround-reciever, 2 luidsprekers voor links en rechts, eventueel een center en een goede sub-woofer. Daar kan geen enkel "wireless" setje tegenop!
Is wel afhankelijk of de TS wil genieten van full surround..ies wat met een 2.1 echt niet gaat lukken. heb het vaak genoeg gehoord maar de beleving is niet dezelfde als bij 5.1 (of meer). Het zou alleen kunnen werken als de reflectie van het geluid optimaal is..en dat is het nooit..Let wel! Ik heb het over beleving..niet over de kwaliteit van het geluid..

[ Voor 4% gewijzigd door Edje040 op 01-07-2010 16:48 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:01

CeesKees

I rest my Kees

Daar doel ik niet op. Je kunt beter voor een goed 2.1 of 3.1 gaan (en dan niet Bose met "reflectie") dan voor een middelmatige 5.1. Dan mis je maar je back speakers, je hebt dan wel echt geluid!

Full surround? Dan moet je gewoon je speakers met een kabeltje aansluiten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• datadevil
wil duidelijk wel proberen 5.1 te doen, al was het maar omdat je dan ook je fronts minder hard hoeft te zetten met dingen als gewoon spraak op tv.
Heb inmiddels ook het idee dat ik dan toch maar ergens draden langs moet gaan halen, maar eens afwachten tot het huis opgeleverd is om te kijken waarlangs.
Bedankt voor de hulp, ook voor de cursus googlen ;-)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

datadevil schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:09:

Bedankt voor de hulp, ook voor de cursus googlen ;-)
En daarmee maken we een eind aan dit topic.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.