Toon posts:

Intel Core i3-530 of intel Core 2 Quad Q9550

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views

Verwijderd

Topicstarter
een vraagje over een aan te schaffen PC, Wat doe ik er mee klein beetje games, internet en mail.
Ik doe geen zware video bewerkingen of iets van die trend.
Twijfel tussen deze twee pc eerste bij Mijcom:

MP Power Q9550
Intel Core 2 Quad Q9550
intel GMA3100video
4 GB geheugen
1TB HD
Gigabit Lan
Drie jaar garantie
socket 775
prijs 570,00

De tweede bij de PC winkel om de hoek makelijk retour te brengen voor reparatie.

McDos-net 3053i

Intel Core i3-530 2.93MHz
500GB HD
4GB geheugen
7.1 HD Audio
Intel integradet graphics
VGA, DVI, HDMI aansluitingen
prijs 589,00

De tweede heeft een geintegreerde videokaart op de processor als ik het goed begrepen heb je mag het niet vergelijken met wat je eerst had op het moederbord.
socket 1156

Hier staan de twee procesors op een vergelijk pagina.
http://ark.intel.com/Comp...3,41316,43546,36547,33924,
De prijzen zijn bijna gelijk aan elkaar maar wat is de beter voor mij of is het apels met peren vergelijken?

Groetjes Jos 8)7

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Als ik jou was zou ik er zelf eentje samenstellen, want met deze PC's kan je gamen wel vergeten. Voor internet en mailen is de Q9550 wel een beetje overdreven.

Voor wat simpele games en internet is een Dualcore processor wel goed genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Djmaddox schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:55:
Als ik jou was zou ik er zelf eentje samenstellen, want met deze PC's kan je gamen wel vergeten. Voor internet en mailen is de Q9550 wel een beetje overdreven.

Voor wat simpele games en internet is een Dualcore processor wel goed genoeg.
Met zelf samenstellen is het probleem dat je geheel geen ondersteuning heb en je het zelf vaak in elkaar moet zetten of verweg garantie heb opsturen, bij de pc boer om de hoek loop je zo naar binnen en wordt gelijk geholpen bij Mycom heeft ook eigen service afdeling en je krijgt werkende PC met windows 7 Home premium er op draaien.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-02 14:48
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:05:
[...]

Met zelf samenstellen is het probleem dat je geheel geen ondersteuning heb en je het zelf vaak in elkaar moet zetten of verweg garantie heb opsturen, bij de pc boer om de hoek loop je zo naar binnen en wordt gelijk geholpen bij Mycom heeft ook eigen service afdeling en je krijgt werkende PC met windows 7 Home premium er op draaien.
Maar mycom heeft zelf ook gewoon een webshop en je kan een computer samenstellen en gewoon laten assembleren bij de webshop/winkel als dat nodig is.
En natuurlijk heb je met zelf samenstellen wel ondersteuning! alle onderdelen hebben vaak minstens 2 jaar garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Redblader op 30-06-2010 18:11 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 15:36
Mag geen probleem zijn, je zit hier op het forum van GoT (Gathering of Tweakers), ga na www.beginnersweb als het zelfbouwen al een stap te ver is, lijkt mij.

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-02 10:03
[...]

Klopt helemaal. Maar door de service + in elkaar zetten van de PC betaal je er ook een stuk meer voor.
Voor die prijzen kun je dan geen topprestaties verwachten (wel als je er zelf een in elkaar kan zetten).

Voor mailen, tekstverwerken, internetten, enz. zijn ze prima geschikt. De vraag is wat voor games wil je er op gaan spelen, dat is vaak de bottelnek?

• Redblader
wvdlinden schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:13:
[...]

Klopt helemaal. Maar door de service + in elkaar zetten van de PC betaal je er ook een stuk meer voor.
Voor die prijzen kun je dan geen topprestaties verwachten (wel als je er zelf een in elkaar kan zetten).

Voor mailen, tekstverwerken, internetten, enz. zijn ze prima geschikt. De vraag is wat voor games wil je er op gaan spelen, dat is vaak de bottelnek?
Het zou echt slecht advies zijn om een van die PC's aan te raden als de TS meer dan wat flash games of 10 jaar oude games wil spelen omdat de grafische oplossingen gewoon bagger zijn.

Ik zou gewoon een systeem samenstellen (bij mycom als je dat het liefst hebt) dan beslis je zelf wat je erin wilt en dan krijg je zoveel meer waar voor je geld.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:11:
Mag geen probleem zijn, je zit hier op het forum van GoT (Gathering of Tweakers), ga na www.beginnersweb als het zelfbouwen al een stap te ver is, lijkt mij.
Zeg niet dat ik het een probleem vind alleen geen tijd en zin in en garantie hebben en over de schutting gooien en dag later ophalen gemaakt is toch ook wel fijn. Dus gaarne advies welke van deze twee.
En is het nu zo dat de ingebouwde processor met videokaart er in sneller is omdat alles bij elkaar zit en dus geen bottelnek heeft of is het gewoon een goedkope optie die de videokaart bouwers buitenspel zet? maar niet kan tippen aan een PCI expres kaartje van ATI van 120 euro.

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 16:09
ParkOverall schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:11:
hey, u stfu.

GoT is voor beginners, amateurs en pros, als hij vragen heeft mag hij die stellen en jij hebt het recht niet om je beter te voelend an hem; jij bent immers ook ooit begonnen!

negeer shampooboy hier, als je een vraag hebt mag je die stellen en we helpen je graag :)

Als ik vragen mag, waar woon je? in je omgeving heb je altijd wel iemnand die kan helpen, desnoods zet je in V&A neer dat je een krat pils geeft aan iemand die je helpt je pc op te bouwen :)

online bestellen en zelf in elkaar zetten scheelt vaak tussen de 10 en 25%, als het al niet meer is (veel pcs van 3000 euro kun je voor 1800 zelf samenstellen)

Voor de rest hier wat richtlijnen:
  • Processor nieuw zit een koeler bij, is niet nodig.
  • Voor internet/kleine games zou ik voor een dualcore gaan, core 2 duo e.d., indien de keuze er is liever AMD (prijs/kwaliteit, maar dit is allemaal mening)
  • minimaal 2GB RAM, maar als het kan gewoon 4GB nemen, je hebt nooit teveel (tenzij je aan de 32 zit..) en het is altijd handig, maakt hem gewoon extra sneller.
  • HDD moet je kijken wat je nu gebruikt, en bedenk of je dat wel allemaal mee gaat nemen, veel games die er nu op staan gebruik je niet, dus zal je die niet opnieuw installeren. Gemiddelde persoon zal na installatie windows & bijbehorende progs & favo games tegen de 80-100gb gevuld hebben.
  • 7.1 Audio wordt nauwelijks gebruikt, 2.0/2.1 gaat via een pinnetje en 5.1 gaat via usb of via 6 plugs, 7.1... tja, zoek eens een normale speakerset die dat gebruikt.
  • Videokaart, liefst dedicated (losse), anders trekt hij ram enzo weg en dat maakt hem langzamer.
  • Als laatste, bedraad of draadloos internet? 100mb en 1gb LAN zijn goed, anders moet je er ook draadloos bij hebben.
Stuur anders een DM en voeg ik je toe op msn, kunnen we wat bespreken :)

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:44:
[...]

Zeg niet dat ik het een probleem vind alleen geen tijd en zin in en garantie hebben en over de schutting gooien en dag later ophalen gemaakt is toch ook wel fijn. Dus gaarne advies welke van deze twee.
En is het nu zo dat de ingebouwde processor met videokaart er in sneller is omdat alles bij elkaar zit en dus geen bottelnek heeft of is het gewoon een goedkope optie die de videokaart bouwers buitenspel zet? maar niet kan tippen aan een PCI expres kaartje van ATI van 120 euro.
Als je echt perse meer wilt betalen voor minder is het i3 systeem het beste, betere IGP en moderner socket.
Weet wel dat je grafisch slechter uit bent dan met zelfs een videokaartje van 50 euro, en ik zou voordat je overgaat op de aankoop toch even vragen voor wat exactere specs van onder andere de voeding (en aantal watt zegt niks!)
Maar nogmaals denk er nog is goed over na want games zul je hier echt niet redelijk op kunnen spelen, huidige games hooguit op low met lage resolutie.

Zoiets bijvoorbeeld heeft goeie onderdelen en zal in games 10x betere prestaties geven:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 41,24€ 41,24
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 19,43€ 19,43
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 87,55€ 87,55
1Xigmatek Asgard€ 28,94€ 28,94
1Corsair CX400W€ 41,30€ 41,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 96,50€ 96,50
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition€ 84,25€ 84,25
1MSI 770-C45€ 59,05€ 59,05
1XFX HD 5670 512MB DDR5 DisplayPort (HD-567X-YNF3)€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 536,16

[ Voor 67% gewijzigd door Redblader op 30-06-2010 19:03 ]

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:47
Sowieso is de Q9550 veel te overpriced, de i5 750 is, als ie wel nodig is, een veel betere keuze. Die laatste is sneller, goedkoper, en kan nog ietsje langer op upgradeondersteuning rekenen. Al moet je voor serieuze upgradebaarheid toch echt naar AMD toe.

Voor spelletjes van 10 jaar oud en wat ge-office ben je (en je portemonnee) inderdaad veel beter af met bijvoorbeeld een Athlon II in combinatie met een AMD785G/880G-bord. Kun je gelijk moeiteloos 1080p-films afspelen. Hetzelfde geldt overigens voor de Core i3 en de Core i5 6**-serie. Alleen is die laatste weer overkill voor wat je ermee gaat doen. Blijft uiteraard de verrassend snelle Core i3 met zijn goede (relatief!) graphics over.

Over dat zelfbouwen gesproken: je wint er echt veel geld mee. Zonder al te veel moeite rommel je een Phenom II x4/Core i5 750-pc met fatsoenlijke HD5770-graphics in elkaar voor die €600.

Ziehier... (hmm, hoe doen ze dat met die PriceWatch-tabellen op het forum?), laten we het even DIY doen:

- Phenom II x4 955 (overkill), Athlon II x4 630: €147 / €96
- 4GB Kingston ValueRAM: €96,50
- Asus M4A785TD-V EVO (of een MSI 770-C45 i.c.m. echte GPU): €80 / €60
- Samsung SpinPoint F3 1TB: €56,50
- Cooler Master Elite 333 / Antec 300: +/- €40
- Corsair VX450W: €63
- Sapphire HD5750 (ultieme €/fps) of HD5770 (iets meer grunt): €135 / €150
- Sony Optiarc AD-7240S: €20

OF

- Intel Core i5 750 / Core i3 530 (eerste is overkill, maar goed): €188 / €103
- 4GB Kingston ValueRAM: €96,50
- MSI H55M-E33 (voor de graphics, neem i.c.m. 750 een P55): €80
- Samsung SpinPoint F3 1TB: €56,50
- Cooler Master Elite 333 / Antec 300: +/- €40
- Corsair VX450W: €63
- Sapphire HD5750 (ultieme €/fps) of HD5770 (iets meer grunt): €135 / €150
- Sony Optiarc AD-7240S: €20

Dat was het dan. Daar heb je een fatsoenlijke PC met uitsluitend kwaliteitsspul voor ongeveer €600. Klaar.
[...]

Laten we zeggen dat bouwen voor meneer klant iets van €50 kost hooguit. Dan zit je op €650 en valt er voor dat geld een PC op de deurmat. En eentje die de vloer aanveegt met die andere twee als het om gamen gaat. Als je dat laatste niet doet, gooi die videokaart eruit, en gebruik de HD4200/Intel Graphics die erin zit. Dan nog kun je de Phenom II x4/Core i5 750 eruit gooien, die je, zoals je aan me overkomt, van z'n leven nooit gaat gebruiken en er een Athlon II/Core i3 inzetten (AMD is beter in prijs/prestatie dit segment overigens).

Overigens, voor het geval het je allemaal begint te duizelen, zie hier een nogal complete verzameling CPU-benchmarks. En dit verder over grafisch tempo:

Intel GMA (van voor de Core i3/5) << HD4200 (785G) / Core i3/5 GPU <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< HD5750

Edit: Redblader was al bezig. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Orwell op 30-06-2010 19:26 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mycom adverteert op hun site gewoon met "Kom naar één van onze 23 winkels en stel uw eigen pc op maat samen", dat mycom-systeem die je nu op het oog hebt is volgens mij ook gewoon zelfbouw door mycom dus als je ze vraagt om daar een goedkoop videokaartje bij te zetten (en er evt. een lichtere processor in te zetten om het budget hetzelfde te houden) dan kan dat misschien best.

Voor de rest is het inderdaad appels en peren, i3 heeft een snellere IGP en de core2 heeft meer cores. Als je per sè een van deze twee systemen wilt kun je dus best zelf kiezen waar je voor gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 30-06-2010 19:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Crazy-Al schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:49:
[...]

hey, u stfu.

GoT is voor beginners, amateurs en pros, als hij vragen heeft mag hij die stellen en jij hebt het recht niet om je beter te voelend an hem; jij bent immers ook ooit begonnen!
Kan wel zo zijn, maar ik heb alles zelf uitgevogeld.

Magoed, TS heeft z'n servicedesk gevonden lijkt me zo >:)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hij ruikt gratis bier ! :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor al de adviesen, ik heb een beslissing genomen en ben bij de PC shop om de hoek gegaan.
Het wordt een i3-540 intel processor dit in verband de socket 1156 en uitbreidings mogenlijk heden in de toekomst, socket 775 is te oud en AMD heb ik in het verleden te veel problemen mee gehad dus ik ga al jaren voor Intel.
Bedankt vrienden en groetjes Jos _/-\o_
PS ook voor stuf O-)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt mazzel dat ik dit topic niet eerder zag, want het druist in tegen het beleid om hier je boodschappenlijstjes te plaatsen. Daarom gaat dit topic alsnog op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.