Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben werkzaam als deeltijd DTP'er/Vormgever bij een niet nader te benoemen sportbond. Vooralsnog heeft deze bond haar magazine voor al haar leden, wat zes keer per jaar uitkomt, uitbesteed aan een bureau. Zij verzorgen dus de gehele opmaak van het blad, zij hebben dit ook ontworpen. Nu willen ze dit binnenshuis halen (lees: mij de gehele vormgeving van het blad laten doen), maar de huidige opmaak behouden.

Nu kan ik, vanuit de PDF die we elk editie van dat bureau krijgen, de gehele vormgeving 'kopiëren', maar mijn vraag is: mag dit (juridisch gezien)?

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 16:46
Lijkt me dat zoiets in een contract / overeenkomst met de huidige leverancier besproken is.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wie is de 'eigenaar' van de huidige vormgeving ?
Lijkt me dat je daarmee moet beginnen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt nauwelijks geïnformeerd, wij hebben in ieder geval (flink) betaald voor de opdracht tot vormgeving, die zij vervolgens hebben ontworpen....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:25:
Ik ben echt nauwelijks geïnformeerd,
Zorg dan gewoon dat de persoon die wel verantwoordelijk is voor het contact met die ontwerptoko afspraken met die toko maakt over het gebruik van het ontwerp en de overdracht van de bronbestanden.

Gaan copy/pasten uit een PDF lijkt me niet echt de meest handige oplossing.

Over de juridische aspecten daarvan is geen zinnig woord te zeggen zonder informatie over de afspraken tussen jullie en dat bedrijf. Aangezien jij die afspraken schijnbaar niet kent vraag ik me af wat je precies verwacht had met dit topic...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Zomaar kopiëren mag iig niet. De precieze regels hiervan zullen in het contract moeten staan, anders moet je contact opnemen met het betreffende bureau over wat de regels hiervan zijn, en wat de eventuele kosten hieraan zijn.
Pagina: 1