Wel verbinding, geen internet! (OSX)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Aangezien ik een internetverbinding deel met nog 4 anderen en we voortdurend klachten hadden over de verbinding heeft iemand wijselijk besloten om te wisselen van provider. Op zich vind ik dat niet erg, echter mijn internet werkt niet in tegenstelling tot de rest. Nu moet hierbij gemeld worden dat het allen Win XP/Vista/7 gebruikers zijn en ik als enige OSX gebruik.

Wanneer ik het juiste netwerk aan klik en de juiste WPA2 code invul, zie ik dat de Airport 'verbonden' aangeeft. Echter het grote probleem; geen internet! Ik denk dus dat er iets mis is met mijn instellingen, maar ik heb werkelijk 0,0 verstand van internetverbindingen.

Ik ben inmiddels enigszins radeloos geworden en heb dus wat hulp nodig met betrekking tot de instellingen. Iemand suggesties?

Alle input is welkom!

Gr. Nieck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
ik zou in iedergeval je WPA 2 code niet in je topic vermelden.

kun je wel pingen naar de router en krijg je wel een juist ip adres?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sowieso wel een IP-adres aangewezen (192.168.1.34) van de router. Hoe ping je naar een router... (dit is vast een hele domme vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
ga naar ultilities en dan terminal.
Of cmd+ space en typ terminal.

gok dat je router ip 192.168.1.1 heeft te zien aan je ip.
Typ in terminal ping 192.168.1.1

Anders heeft OSX ook een diagnose tool.
Als je airport opent dan kan je onder aan op diagnose klikken. Dan een paar stappen doorlopen.
(kan het zo uit mijn hoofd niet zeggen, mbp is leeg en geen adapter bij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
Hoe is je netwerk opstelling ? werkt iedereen via de airport of gaan de overige gebruikers via een andere router ?