Toon posts:

Vraagje laptop aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben nieuw hier en lang niet zo technisch onderlegd zoals de meeste hier, vandaar een vraag van een betrekkelijke leek.

Ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe laptop, mijn laatste laptop is een xodd maar heb daar nogal nare ervaringen met gehad.
Maar in mijn zoektocht stuit ik steeds op het volgende.

Pre installed Windows 7, en geen losse cd van het OS. (welke ik graag erbij zou hebben)
Pre installed MC affee en andere software, terwijl ik deze niet will draaien,

Vervalt de support als ik mijn eigen windows wil draaien zonder al die poespas?
En hoe werkt het precies als ik besluit toch de laptop met preinstallde software te behouden maar met Acronis True image backups wil maken?
Komt deze dan in conflict met de hidden partitie?

Alvast bedankt.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12 15:17
Je kan natuurlijk altijd je eigen software draaien. De pre-installed software is meestal toch maar een bepaalde tijde geldig. (Geld niet voor Windows) Daarnaast dien je natuurlijk wel rekening te houden met het fijt dat de meeste OEM's in de voorwaarden hebben staan dat ze een image terug mogen zetten als je de laptop ooit voor reparatie zou opsturen. Je bent dan al je data kwijt als je geen backup op een externe locatie hebt.

Acronis kun je gewoon gebruiken zonder problemen, de image's moet je dan alleen niet op de hidden partitie opslaan. Maar dat lijkt me logisch.

Verder, CD's van het OS zitten er vaak niet bij uit kostenoverwegingen. Echter heb je deze in normale situaties ook nooit nodig. Je hebt immers een recovery partitie. Mocht je echt de CD's willen hebben zou je kunnen vragen bij de OEM of ze die alsnog kunnen leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je antwoord.

Die laatste optie ga i proberen gebruik van te maken, het vragen van een oem disc.
Verder, mbt Acroniis, je moet dan aan backup maken van bv C/ en de hidden partitie, of is deze niet zichtbaar voor acronis?
Hoop niet dat ik te vreemde vragen stel :-D

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan ook gewoon windows downloaden en branden op een CD'tje, zolang je de orginele key gebruikt die bij je laptop zit is dit naar mijn weten niet illegaal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.