Een blik op office 2010

Pagina: 1
Acties:

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-02 22:00
reviews: Een blik op Office 2010

Het aantal SmartArt-diagrammen in Word is ten opzichte van Office 2007 verhoogd tot bijna tweehonderd. Het aanpassen van de diagrammen - waarbij het invoegen van afbeeldingen een koud kunstje is - is bovendien intuïtiever uitgevoerd.

Een beetje een kromme zin m.i. Zijn het er nou 200 meer (tov van office 2007 verhoogd [met] bijna 200) of nu in totaal 200 (verhoogd tot 200).

In het geval dat de bedoeling was dat 'tov office 2007' alleen op verhoogd slaat, dan zou ik er van maken:
'[...] ten opzichte van Office 2007 verhoogd met X tot bijna tweehonderd.'

Of anders:

'Het aantal SmartArt-diagrammen in Word is ten opzichte van Office 2007 verhoogd. Dat bedraagt nu bijna tweehonderd.'

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50

ralpje

Deugpopje

Ik vind het een prima zin :?
'Verhoogd tot bijna 200'. Dus nu is het bijna 200. Omdat je ook wil wat het 'ijkpunt' is, wordt er nog vermeld dat het t.o.v. 2007 verhoogd is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 22:58

Sebazzz

3dp

Er zitten nog wel wat meer fouten in. Zo is het bijvoorbeeld wel standaard mogelijk om in Office 2007 naar PDF of XPS te exporteren zonder add-on dan wel een dedicated PDF printer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SupaCow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:41:
Een beetje een kromme zin m.i.
Verhoogd tot X is niet hetzelfde als verhoogd met X. Het is verhoogd tot 200 en dat wil onomstotelijk zeggen dat het er nu 200 zijn, dus dit laat ik ongewijzigd :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 30-06-2010 16:45 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

SupaCow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:41:
reviews: Een blik op Office 2010

Het aantal SmartArt-diagrammen in Word is ten opzichte van Office 2007 verhoogd tot bijna tweehonderd. Het aanpassen van de diagrammen - waarbij het invoegen van afbeeldingen een koud kunstje is - is bovendien intuïtiever uitgevoerd.

Een beetje een kromme zin m.i. Zijn het er nou 200 meer (tov van office 2007 verhoogd [met] bijna 200) of nu in totaal 200 (verhoogd tot 200).

In het geval dat de bedoeling was dat 'tov office 2007' alleen op verhoogd slaat, dan zou ik er van maken:
'[...] ten opzichte van Office 2007 verhoogd met X tot bijna tweehonderd.'

Of anders:

'Het aantal SmartArt-diagrammen in Word is ten opzichte van Office 2007 verhoogd. Dat bedraagt nu bijna tweehonderd.'
"Het aantal SmartArt-diagrammen in Word is ten opzichte van Office 2007 verhoogd tot bijna tweehonderd."

Ik denk dat de zin wel duidelijk is, alleen twijfel ik ook of "tov" taalkundig wel past in deze zin. Misschien hoort er een vergelijking plaats te vinden als met het woord "tov" gebruikt. Bijvoorbeeld "verhoogd met X" zoals in de voorgestelde verbetering.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Afaik heb je het optionele http://www.microsoft.com/...b07ba5f2e5&displaylang=en nodig om in alle Office 2007-apps pdf te kunnen exporteren.

Abort Retry Fail?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dimitri R schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:50:
Afaik heb je het optionele http://www.microsoft.com/...b07ba5f2e5&displaylang=en nodig om in alle Office 2007-apps pdf te kunnen exporteren.
Ik kan me nooit herinneren dat ik dat hebt gedownload en geïnstalleerd en het staat ook niet bij de Add-ons weergegeven.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10
Sebazzz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:52:
[...]

Ik kan me nooit herinneren dat ik dat hebt gedownload en geïnstalleerd en het staat ook niet bij de Add-ons weergegeven.
Deze functionaliteit werd meegeleverd met SP2.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Ik ga/ging niet uit van Service Packs die extra functionaliteit toevoegen. Ik ga uit van 'gold'-versies.

Abort Retry Fail?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
De gratis versie van Office 2010 is het Starter Edition-pakket. Deze editie is alleen voorgeïnstalleerd op nieuwe pc's te vinden en de twee pakketten - Word en Excel - kennen de nodige beperkingen. Bovendien wordt er een reclamebanner van 208 pixels breed getoond, die niet kan worden weggeklikt. Deze moet de gebruiker overhalen om een duurdere en meer complete versie te kopen.
Waarom kan MS niet gewoon goede bedoelingen hebben bij het gratis beschikbaar maken van Word en Excel en dit de bekostigen d.m.v. een banner?
Deze zin gaat mee in het oordeel wat veel mensen hebben over MS en het lijkt me niet dat Tweakers een kant moet kiezen.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik zie in dat statement dat er partij gekozen wordt, daarnaast, Microsoft blijft een commercieel bedrijf: gemaakt om geld in het laatje te brengen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

My-life schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:14:
Deze zin gaat mee in het oordeel wat veel mensen hebben over MS en het lijkt me niet dat Tweakers een kant moet kiezen.
Er wordt een banner getoond. Deze moet mensen overhalen om etc. Het is een reclamebanner, zeg maar :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 14:09

bonzz.netninja

Niente baffi

Rataplan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:23:
[...]
Er wordt een banner getoond. Deze moet mensen overhalen om etc. Het is een reclamebanner, zeg maar :)
Ja maar duurder? Duurder dan gratis lees ik. Misschien kan er beter staan 'betaalde en maar complete ....versie" ipv duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 01-07-2010 12:25 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat klopt natuurlijk niet 8)7 Fixed :)

Pagina: 1