Netwerk en server probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik heb een probleem. Ik heb een server waaraan o.a. mijn werkpc aan is verbonden. Via mijn werkpc kon ik altijd op de 3 schijven komen van de server.Nu alleen vaak niet meer.

Ik heb dit alleen met deze werkpc. De andere werkpc en rendernode komen er wel zonder problemen en zonder inloggen erop. Als ik bijv. op de X schijf wil komen (nadat ik het wachtwoord heb ingevuld) dan zegt ie het volgende:

X: is not accesible.
The specified server cannot perform the requested operation.

Dus ik dacht als makkelijke oplossing misschien de wachtwoord op de server eraf te halen, maar op de server zie ik bijv. helemaal geen desktop als ik inlog (dat is het andere probleem). Is dat op te lossen of is dat een bug die ik niet kan fixen? of moet ik de software helemaal opnieuw installeren? En mocht dat wel zo zijn. is Windows server 2003 de beste betrouwbare versie? ivm netwerk waarin de andere pc's op Windows XP64 bit lopen.

Dat is volgens mij een bug van Windows server 2003? Dat is de OS van de server en de OS van mijn werkpc's zijn Windows XP64bit. Dus mijn vraag is hoe dit het beste opgelost kan worden?

Als laatste ben ik niet degene die windows server 2003 heeft geinstalleerd en niet het netwerk heeft gemaakt. Wat netwerken aanleggen betreft ben ik niet zo goed.

Als iemand mij kan helpen, dat zou super zijn.

Met vriendelijke groeten,

Anthonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:08:

The specified server cannot perform the requested operation.

Dus ik dacht als makkelijke oplossing misschien de wachtwoord op de server eraf te halen, maar op de server zie ik bijv. helemaal geen desktop als ik inlog (dat is het andere probleem).
Dat je geen desktop ziet is omdat je server uit z'n resources loopt, daardoor kun je er ook geen nieuwe netwerkconnectie meer mee leggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Dat je geen desktop ziet is omdat je server uit z'n resources loopt, daardoor kun je er ook geen nieuwe netwerkconnectie meer mee leggen."

Hoe bedoel je uit zijn resources lopen?
Als ik naar de task manager kijk dan verbruikt de server 81mb (idle)) terwijl ik 8 gb aan ram heb.

Dus hoe dan ook is het slim om windows server 2003 opnieuw te installeren? omdat er geen optie is om dit probleem ook te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:01:
Hoe bedoel je uit zijn resources lopen?
GDI objects, Heap depletion. Kan van alles zijn, maar op een normaal draaiende server hoor jij gewoon bij logon een loaded desktop te zien.
Als ik naar de task manager kijk dan verbruikt de server 81mb (idle)) terwijl ik 8 gb aan ram heb.
Ik geloof daar niks van. Maar dat ben ik, de gek die honderden 2003 doosjes voorbij heb zien komen.
Dus hoe dan ook is het slim om windows server 2003 opnieuw te installeren? omdat er geen optie is om dit probleem ook te verhelpen?
Waaruit kun je die conclusie opmaken? Zie je mij dat ergens zeggen dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
heb je al eens een herstart van de server geprobeerd?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Alt-92
Rustig maar...Het is een vraag.
Ik heb vragen omdat ik het niet weet. Ik vraag om oplossingen. Daarom kom ik hier.

Wat ik graag zou willen is dat ik met mijn werkpc's op de hardeschijven van de server kan komen. Dat is het enige. Ik heb mijn situatie uitgelegd en vraag om advies en richtlijnen.

Iemand anders misschien die mij wat gerichter kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:30:
@ Alt-92
Rustig maar...Het is een vraag.
Ik heb vragen omdat ik het niet weet. Ik vraag om oplossingen. Daarom kom ik hier.
Dat is ook geen probleem :)
Alleen de sprong van 'ik zie iets geks gebeuren' naar 'ik moet deze server opnieuw installeren' maak ik niet - dat laat ik aan jou over ;)
Wat ik graag zou willen is dat ik met mijn werkpc's op de hardeschijven van de server kan komen.
Is het na een herstart van de server nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Kan dit ook te maken hebben met een volle c-schijf?
Dan zou je kunnen proberen om naar de \\server\c$ te gaan en dan wat logfiles verwijderen of zo.
Wellicht dat opstarten in veilige modus werkt, weet alleen niet zeker of dat ook in de server edities van Windows zit. Heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven te proberen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jan_V schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:51:
Wellicht dat opstarten in veilige modus werkt, weet alleen niet zeker of dat ook in de server edities van Windows zit.
Zit daar ook in.

Pagina: 1