Voor cursussen en workshops in ons bedrijf huren we af en toe laptops, financieel is het goedkoper om een aantal laptops aan te schaffen. Dit hebben we binnen 2 tot 3 jaar terugverdiend. Omdat we gebruik maken van een Citrix omgeving zit ik te kijken naar een mobile thin client. De keuze is gevallen op de HP 4410t, maar deze heeft een 14 inch wxga scherm. Dit scherm heeft wel een redelijke resolutie van 1366x768.
Maar ik vraag me af of 14 inch groot genoeg is voor cursussen en workshops, het gaat niet om grafische cursussen waar een groot scherm een vereiste is. Heeft iemand hier ervaring mee? Voor een deel is het natuurlijk persoonlijk. Ik vind 14 inch breedbeeld vooral in de hoogte wat aan de krappe kant.
Maar men gaat er natuurlijk niet hele dagen op werken, alleen tijdens een cursus en af en toe willen we de laptops inzetten als tijdelijke werkplek voor 1 of 2 dagen.
Graag jullie ervaringen / meningen.
Maar ik vraag me af of 14 inch groot genoeg is voor cursussen en workshops, het gaat niet om grafische cursussen waar een groot scherm een vereiste is. Heeft iemand hier ervaring mee? Voor een deel is het natuurlijk persoonlijk. Ik vind 14 inch breedbeeld vooral in de hoogte wat aan de krappe kant.
Maar men gaat er natuurlijk niet hele dagen op werken, alleen tijdens een cursus en af en toe willen we de laptops inzetten als tijdelijke werkplek voor 1 of 2 dagen.
Graag jullie ervaringen / meningen.
Donec eris felix, multos numerabis amicos