Ik ben bezig met het opbouwen van een website en loop helaas tegen een probleem aan waar ik niet uit kom. Het probleem is als volgt. Ik heb een container div met een vaste hoogte en breedte. Binnen deze divs zitten 0 of meer kinderen met een vast breedte en hoogte en float left. De hoogte van de kinderen is iets minder dan die van de parent, de breedte is veel kleiner. Wat ik wil is dat de parent div een horizontale scrollbar krijgt op het moment dat de totale breedte van de alle child div's binnen de parent groter is dan de breedte van de parent. Dit krijg ik helaas niet voor elkaar. De child div's die in de breedte niet meer passen komen onder de eerste child div te staan. Een stukje (vereenvoudigde) voorbeeld code:
Ik heb opties gezien uit css3 met overflow-x en overflow-y maar hiermee wilde het nog niet lukken. Ook op google kwam ik nog niet de goede oplossing tegen.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
EDIT
Stom, had vertical gezet terwijl ik horizontal bedoelde.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <html> <head> </head> <body> <div style="width:500px; background-color:#AAA; height:100px; margin:0"> <div style="height:95px; background-color:#BBB"> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="float: left; width: 50px; height:90px;background-color:#DDD;"></div> <div style="clear:both"></div> </div> </div> </body> </html> |
Ik heb opties gezien uit css3 met overflow-x en overflow-y maar hiermee wilde het nog niet lukken. Ook op google kwam ik nog niet de goede oplossing tegen.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
EDIT
Stom, had vertical gezet terwijl ik horizontal bedoelde.