[JS] Functies combineren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
edit: Zelf probleem al opgelost.

Ik vroeg me het volgende af, is het mogelijk om twee (verschillende) functies te combineren?

Nu zou je kunnen zeggen, maak een hoofdfunctie welke de twee andere functies aanroept, en dat zou normaal ook kunnen zou het niet zijn dat de tweede functie elke keer een andere functie is, nu dacht ik, dat kan ik oplossen door de functie in een variabele/object te stoppen, maar dat werkt helaas niet.

Als ik bijvoorbeeld de volgende code heb:

code:
1
2
3
4
var object = {
     id: 'ditismijnid',
     functie: function() { alert('ikbeneenfunctie'); }
};

En deze functie wil ik meegeven aan een aan een jquery functie, samen met mijn eigen code die ook altijd uitgevoerd moet worden.

De code die ik in het hoofd had was ongeveer deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$('#object').dialog({
    buttons: {
        OK: function() {
            alert('ik moet altijd uitgevoerd worden, mij ID is: ' + object.id); //Werkt
            object.functie(); //Werkt niet?
        }
    }
});

Het idee is dat er een dialog komt, waarvan als er op OK gedrukt wordt altijd een bepaalde vaste code moet worden uitgevoerd, maar een ander gedeelte niet altijd vast is. (data.functie()).

O.a stuur ik in de 'data' object ook nog een id bezig, welke wel gewoon 'aanwezig' is in mijn function (zie code) waarom mijn functie in het object niet wordt aangeroepen, ik weet het niet.

Iemand een idee?

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 30-06-2010 23:16 . Reden: probleem al opgelost ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ZpAz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:30:
Uit onze faq:
Opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Ik kies wel voor een herinstallatie, dat ik het daarmee heb opgelost.

Nja dit:
var object = {
id: 'ditismijnid',
functie: function() { alert('ikbeneenfunctie'); }
};
werkte niet, maar
var o = new Object();
o.id = 'w00t';
o.functie = function() { //code hier };
wel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox