Toon posts:

ddr3 geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.158 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gekeken voor nieuw speedy geheugen van ddr3.

Tot op heden kom ik enkel constant terug bij Corsair Dominator GT 2000Hmz cl8 bankjes.

Is nu ook een ander merk / type geheugen welke echt een ware concurrent is van de GT serie?
Niet omdat ik geen GT wil maar 3 winkiels gehad tijdens bestelling 1-7 wekdagen levering en nu allebei alweer meer dan 7 dagen dus dat gaat gewoon niets worden en me oude ddr is al verkocht dus moet met spoed nieuw hebben..

Heeft misschien iemand een advies van welke 3-4 merken nu egt kunnen tippen aan deze GT bankjes?

Bijvoorbeeld G, Skill ofso is dat iets?

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom wil je per se zo snel geheugen? Ga je zwaar overklokken? Anders heb je namelijk totaal niets aan geheugen met zo'n snelheid. Bij welke CPU/chipset ga je het geheugen gebruiken, en is het wel compatible met je moederbord?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-02 14:48
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:18:
Ik heb zojuist gekeken voor nieuw speedy geheugen van ddr3.

Tot op heden kom ik enkel constant terug bij Corsair Dominator GT 2000Hmz cl8 bankjes.

Is nu ook een ander merk / type geheugen welke echt een ware concurrent is van de GT serie?
Niet omdat ik geen GT wil maar 3 winkiels gehad tijdens bestelling 1-7 wekdagen levering en nu allebei alweer meer dan 7 dagen dus dat gaat gewoon niets worden en me oude ddr is al verkocht dus moet met spoed nieuw hebben..

Heeft misschien iemand een advies van welke 3-4 merken nu egt kunnen tippen aan deze GT bankjes?

Bijvoorbeeld G, Skill ofso is dat iets?
Zulk geheugen is gewoon veel te duur en echt geldverspilling voor bijna geen winst, zelfs als je aan extreem overclocken begint zou 1600Mhz RAM al ruim voldoende zijn, bij gewoon overclocken is 1333Mhz ook zat.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 20:27
Kingston Hyper X?
Geil Evo?

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik extreem wil is omdat ik er ook de pc naar heb gebouwd.
Ik ga nu niet bezuinigen op ddr als de rest al samen gesteld is voor hoge results en tevens vind ik overclocken altijd weer een leuke bezigheid.

Met mijn huidige kvr1333 is mij overclock potential erg laag voor mij een tegen valler het geheugen kan namelijk niet hoger komen waardoor ik de cpu maar tot 3.2Ghz kan pompen met deze setup.

Tevens is geld niet het grootste probleem enkel prestaties van belang en have to admit memory looks hot (A)

Specs:
Gigabyte EX58A-UD3R (mogelijk wordt deze nog vervangen voor een UD7/9R)
Intel Core i7 920
EVGA GTX 275 Co-op 1792MB
6x 500GB samsung spinpoint Raid 0
1x Intel X25 40GB SSD
Case: Lian Li PC-B71

Cooling in volgorde van de loop:
XSPC RS480 Quad Rad, swiftech Apogee GTZ, XSPC RS120 rad, EK-WB GTX275 FC, MCP-655 pump (fill tube ipv reservoir).

Hoop dat hier voldoende info mee verteld is?;)
Ben redelijk thuis in het clockers wereldje maar helaas nooit daad werkelijk verdiept in ddr vergelijking.

Vandaar de vraag en ja volgens de specs kan mijn mobo deze ram chips aan (2100mhz+ bij 1.65v support).
Dan lijkt mij dat deze ram chips moeten functioneren op het bordje.

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:38:
De reden dat ik extreem wil is omdat ik er ook de pc naar heb gebouwd.
Ik ga nu niet bezuinigen op ddr als de rest al samen gesteld is voor hoge results en tevens vind ik overclocken altijd weer een leuke bezigheid.

Met mijn huidige kvr1333 is mij overclock potential erg laag voor mij een tegen valler het geheugen kan namelijk niet hoger komen waardoor ik de cpu maar tot 3.2Ghz kan pompen met deze setup.

Tevens is geld niet het grootste probleem enkel prestaties van belang en have to admit memory looks hot (A)

Specs:
Gigabyte EX58A-UD3R (mogelijk wordt deze nog vervangen voor een UD7/9R)
Intel Core i7 920
EVGA GTX 275 Co-op 1792MB
6x 500GB samsung spinpoint Raid 0
1x Intel X25 40GB SSD
Case: Lian Li PC-B71

Cooling in volgorde van de loop:
XSPC RS480 Quad Rad, swiftech Apogee GTZ, XSPC RS120 rad, EK-WB GTX275 FC, MCP-655 pump (fill tube ipv reservoir).

Hoop dat hier voldoende info mee verteld is?;)
Ben redelijk thuis in het clockers wereldje maar helaas nooit daad werkelijk verdiept in ddr vergelijking.

Vandaar de vraag en ja volgens de specs kan mijn mobo deze ram chips aan (2100mhz+ bij 1.65v support).
Dan lijkt mij dat deze ram chips moeten functioneren op het bordje.
Dan vraag ik me af hoe jij je geheugen insteld want er zijn zat mensen die i7's overclocken met KVR, en die toch echt een heel stuk verder komen dan jij.
Als het je om de fancy koelers gaat die erop zitten (en die geen enkel nut hebben) dan kan je die ook los kopen voor een paar euro en die op je KVR zetten.

Hoe dan ook het is niet mijn geld en in de pricewatch kan je filteren op RAM met 2000Mhz+ snelheid

http://tweakers.net/price...q97unXqnJjhJqZXuvjbXYWmsX

Je kan met KVR ook verder komen met overclocken maar dan moet je de FSB/RAM ratio aanpassen zodat het RAM weer wat langzamer loopt en je FSB weer wat omhoog kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 30-06-2010 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat ze mogelijk meer aan kunnen.

Maar ik praat over max clock results ik wil gaan voor 4.0ghz mogelijk 4.2 op de cpu en dat kan niet met mijn huidige ddr.

maar anyway nu weet ik nog niet welke beter / gelijk zijn..

Zie boven staand hyper x en geil evo..

halen deze behalve mhz ook de timings zoals dom. GT dat haalt?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 21:52 ]

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:45:
ik weet dat ze mogelijk meer aan kunnen.

Maar ik praat over max clock results ik wil gaan voor 4.0ghz mogelijk 4.2 op de cpu en dat kan niet met mijn huidige ddr.

Zie boven staand hyper x en geil evo..

halen deze behalve mhz ook de timings zoals dom. GT dat haalt?
Ik zou gewoon deze halen pricewatch: GeIL GU36GB1800C8TC

Heeft dezelfde timings als de corsair en 1800Mhz is ruim zat en het scheelt je 50 euro (en nog is het geldverspilling)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je kan je i7 tot 220 bclk drukken met 1333 MHz geheugen hoor. en dat extreme van je pc valt ook wel reuze mee, is gewoon een instap i7 pctje

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:47
En waarom zou KVR niet kunnen overclocken? Hier gaat het naar 1600MHz 8-8-8-18 1T. Dat zou toch aardig wat overclockruimte moeten opleveren voor busoverclocken.

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:59:
je kan je i7 tot 220 bclk drukken met 1333 MHz geheugen hoor. en dat extreme van je pc valt ook wel reuze mee, is gewoon een instap i7 pctje
zeg ook niet dat het de meeste extreme pc is maar de koeling is er bij gekozen om te kunnen clocke.

en blck 220 pakt hij nu niet,
maar volgens mij is er iets meer nodig dan enkel een hoge blck..
tevens loopt het duffe kvr geheugen met stock settings van de bios niet eens op 1333 maar op 1066 dus zo geweldig doet het kvr geheugen ze werk niet

vriend van mij heeft een identiek systeem behalve geheugen hij heeft hyper x erin zitte dat stok wel juiste instellingen heeft.

en met overclock komt hij op 3.6 ghz op lucht koeling
hoger wordt pc te warm met air cooling (teminste bij hem)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:45:

Met simpel Kingston ValueRAM op 1333MHz kun je al prima 4,2GHz halen zonder het geheugen ook maar 1MHz over te klokken, sterker nog zonder het geheugen over te klokken kun je 4,44GHz halen en dat zal niet echt makkelijk gaan op luchtkoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 22:14 ]

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:07:
[...]

zeg ook niet dat het de meeste extreme pc is maar de koeling is er bij gekozen om te kunnen clocke.

tevens loopt het duffe kvr geheugen met stock settings van de bios niet eens op 1333 maar op 1066 dus zo geweldig doet het kvr geheugen ze werk niet

vriend van mij heeft een identiek systeem behalve geheugen hij heeft hyper x erin zitte dat stok wel juiste instellingen heeft.

Meneer die redelijk thuis is in het overclock wereldje weet niet dat je het geheugen ook handmatig moet aanpassen? Want kennelijk heb je nog niks veranderd aan je RAM instellingen en tja dat is het logisch dat je niet hoger komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 30-06-2010 22:14 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:07:
[...]

overclocken is meer dan de BLCK veranderen..
Verdiep je eerst eens in hoe het allemaal met elkaar in verband staat

• nedernakker
8)7 dus.....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk eens naar de sig van nedernakker:
I7 @ 4,4 GHZ
Ram @ 1600 mhz

Nedernakker, draait dit stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
als al dat dure geheugen tog geownd word dooairr budget geheugen waarom is het dan zo populair bij high end gamers en in de overclockers wereld.

Dan heb ik het nog niet eens over de maffe chinese die met stikstof of phase cooling werken maar gewoon waterkoelers en extreem over clocken?

Zoals ik jullie allemaal hoor zou dus het hele dominator , hyper x, evo, g.skill pi black een grote flop zijn of mis ik nu iets?

Ben zelf geen pro in dat soort dingen maar wel erg nieuws gierig naar de mening over waarom dat deze modules dan zijn gemaakt?

Ps , met een blck van 220 loopt bij mijn bios automatisch het geheugen mee omhoog in snelheid waardoor de 1333 module dus wel degelijk overgeclocked wordt of ik moet ook daar natuurlijk dingen over het hoofd zien.

alle tips en info zijn allicht welkom :D

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:17:
als al dat dure geheugen tog geownd word dooairr budget geheugen waarom is het dan zo populair bij high end gamers en in de overclockers wereld.

Dan heb ik het nog niet eens over de maffe chinese die met stikstof of phase cooling werken maar gewoon waterkoelers en extreem over clocken?

Zoals ik jullie allemaal hoor zou dus het hele dominator , hyper x, evo, g.skill pi black een grote flop zijn of mis ik nu iets?

Ben zelf geen pro in dat soort dingen maar wel erg nieuws gierig naar de mening over waarom dat deze modules dan zijn gemaakt?

Ps , met een blck van 220 loopt bij mijn bios automatisch het geheugen mee omhoog in snelheid waardoor de 1333 module dus wel degelijk overgeclocked wordt of ik moet ook daar natuurlijk dingen over het hoofd zien.

alle tips en info zijn allicht welkom :D
Als mensen 2000Mhz RAM geheugen hebben is het meer voor de pats-factor dan voor iets nuttigs, feit is gewoon dat 1333Mhz zat is.
Als ik jou was zou ik je even wat meer verdiepen in het overclocken van i7 processors, er staan zat guides hiervoor op internet.

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:17:
kijk eens naar de sig van nedernakker:
I7 @ 4,4 GHZ
Ram @ 1600 mhz

Nedernakker, draait dit stabiel?
niet egt reële vergelijking..
I7 980X vs i7 920... ?

dat is een extreme i7 cpu vs een instap modelletje..

zowiezo zijn de 980x beter gemaakt op klokke volgens intel hun info en die lopen stock al een stuk hoger.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en dat maakt iets uit voor het geheugen 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:17:
Meerdere redenen, sommigen kopen het om wereld records te halen in het uitrekenen van het getal super pi.
Anderen doen het omdat ze het mooi vinden, maar er zijn ook mensen zoals jouw die dingen dat je er veel aan hebt. ;)
Dat zie je, want er staat ook een optie om de geheugensnelheid weer iets omlaag te gooien, merkbare winst zal het toch ook niet opleveren.
brilsmurfffje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:23:
en dat maakt iets uit voor het geheugen 8)7
Erg veel zelfs.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
oow en redblader?

ik heb in begin ook gezegd dat het clocke een uitdaging is dit omdat ik het niet alle daags doe en met de guide die ik via google tege kom kom je nergens daar staat enkel welke blck ze gebruiken en hooguit de multiplier erbij..

zou willen dat ik ergens specifieke info hier over kom vinden ze hoeve me natuurlijk niet letterlijk voor te kouwe hoe het moet maar als je mij kan verwijze naar een guide of page met goede info over hoe het allemaal in mekaar steekt
vind het overclocke zelf erg intressant en zou daar over graag meer vinden / leren :p

alvast bedankt :D

• Redblader
Uit al je replies tot nu toe maak ik op dat je dus alleen je baseclock aan het verhogen bent en verder nog niks veranderd hebt? want je baseclock verhogen werkt tot op zekere hoogte (meestal niet zo hoog) maar uiteindelijk zul je toch RAM instelling/dividers/voltages aan moeten passen en weet je niet hoe dat moet dan moet je het gewoon opzoeken.

EDIT: eerste hit bij google i7 overclocking guide

En anders zelfs een Nederlandse OC guide

De 2de heeft wat minder tekst om door te lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Redblader op 30-06-2010 22:35 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

niet als je gaat overclocken. De baseclock-geheugen verhouding blijft hetzelfde.
Deze is bij een 980 alleen bij het begin al hoger door de hogere default baseclock

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:30:
niet als je gaat overclocken. De baseclock-geheugen verhouding blijft hetzelfde.
Deze is bij een 980 alleen bij het begin al hoger door de hogere default baseclock
De multiplier is unlocked, dus je hebt vrij weinig met te langzaam geheugen nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht in google met i7 920 overclocking en geloof op merk van mobo erbij vermeld omdat bios gerelateerd wou zoeken.
maar was niet bepaald intelligente actie want groten deels zijn x58 borde waarmee geclocked wordt dus denk dat dat geen probleem moet zijn ze staan immers bekend als clockers chips.

maar hartelijk dank blader :)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

X58 is de chipset van socket 1366 en is het enigste echte consumentenbord ;)

• nedernakker
@ brilsmurfffje,

uiteraard is die 4,4 GHz stabiel, instabiel is niet goed genoeg.
wat betreft je verhaal over de hogere baseclock van de 980.... deze draait ook gewoon op 133 MHz hoor, heeft een unlockte multi waardoor baseclock verhogen geen vereiste is voor het overclocken

@ apocalypss,

ik zou als ik jou was nog maar eens goed in je bios kijken, want jouw geheugen kan zeker nog langzamer ingesteld worden. Het zou zonde zijn om nieuw geheugen te kopen..

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
nedernakker schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:58:

@ apocalypss,

ik zou als ik jou was nog maar eens goed in je bios kijken, want jouw geheugen kan zeker nog langzamer ingesteld worden. Het zou zonde zijn om nieuw geheugen te kopen..
zou het zeker zijn, ik zit met mijn i7 920 op 3.8 Ghz en het geheugen loopt nu maar op 1140 MHz. daar kan dus zeker nog wat bij op om de 4 GHz te halen.

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
redblader thnx voor de guides :)

erg informatief ,
vandaag maar is aan de slag en kijken wat ik uit mijn systeempje kan krijgen :)

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb mijn i7-930 met goedkoop 1333 adata geheugen op 4 ghz lopen,... dus 2000 mhz geheugen is mijn ogen ook echt overkill.

Toen ik voor mijn pc zat rond te kijken had ik het eerst ook in mijn kop om supersnel geheugen te halen, maar dat is me hier op tweakers gelukkig afgeraden en heeft mij een hoop centen bespaart.

[ Voor 44% gewijzigd door drijfhout op 02-07-2010 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
alle bedankt voor alle tips.
maar helaas zelfs als ik de overclocking guides exact opvolg en alle informatie mee tel in mijn OC.
dan nog lukt het niet.
bij 3.2 stabiel en 3,4ghz start nog wel op maar dan valt pc na even uit.
de temps zijn niet het probleem die zitten tussen 30 en 40 grade wanneer de pc uitvalt.
als ik hoger ga dan 3.4 dan krijg ik enkel een power boot van 2-3 seconde die zich blijft herhalen tot ik bios reset.

Kan dit probleem in mijn MOBO zitten?

Ik weet dat de Gigabyte X58A UD3R goed zijn en alle hogere UD series.

maar geld dit ook voor de EX58 UD3R ? dit is helaas de goedkopere variant met dual sli ip triplle en 8 sata connectors ipv 10.

tevens geen bios reset

Kan iemand mij hier misschien over informeren wat de verschillen zijn tussen de x58a ud series en de ex58 ud serie?

indien dit volgens jullie niet het probleem is wat dan nog wel?
heb zo beetje alle settings geprobeerd.
zelfs geheugen met multiplier van 6 instellen en qpi op zijn laagst.
en dan qpi/vtt iets omhoog in volt en allicht de cpu vcore meer power geven maar het wil maar niet lukken het werkend te krijgen

ps. nog laatste toevoeging..
behalve voor het showen met wat je hebt of te wel pats-factor zoals ik voorheen iemand het zo mooi zag noemen :p
waarvoor is duur geheugen dan eigenlijk nog wel gunstig?
zoals ik het begin te begrijpen van al jullie reacties is het eigenlijk gewoon totale BS van corsair om dit geheugen te maken en allicht van andere dure merken met hun super ddr's :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 15:40 . Reden: toevoeging van vraag ]

• nedernakker
belangrijkste reden is dat echte harde overclockers lekekr de ruimte hebben met hun geheugen voor het overclcoken. zo kunnen ze ongeacht hun bclk een goede memsnelheid met maximaal strakke timings draaien. op die manier halen ze maximale performance.

wat btreft je settings, upload eens een foto van je bios waar de settings staan, ik denk dat je gewoon iets over het hoofd ziet, maar wij kunnen niet raden wat als we niet precies weten wat je instelt.

Verwijderd

Topicstarter
zal zo ff foto maken en poste :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eerst een inzetlooes boodschappenlijstje en nu een uitstapje naar OC info.

Ik raad je aan eerst maar eens wat te gaan lezen. Je weet dat we meer eigen inzet van je topic verwachten dan je nu laat zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.