14 inch wxga voor cursussen?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Voor cursussen en workshops in ons bedrijf huren we af en toe laptops, financieel is het goedkoper om een aantal laptops aan te schaffen. Dit hebben we binnen 2 tot 3 jaar terugverdiend. Omdat we gebruik maken van een Citrix omgeving zit ik te kijken naar een mobile thin client. De keuze is gevallen op de HP 4410t, maar deze heeft een 14 inch wxga scherm. Dit scherm heeft wel een redelijke resolutie van 1366x768.

Maar ik vraag me af of 14 inch groot genoeg is voor cursussen en workshops, het gaat niet om grafische cursussen waar een groot scherm een vereiste is. Heeft iemand hier ervaring mee? Voor een deel is het natuurlijk persoonlijk. Ik vind 14 inch breedbeeld vooral in de hoogte wat aan de krappe kant.

Maar men gaat er natuurlijk niet hele dagen op werken, alleen tijdens een cursus en af en toe willen we de laptops inzetten als tijdelijke werkplek voor 1 of 2 dagen.

Graag jullie ervaringen / meningen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wij hebben geen idee hoe jouw cursusmateriaal eruit ziet.

Kun je niet gewoon een aantal gebruikers uit de organisatie plukken en die laten proefdraaien op één of twee laptops die je op proef bestelt (of huurt) bij je leverancier?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:?

Als jij via Citrix alleen Notepad publiceert, is het scherm natuurlijk overkill. Maar als je AutoCAD wil demonstreren, mag je wel 2 extra 19" aanschaffen (en natuurlijk even wat rekensommetjes doet over het shared video-geheugen op de server voor max reso x max colordepth).

Oftewel, ga eens denken/kijken welke applicaties je allemaal wil laten zien, wat jij of je collega's lekker vinden qua resolutie om vlekkeloos met die applicaties te werken en ga dan nog eens verder kijken naar een client?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:19
Als een groot deel bestaat uit 'ouderen'. Denk ik niet dat het erg verstandig is. Want ik ken veel mensen die al moeite hebben met de standaard resolutie van een 17" tft (1280x1024). Dus ik denk niet dat een 14" met 1366x768 veel verbetering op levert.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
We hebben er 1 staan, een aantal collega's heeft er vandaag even op gewerkt (ook wat oudere collega's) en die vonden het wel te doen. Niet om hele dagen op te werken, maar voor een cursus zou het kunnen.

Het probleem is dat niet bekend is welke applicaties moeten worden gebruikt, dwz niet allemaal. Wel bekend zijn een workshop waarbij een Excel macro werd gebruikt, en een workshop waarbij alleen internet explorer nodig is.

Qua mobile thin clients is er niet zoveel keus, we hebben ook een bepaald budget hiervoor. De andere optie is een Wyse X50L welke 15 inch is. Maar die laptop is ook bekeken en voelt minder solide aan...

Donec eris felix, multos numerabis amicos