Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:56
Beste tweakers,

Mijn vriendin heeft nu al 1,5 jaar de µ850SW onderwatercamera van Olympus. Onlangs is hij weer gebruikt in het zwembad. Dit gebeurd heel vaak met dit ding en gaat altijd goed. Echter, ineens vertonen zich rare vlekken op het scherm wanneer de lens beeld doorgeeft aan het display. Dus de OSD (On Screen Display) (menu etc.) worden niet vlekkerig weergegeven. Ook maakt het ding uit zichzelf foto's en begint het als een gek te flitsen zonder dat we hem hier opdracht voor geven.

Nu is de vraag; is er een kans dat er toch water in de camera is gekomen waardoor de elektronische onderdelen nat zijn geworden? En valt dit onder garantie bij een onderwatercamera?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Of je kans maakt op vervanging zo ik zo 1, 2, 3 niet weten. Op verschillende fora wordt gesproken over de klasses van waterdichtheid. Bijvoorbeeld op dit duikersforum.

Volgens de Olympus website is de 850SW getest op IPX-8. Dit zou inhouden dat hij waterdicht is tot op de aangegeven diepte. Daaronder kunnen ze de waterdichtheid niet meer garanderen. Volgens de specs zou dat 3 meter moeten zijn. Weet je zeker dat hij hier niet onder is gebruikt?

Als ik jou was zou ik Olympus contacten of de winkel waar je hem gekocht hebt. A miss is as good as a mile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Anoniem: 266958 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:29:
Of je kans maakt op vervanging zo ik zo 1, 2, 3 niet weten. Op verschillende fora wordt gesproken over de klasses van waterdichtheid. Bijvoorbeeld op dit duikersforum.

Volgens de Olympus website is de 850SW getest op IPX-8. Dit zou inhouden dat hij waterdicht is tot op de aangegeven diepte. Daaronder kunnen ze de waterdichtheid niet meer garanderen. Volgens de specs zou dat 3 meter moeten zijn. Weet je zeker dat hij hier niet onder is gebruikt?

Als ik jou was zou ik Olympus contacten of de winkel waar je hem gekocht hebt. A miss is as good as a mile.
Hij is niet dieper dan 1 meter gebruikt. Zeg maar op het wateroppervlakte. Maarja, hoe bewijs je zoiets? Als de camera uit is zie ik een witte waas in de hoeken dus ik denk dat er toch echt vocht in is gekomen.

De winkel waar de camera is gekocht is helaas opgedoekt, dus dat wordt Olympus bellen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Exception op 30-06-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Dat lijkt me inderdaad een lastig geval. Een belletje met (de importeur van?) Olympus is dan denk ik het best, misschien kun je aanspraak maken op een coulance regelen, mochten ze niet meer willen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Dit is op het randje denk ik, garantie zal je niet meer hebben, wel redelijke verwachting maar dan nog heb je 'm lang genoeg dat een korting redelijk zou zijn en geen nieuwe. Contact met olympus opnemen is het beste idee ja.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Afaik moet ieder jaar de rubber sealing vervangen worden. Eveneens afaik is dat de eerste twee keer gratis. Lees even de handleiding en het garantiebewijs goed door.

(bovenstaande heeft een hoog "ik meen me te herinneren gehalte")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn vriendin had ook een onderwatercamera (Fuji) met waterschade.
Bij de garantievoorwaarden stond expliciet dat waterschade niet onder garantie viel. Ik vroeg aan Fuji of dit ook gold voor onderwatercamera's en ze antwoordden dat de camera kostenloos hersteld ging worden.
Uiteindelijk hebben ze gewoon een nieuwe gegeven.
De camera was al 11 maanden oud.

Hopelijk voor jou is de service van Olympus even goed als die van Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Het goede nieuws is in ieder geval dat Olympus standaard 2 jaar garantie geeft. Dat zorgt er tenminste voor dat je geen moeite hoeft te doen om de termijn aan te tonen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Bedankt voor alle berichten!! (beetje late reactie, maargoed). De camera is inmiddels opgestuurd naar Olympus en deze schade wordt volgens de zeer vriendelijke mevrouw aan de telefoon vergoed door Olympus binnen de garantieperiode.
Pagina: 1