Toon posts:

Ram geheugen heel dicht tegen koeler, kan dit kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb mijn Scythe Mugen 2 zo op mijn processor laten zetten dat het koelertje op 1 millimeter na net niet tegen een ramreepje zit. Het is kingston hyperx 1600mhz 3x2.

Kan dit op den duur kwaad of is dit niks om druk over te maken?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-02 14:48
Hoef je je zeker niet druk over te maken, dat zal echt niet voor problemen zorgen.

Verwijderd

zolang je de warmte in de gaten houd zou dit volgens mij niet uitmaken. Wel zetten dingen uit als ze warm worden maar of dit ook een volledige milimeter is durf ik niet te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:12:
zolang je de warmte in de gaten houd zou dit volgens mij niet uitmaken. Wel zetten dingen uit als ze warm worden maar of dit ook een volledige milimeter is durf ik niet te zeggen.
hoezo mijn temps? ram word toch niet snel te warm ofzo?

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:22:
[...]

hoezo mijn temps? ram word toch niet snel te warm ofzo?
Ik denk er bedoeld word dat je mugen niet te warm word, en dat die uitzet, en tegen je RAM aan kan drukken.

Verwijderd

dat bedoelde ik idd :)

Denk dat het niet zo'n vaard zou lopen, maar het is wel iets om rekening mee te houden

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog is gekeken.. en het plastic van de koeler zit niet tegen mijn ram aan, maar de 2 metalen houdertjes zitten wel tegen 1 reepje aan... moet ik het veranderen nu?

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat bedoel je met metalen houdertjes?
De clips waarmee de Mugen vastzit?
Dat kan prima; dat zorgt juist voor een betere warmtegeleiding, zo kan je Mugen ook je geheugen koelen. :P

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16

Cheezus

Luiaard

Totdat het clipje tegen de pootjes aankomt en kortsluiting veroorzaakt :P

Qua warmte zal het allemaal niet zo'n probleem zijn maar je moet wel goed opletten dat er geen metalen delen tegen de pootjes van de geheugenchips kunnen komen (of tegen andere geleidende punten).

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 15:01
Niets om je druk over te maken.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als er twee onderdelen tegen elkaar aan zitten die niet tegen elkaar aan horen te zitten, dan zou ik toch gaan kijken of het niet te veranderen is.
Je koeling vibreert heel licht door de ventilator die er op zit. Als hij dus net tegen je geheugen aan zit, dan tikt hij dus telkens tegen je geheugen aan als het ware. Niet echt gezond dus.

Kan je de ventilator van je Scythe niet aan de andere kant plaatsen? Dat hij dus in plaats van de lucht door je koelblok heen te blazen, het er door heen te zuigen vanaf de andere kant?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

daan! schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:07:
Niets om je druk over te maken.
Fijn, zo'n genuanceerd advies. Jij zal je er inderdaad vast niet druk om maken als het geheugen van de TS defect raakt...

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-02 14:48
primusz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Fijn, zo'n genuanceerd advies. Jij zal je er inderdaad vast niet druk om maken als het geheugen van de TS defect raakt...
De TS heeft hyperX geheugen, wat dus betekent dat er geheugen koelers op zitten, dus zelfs als de mugen het aan zou raken is er helemaal niks aan de hand.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
E-Vix schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:19:
Als er twee onderdelen tegen elkaar aan zitten die niet tegen elkaar aan horen te zitten, dan zou ik toch gaan kijken of het niet te veranderen is.
Je koeling vibreert heel licht door de ventilator die er op zit. Als hij dus net tegen je geheugen aan zit, dan tikt hij dus telkens tegen je geheugen aan als het ware. Niet echt gezond dus.
Mwa, zo hard vibreert dat geheugen dan ook weer niet hoor. Wel kan het natuurlijk vervelend geluid geven. Kwestie van even uittesten lijkt me! En goed kijken :)

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Redblader schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:07:
De TS heeft hyperX geheugen, wat dus betekent dat er geheugen koelers op zitten, dus zelfs als de mugen het aan zou raken is er helemaal niks aan de hand.
Als er iets tegen de heatspreader komt zal het inderdaad niet uitmaken. De heatspreader bedekt alleen niet de hele module, aan de uiteindes zou je dus wel degelijk een kortsluiting kunnen maken.

Enige nuance is dus wel gepast bij zo'n uitspraak, iemand anders die het topic leest zou zomaar kunnen denken dat zijn modules (zonder heatspreader) ook zonder problemen contact mogen maken met de CPU-koeler.
Pagina: 1