Toegang tot admin UPC Cisco modem EPC 3925

Pagina: 1
Acties:

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Hallo,

Voor zakelijk internet maken wij gebruik van de diensten van UPC (Zakelijk Fiber Power 25). Opzich werk het internet goed echter valt het modem ongeveer 6 tot 8 maal per dag uit. Na diverse telefoontjes met de UPC helpdesk is er een lijnmeting uitgevoerd en zelfs gister een modem swap. Er is nu een Cisco EPC 3925 geplaatst.

Erg fijn natuurlijk echter heb ik met dit modem problemen om in de configuratie te komen. Het modem is te bereiken via IP 192.168.1.1. Ik kom dan in het "DOCSIS WAN" menu. Ik kan hier enkel en alleen de signaal waardes uitlezen. Ook is er een loginscherm. Volgens de handleiding zou ik hierop in kunnen loggen met de username 'admin' en wachtwoord 'W2402'. Dit is mogelijk, echter alleen als de COAX kabel verwijderd is. De handleiding zegt ook dat, als ik niks invul, ik op de juiste confi pagina moet komen. Helaas werkt dit niet.

Ik kom via bovenstaande wijze echter alleen in een soort menu die handig zou kunnen zijn voor een UPC monteur. Je kan hier meer waardes uitlezen en upstream channels e.d. aanpassen.

Er is echter nergens iets te vinden over de WIFI settings, Port forwarding, etc etc.

Weet iemand hoe ik hier in kom?

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5315/schermafbeelding2010063.png

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12 14:31
het is voor upc ook niet de bedoeling dat je in het modem komt. het modem zelf heeft geen wifi. ook gezien het een bridged connectie is kun je ook geen portforwarden. er valt niks te forwarden omdat "ALLES" forwarded is, zelfs het externe ip :) (dat betekent bridged). Wil je truukendozen uithalen, zul je een router er tussen moeten stoppen en DIE configureren.

edit: ik zie nu net dat dit type cisco idd wifi heeft. vreemd gezien ik UPC nog nooit die heb zien afleveren. het beste kun je ff 09001580 bellen en UPC vragen. Google vind ook niks over upc en dat specifieke cisco modem.
OF het is nieuw met upc, OF het is een foutje van ze om je dat modem te geven...

[ Voor 29% gewijzigd door Razwer op 01-07-2010 09:39 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Razwer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:35:
het is voor upc ook niet de bedoeling dat je in het modem komt. het modem zelf heeft geen wifi. ook gezien het een bridged connectie is kun je ook geen portforwarden. er valt niks te forwarden omdat "ALLES" forwarded is, zelfs het externe ip :) (dat betekent bridged). Wil je truukendozen uithalen, zul je een router er tussen moeten stoppen en DIE configureren.

edit: ik zie nu net dat dit type cisco idd wifi heeft. vreemd gezien ik UPC nog nooit die heb zien afleveren. het beste kun je ff 09001580 bellen en UPC vragen. Google vind ook niks over upc en dat specifieke cisco modem.
OF het is nieuw met upc, OF het is een foutje van ze om je dat modem te geven...
The EPC3925 integrated router features a Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) server, Network Address and Port Translation (NAT/NAPT) and a Stateful Packet Inspection (SPI) firewall. These features allow the user to share a single high-speed public Internet connection as well as share files and folders between devices in the home network by attaching multiple wired and wireless devices in the active home or office to the wireless residential gateway.
Lijkt mij (ook) een router. Maar inderdaad lijkt me met UPC bellen de beste oplossing.

• Flaterik
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een nieuw modem. De monteur die hem leverde had deze pas 3 dagen in zijn bezit. Ik vermoed alleen dat als ik UPC bel, de medewerkers ook nog geen kennis hebben van dit modem omdat deze 'te nieuw' is.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:15
Heb je geen contactgegevens van die monteur?

• Flaterik
Nee, helaas. Deze gaf bij de installatie wel de inlog gegevens admin/W2402 en gaf aan dat ik daar alles in kon stellen. Helaas bleek dit dus niet mogelijk

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12 21:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is het überhaupt wel de bedoeling dat je die functionaliteit ook gebruikt, staat het ding nu niet gewoon correct ingesteld zodat het werkt als een "dom" modem zodra de coax verbinding gemaakt is? Of had het modem dat je voorheen van UPC had ook NAT en WLAN functionaliteit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Flaterik
Orion84 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:55:
Is het überhaupt wel de bedoeling dat je die functionaliteit ook gebruikt, staat het ding nu niet gewoon correct ingesteld zodat het werkt als een "dom" modem zodra de coax verbinding gemaakt is? Of had het modem dat je voorheen van UPC had ook NAT en WLAN functionaliteit?
Hiervoor hadden we de Cisco EPC2425. Deze viel dus uit en is geswapt. Hier had ik wel volledige beheer functionaliteit in het modem.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12 21:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, ok, zakelijk worden er dus andere modems gebruikt dan voor de particuliere aansluitingen, vandaar de verwarring bij sommigen hier, denk ik :)

Als ik jou was zou ik toch eens beginnen met UPC bellen. Ik mag hopen dat ze een beetje fatsoenlijke support leveren aan hun zakelijke klanten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-12 16:12
Volgens de gebruiksaanwijzing zou je inderdaad moeten kunnen inloggen, maar via een ander IP:
The default configuration of the gateway uses IP address 192.168.0.1. If you have connected the gateway correctly and you have properly configured your computer, use the following steps to log in to the gateway as an administrator.
En dan inderdaad geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Anders kan je altijd nog eens op Chelloo kunnen kijken of 1 van de mensen daar je verder kunnen helpen.

Succes.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Flaterik
Orion84 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:03:
Ah, ok, zakelijk worden er dus andere modems gebruikt dan voor de particuliere aansluitingen, vandaar de verwarring bij sommigen hier, denk ik :)

Als ik jou was zou ik toch eens beginnen met UPC bellen. Ik mag hopen dat ze een beetje fatsoenlijke support leveren aan hun zakelijke klanten?
Excuus. Ik had het er wel bij gezet maar wellicht niet duidelijk genoeg dat het om business ging.
DivxLover schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:20:
Volgens de gebruiksaanwijzing zou je inderdaad moeten kunnen inloggen, maar via een ander IP:

[...]

En dan inderdaad geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Anders kan je altijd nog eens op Chelloo kunnen kijken of 1 van de mensen daar je verder kunnen helpen.

Succes.
Helaas geen succes op IP 192.168.0.1. Ik krijg hier gewoon een time-out. Een ander IP 192.168.100.1 werkt wel maar dan kom ik bij de standaard interface uit, dezelfde als via 192.168.1.1.

• Flaterik
UPC zakelijke klantenservice zojuist aan de lijn gehad en deze hebben mij goed kunnen helpen. Ik zal het antwoord hier even posten zodat mensen er in de toekomst ook nog wat aan hebben :)

Wil je signaalwaardes uitlezen en dergelijke zaken aanpassen?
IP 192.168.1.1
User: Admin
Password: W2402
Letop! Coax moet ontkoppeld zijn

Wil je zaken als WIFI, port forwarding, etc instellen?
IP 192.168.1.1
User webstar
Password: webstar

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12 11:30
Wil je signaalwaardes uitlezen en dergelijke zaken aanpassen?
IP 192.168.1.1
User: Admin
Password: W2402
Letop! Coax moet ontkoppeld zijn
Lijkt mij wanneer je de coax kabel ontkoppeld dat je de signaal waardes niet meer kan uitlezen :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Een klant heeft ook UPC Fiber60 aangeschaft en heeft dit modem gekregen.
Maar ik wil dat hele ding gebridged hebben, naar de Vigor 2920... en dat gaat niet met webstar/webstar (als inlogcodes)..

Iemand nog suggesties? handmatige portforwarding naar de vigor?

Verwijderd

Hallo ik heb op het UPC forum ook al zitten te posten over dit modem. Laat ik je hier even helpen.
Je kan het Cisco modem met EPC 3925 kan je niet in bridge mode zetten met het 1 IP adres abbonement!
Dat had ik, toen ik UPC zakelijk gebeld had gezegd dat wij al een router hadden en die graag "direct" zichtbaar aan het internet wilde hebben.

Toen bleek dat wij het 8 IP adres abbonement moesten hebben (wat een paar Euro duurder is dan Fibre 120 met 1 IP adres).

Roderick Klein
Pagina: 1